Gå til innhold

FrP: Sylvig Listhaug ny nestleder


Gjest PaN

Anbefalte innlegg

39 minutter siden, Overrasket skrev:

Nå har det vel strengt ikke innvirkning på Erna Solberg hvem FrP velger som nestleder.

Det kan føre til at velgere som ellers ville ha stemt Høyre, velger å la det være fordi de ikke ønsker et FrP med Listhaug i ledelsen i regjering sammen med Høyre en gang til. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

49 minutter siden, Overrasket said:

Helt korrekt. Hun er en middelmådig politiker, en svak retoriker og har manglende samarbeidsevner. Så helt perfekt som FrP-nestleder.

Ja, hun kan sikkert fungere som en nestleder, spesielt når FrP uansett har to stykker. Men mangler man samarbeidsevner så ender man opp som samme type leder som Carl I Hagen. Man får en viss oppslutning, man får tjent penger som stortingsrepresentant og partileder,  men det eneste Hagen klarte å gjennomføre politisk var å felle den borgelige regjeringen og innsette AP i regjering. 

Man får ikke gjennomført politikk ved å gjøre seg mest mulig uspiselig for alle mulige samarbeidspartnere. 

Endret av Grandiosaergreit
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Grandiosaergreit said:

Listhaug var vel først og fremst kjent for å bruke millioner av skattekroner på sykehjem i Spania som det aldri ble noe av.  Hun fikk mye oppmerksomhet pga dette sykehjemmet som aldri ble bygget, men tviler på at de eldre fikk det noe bedre av at pengene gikk til Spania i stedet for til omsorg. 

Listhaug var en av grunnene til at FrP gjorde det såpass dårlig i Oslo at de måtte gå ut av byrådet. FrP- Oslo  halverte  oppslutningen med Listhaug som ansvaret for helse og  eldreomsorgen. 

For all del hun klarte å skaffe seg selv mye oppmerksomhet. Det er jo ingen som har tvilt på at hun klarer det. 

Hun later til å ha begått alle tabber som er mulig å begå.

Så jeg har faktisk en viss tro på henne, på tross av at jeg tilhører venstrersiden.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sitronmelisse

Listhaug sitter på Stortinget allerede da. Hun sitter i helse- og omsorgskomiteen. Da hun gikk inn i den posisjonen lovte hun å "ikke gå stille i dørene", men vi har jo ikke hørt så mye til henne siden akkurat. Som nestleder i Frp vil hun få mer mulighet til å gjøre seg selv synlig antagelig - men jeg vil ikke tro Frp ønsker noen konflikt med Høyre heller, så så veldig mye rabalder får hun ikke rom for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, Leo skrev:

Det kan føre til at velgere som ellers ville ha stemt Høyre, velger å la det være fordi de ikke ønsker et FrP med Listhaug i ledelsen i regjering sammen med Høyre en gang til. 

Såå trist det ville vært daaa. 🙄 

Denne gjengen må drive Erna til vanvidd😂 en skandale etter den andre

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, *Mocca* skrev:

Å bytte ut en fadese med en annen er strålende..... men ønsker Erna å gå av så snart som mulig er jo det også supert.....

Erna kommer ikke til å gå av. Der er bare AP som fantaserer om det.

Mitt tips til AP er å heller satse på å vinne valget. Da må de fokusere på politikk og ikke bare gi oppmerksomhet til Frp. De vinner ikke velgere tilbake fra Frp ved å rakke ned på dem. Lurer på når det skal synke inn. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

22 minutter siden, Isambard skrev:

Erna kommer ikke til å gå av. Der er bare AP som fantaserer om det.

Mitt tips til AP er å heller satse på å vinne valget. Da må de fokusere på politikk og ikke bare gi oppmerksomhet til Frp. De vinner ikke velgere tilbake fra Frp ved å rakke ned på dem. Lurer på når det skal synke inn. 

Det første AP må gjøre er å fjerne Jonas Gahr Støre. Han er ikke like folkekjær som det Stoltenberg var. 

Først da kan AP begynne å tenke på å vinne ett valg

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Gasellen said:

Det første AP må gjøre er å fjerne Jonas Gahr Støre. Han er ikke like folkekjær som det Stoltenberg var. 

