Gå til innhold

Jeg gikk en tur på Ikea


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, Snabeldyr skrev:

TS, jeg ble litt sjarmert av din kreative tankegang med litt sort humor.

Takk for hyggelige ord :hjerte: 

Hva synes du om denne? :) 

 

 

Anonymkode: 41368...bcd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg forventet mer gjenkjennelig situasjonskomikk på IKEA. Det er mange ting å ta tak i.

Det at man sovner i sofaen på IKEA er ikke så morsomt, og det er ikke gjenkjennelig.

Anonymkode: eafb8...870

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg forventet mer gjenkjennelig situasjonskomikk på IKEA. Det er mange ting å ta tak i.

Det at man sovner i sofaen på IKEA er ikke så morsomt, og det er ikke gjenkjennelig.

Anonymkode: eafb8...870

Takk for konstruktiv tilbakemelding og gode råd :hjerte:

Anonymkode: 41368...bcd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for hyggelige ord :hjerte: 

Hva synes du om denne? :) 

 

 

Anonymkode: 41368...bcd

Jeg vet ikke hvorfor jeg blir nysgjerrig på norn som evner å skrive slike tekster, men det blir jeg altså, undrende på hvem dette vilt fremmede mennesket er som kan finne på å skrive noe slikt... :) Begge tekstene ender jo litt oppgitt, og tidvis kommer jeg selv i oppgitte situasjoner som jeg vet at ikke umiddelbart kan løses, like frustrerende hver gang det.... Slik sett minnet begge tekstene dine meg om meg selv, sant riktig like ille er ikke jeg...

Men er ikke lenge siden jeg satt i egen bil utenfor Kiwi, var innom og handlet på vei hjem fra jobb, hjernen må ha koblet fullstendig ut der og da for jeg hadde jo kjørt fra jobb til Kiwi... Der satt jeg med bilnøklene i tenningen, undrende på hvordan jeg skulle komme meg hjem fordi jeg så for meg at jeg hadde glemt bilnøklene hjemme på stuebordet.  Husker panikken bredte seg og at jeg så for meg hvor bilnøklene lå på stuebordet... Tok ett sekund eller to før hjernen koblet opp og jeg innså at jeg jo ikke kunne være i bilen utenfor Kiwi om jeg ikke hadde med meg bilnøklene, da følte jeg meg plutselig så dum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Snabeldyr skrev:

Jeg vet ikke hvorfor jeg blir nysgjerrig på norn som evner å skrive slike tekster, men det blir jeg altså, undrende på hvem dette vilt fremmede mennesket er som kan finne på å skrive noe slikt... :) Begge tekstene ender jo litt oppgitt, og tidvis kommer jeg selv i oppgitte situasjoner som jeg vet at ikke umiddelbart kan løses, like frustrerende hver gang det.... Slik sett minnet begge tekstene dine meg om meg selv, sant riktig like ille er ikke jeg...

Men er ikke lenge siden jeg satt i egen bil utenfor Kiwi, var innom og handlet på vei hjem fra jobb, hjernen må ha koblet fullstendig ut der og da for jeg hadde jo kjørt fra jobb til Kiwi... Der satt jeg med bilnøklene i tenningen, undrende på hvordan jeg skulle komme meg hjem fordi jeg så for meg at jeg hadde glemt bilnøklene hjemme på stuebordet.  Husker panikken bredte seg og at jeg så for meg hvor bilnøklene lå på stuebordet... Tok ett sekund eller to før hjernen koblet opp og jeg innså at jeg jo ikke kunne være i bilen utenfor Kiwi om jeg ikke hadde med meg bilnøklene, da følte jeg meg plutselig så dum.

Tusen takk for koselige ord og tusen takk for det du deler :hjerte: Det var veldig hyggelig å lese det du skrev om din undring og hvordan du beskriver tekstene mine :) 

Anonymkode: 41368...bcd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Snabeldyr skrev:

Jeg vet ikke hvorfor jeg blir nysgjerrig på norn som evner å skrive slike tekster, men det blir jeg altså, undrende på hvem dette vilt fremmede mennesket er som kan finne på å skrive noe slikt... :) Begge tekstene ender jo litt oppgitt, og tidvis kommer jeg selv i oppgitte situasjoner som jeg vet at ikke umiddelbart kan løses, like frustrerende hver gang det.... Slik sett minnet begge tekstene dine meg om meg selv, sant riktig like ille er ikke jeg...

Men er ikke lenge siden jeg satt i egen bil utenfor Kiwi, var innom og handlet på vei hjem fra jobb, hjernen må ha koblet fullstendig ut der og da for jeg hadde jo kjørt fra jobb til Kiwi... Der satt jeg med bilnøklene i tenningen, undrende på hvordan jeg skulle komme meg hjem fordi jeg så for meg at jeg hadde glemt bilnøklene hjemme på stuebordet.  Husker panikken bredte seg og at jeg så for meg hvor bilnøklene lå på stuebordet... Tok ett sekund eller to før hjernen koblet opp og jeg innså at jeg jo ikke kunne være i bilen utenfor Kiwi om jeg ikke hadde med meg bilnøklene, da følte jeg meg plutselig så dum.

