Gå til innhold

Hvordan finner jeg ut om jeg har kalde eller varme farger?


Gjest Gjesta

Anbefalte innlegg

Gjest Gjesta

Lurer på å ta en fargeanalyse for å finne ut hvilke farger jeg kler - syns det er vanskelig å se sånt sjøl jeg - går i de fargene jeg liker, og tenker ikke så mye på om jeg kler dem eller ikke, egentlig.

Det har jeg lyst til å gjøre noe med! :)

Nå har jeg tittet litt på nettet etter sider med tips som kan hjelpe meg til å avgjøre om jeg er "kald" eller "varm" i fargene - foreløpig uten hell - så nå lurer jeg på om det er noen her som kan gi meg noen tips om nyttige nettsteder o.l.!

K

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Embla s

Jeg tok fargeanalyse for mange år siden. Det begynte med at hun fant ut om jeg skal ha kalde eller varme farger. Måten det skjedde på var at hun holdt tøystykke i vekselsvis gull og sølv opp mot ansiktet mitt. Da var det ganske enkelt å se hva som gjorde seg best til huden min. (varm).

Test med tøystykker (eller høyhalsede gensere) i varme/kalde farger !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

Det går også an å være en blanding av varm og kald; da kan man til en viss grad kle begge deler. Jeg har gultonet hud, men kler best kalde farger på klær, sminke og hår; det har flere frisører osv fortalt meg.

Egentlig tror jeg de fleste VET med seg selv hva de kler; det man føler seg vel i, kler man også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har faktisk hørt det motsatte. At det man tror man kler, kler man ikke.

Ellers har jeg fått med meg at man har kalde farger om man har rosatonet hudfarge og varme om man har gultonet hudfarge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Xavia

Egentlig tror jeg de fleste VET med seg selv hva de kler; det man føler seg vel i, kler man også.

Det er jeg enig i. (Men, jeg tror også at noen ikke klarer å se det selv...)

Jeg har aldri kledd meg i gult. Kjøpte en genser i den fargen en gang, men den ble bare liggende i skapet.

Da jeg for noen år siden fikk fargeanalyse i bursdagsgave, fikk jeg svaret på hvorfor. Gult er en farge jeg må styre laaaangt unna. Derimot kom det ikke som noen overrasskelse hvilke farger hun mente jeg så fantastisk ut i. (Jeg kom også til fargeanalysen i mine beste farger, og fargedama skrøt hemningsløst. :sjarmor: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Catwoman

Jeg har aldri tatt fargeanalyse, men jeg ser hva jeg kler. Og folk rundt meg sier det samme.

Så det stemmer nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

Takker for svar - og for linken, Englepus! :) Morsomt å teste litt sjøl - og jeg tror faktisk jeg ble litt klokere!

Men kom gjerne med flere tips!

K

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...