Her er en liten historie med lykkelig slutt :)

 

 

Anonymkode: 41368...bcd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Teksten din TS, fikk meg til å tenke på denne videoen. Tenk deg at du blir innestengt på Ikea og må overnatte, men så oppdager du at du absolutt ikke er alene: 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Perelandra skrev:

Teksten din TS, fikk meg til å tenke på denne videoen. Tenk deg at du blir innestengt på Ikea og må overnatte, men så oppdager du at du absolutt ikke er alene: 

 

Tusen takk for koselig video :hjerte:

Anonymkode: 41368...bcd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Perelandra skrev:

Tenk deg at du blir innestengt på Ikea og må overnatte, men så oppdager du at du absolutt ikke er alene: 

Det var en veldig koselig tanke å overnatte med slike gode katter :hjerte:

Anonymkode: 41368...bcd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det var en veldig koselig tanke å overnatte med slike gode katter :hjerte:

Anonymkode: 41368...bcd

Ja, det er en nydelig video! Jeg tenker ofte på den når jeg er på Ikea. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
På 30.8.2018 den 0.25, Snabeldyr skrev:
 

Jeg vet ikke hvorfor jeg blir nysgjerrig på norn som evner å skrive slike tekster, men det blir jeg altså, undrende på hvem dette vilt fremmede mennesket er som kan finne på å skrive noe slikt... :) Begge tekstene ender jo litt oppgitt, og tidvis kommer jeg selv i oppgitte situasjoner som jeg vet at ikke umiddelbart kan løses, like frustrerende hver gang det.... Slik sett minnet begge tekstene dine meg om meg selv, sant riktig like ille er ikke jeg...

Men er ikke lenge siden jeg satt i egen bil utenfor Kiwi, var innom og handlet på vei hjem fra jobb, hjernen må ha koblet fullstendig ut der og da for jeg hadde jo kjørt fra jobb til Kiwi... Der satt jeg med bilnøklene i tenningen, undrende på hvordan jeg skulle komme meg hjem fordi jeg så for meg at jeg hadde glemt bilnøklene hjemme på stuebordet.  Husker panikken bredte seg og at jeg så for meg hvor bilnøklene lå på stuebordet... Tok ett sekund eller to før hjernen koblet opp og jeg innså at jeg jo ikke kunne være i bilen utenfor Kiwi om jeg ikke hadde med meg bilnøklene, da følte jeg meg plutselig så dum.

Igjen tusen takk for dine ord! :) I dag skrev jeg et nytt dikt som jeg også postet i den andre tråden https://forum.kvinneguiden.no/topic/1207370-vandringsmann/?tab=comments#comment-22326445

Hvorfor jeg skriver diktene slik (kom jeg på nettopp nå) er fordi jeg har et sørgelig liv. 

Søndagsvandring

Jeg vandret til Ikea
glad og lykkelig
for jeg hadde sett meg ut
en vakker lampett
som passer veldig fint i min lune  hule
innerst ved lesekroken med møbler laget av banankasser og sigaresker (gamle, svære sådanne).
Poenget med mitt ærend i dag
var altså denne vakre lampetten (å, som jeg elsker den), i oransje velour
og et par tre ledpærer til min entrebelysning.
Så kommer jeg endelig frem til Ikea, etter en vidunderlig søndagstur
i sommervær (!) i oktober,
og parkeringsplassen ser merkelig tom ut
og jeg kjenner angsten snører brystet sammen
løper mot inngangsdøren
Den åpner seg ikke!
Jeg går slukøret  hjem
og erindrer at det er kun i desember at
det er søndagsåpent på Ikeaen min
Akk ja

 

Anonymkode: 41368...bcd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

I dag er jeg ingen dikter
her jeg sitter i min kalde krok.
Ikke får jeg noe til å rime heller
men rim er det på vinduene :laugh:

og mine tær føles som de er dekket av rim :fryser:
for jeg sparer på strømmen, må vite :Nikke:

Hvorfor jeg sparer på strømmen,
spør du?

Nei, jeg vet ikke hva jeg sparer penger til.
Eller jo, det er så meget som jeg behøver. Men hva som skal kjøpes først
og sist
det vet jeg ikke nå.
Heller vet jeg ei  om jeg lever fremdeles,
når pengene er spart  opp.

Men hva så?
Da  får arvingene glede av pengene, og det er fint :)

Jeg er litt dyster i dag, og jeg beklager for dette.
Jeg håper at du som jeg, tar det med et smil når du leser mine merkelige diktninger.

Anonymkode: 41368...bcd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Duff skrev:
 

Slike små gleder, bare fortsett med det Ts :)

Tusen takk :klem:

Anonymkode: 41368...bcd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

I natt
skal jeg ikke sove
fordi man skal ikke sove bort sommernatten.
Men det er bare tull- ingen sommer er her.
Derimot våken
det skal jeg være
noe ufrivillig og frivillig
Kroppen lengter etter loppekassa
men jeg kan ikke
skal ikke
må ikke
sove i natt.
Risikoen for å sovne av
er for stor.
Så da sitter jeg her da
og skriver ubevingede ord.

Men i morgen, etter det jeg holder meg våken til-
skal jeg sove og sove og sove i mitt lune hi :sove:

Takk til dere som leste og sov godt :kghjerte:

Anonymkode: 41368...bcd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...
  • 3 måneder senere...
On 11/8/2018 at 12:34 AM, AnonymBruker said:

Forumpo(t)eten ønsker tilbakemeldinger :) 
Ts

Anonymkode: 41368...bcd

Elling er det deg?

Anonymkode: 6306c...4e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...