Først da kan AP begynne å tenke på å vinne ett valg

Jeg tror Ap, inkludert Jonas Gahr Støre, har forholdsvis lite å si i spørsmålet om nestleder i FrP.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Gasellen skrev:

Det første AP må gjøre er å fjerne Jonas Gahr Støre. Han er ikke like folkekjær som det Stoltenberg var. 

Først da kan AP begynne å tenke på å vinne ett valg

Jeg tror også det. Jeg må innrømme at jeg i utgangspunktet likte ham. Jeg trodde han kunne bli en samlende person, som trakk velgere fra både høyre og venstre.

Sånn har det ikke gått. Jeg vet ikke helt hva som er galt. Han er ikke overbevisende uansett hva han sier. Han sier bare det han tror er lurt å si. Det er sånn det føles for meg i alle fall.

Endret av Isambard
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Overrasket
1 hour ago, Leo said:

Det kan føre til at velgere som ellers ville ha stemt Høyre, velger å la det være fordi de ikke ønsker et FrP med Listhaug i ledelsen i regjering sammen med Høyre en gang til. 

At Høyre skal tape velgere på FrPs valg av nestleder slår meg som høyst usannsynlig og vill tipping. Tap og gevinst av velgere er et nettosumspill. Man både taper og vinner velgere av samme grunn. Spørsmålet er hva som fører til færrest tap og størst gevinst, altså netto tilførsel av velgere. Og generelt sett belønner norske velgere partier som fremstår som klare til å påta seg regjeringsmakt og å utgjøre en løsning for å opprette en levedyktig regjering. En ting kan man si om Høyre, de er både styringvillig og styringsdyktig, og deres vilje og evne til å samarbeide med andre partier for å stable på plass en regjering er en stor styrke, uansett hvilke enkeltpersoner som andre partier representeres av. 

Endret av Overrasket
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Listhaug er et godt valg. Ble presset til å gå av på bakgrunn av å hadde uttalt sanne ting.

Endret av Husholdning1
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Husholdning1 skrev:

Listhaug er et gost valg. Ble presset til å gå av på bakgrunn av å hadde uttalt sanne ting.

Definer hva sannheten var? Listhaug har vist gang på gang at hun er for uprofesjonell for tinget

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Isambard skrev:

Jeg tror også det. Jeg må innrømme at jeg i utgangspunktet likte ham. Jeg trodde han kunne bli en samlende person, som trakk velgere fra både høyre og venstre.

Sånn har det ikke gått. Jeg vet ikke helt hva som er galt. Han er ikke overbevisende uansett hva han sier. Han sier bare det han tror er lurt å si. Det er sånn det føles for meg i alle fall.

Jeg tenkte det samme. Støre skuffet stort! Jeg er overrasket over at han ikke trakk seg etter valget sist. Det burde han aboslutt ha gjort. Jeg liker Hadia, men hadde hun sluppet til makta hadde det vel blitt storproduksjoner av gjødselsbomber rundt omkring. 

8 minutter siden, T-Rex skrev:

Jeg tror Ap, inkludert Jonas Gahr Støre, har forholdsvis lite å si i spørsmålet om nestleder i FrP.

Det har de ikke - her var det snakk om hva som må til for å få AP opp av grøfta. :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, Gasellen skrev:

Definer hva sannheten var? Listhaug har vist gang på gang at hun er for uprofesjonell for tinget

Sannhet trenger ingen definisjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Isambard said:

Sånn har det ikke gått. Jeg vet ikke helt hva som er galt. Han er ikke overbevisende uansett hva han sier. Han sier bare det han tror er lurt å si. Det er sånn det føles for meg i alle fall.

Deler av populariteten til Støre kom fra at han var utenriksminister. Når han i tillegg hadde SV i regjering så var det jo ingen  partier som kritiserte norsk utenrikspolitikk.  

Så får man se hvordan det går ved neste Stortingsvalg. Stoltenberg hadde katastrofevalg han også ved hans første valg som partileder. Var mye politisk bråk også internt i partiet med krangelen mellom Stoltenberg og Jagland. Men det endte jo bra for Stoltenberg til slutt. 

Ville ikke avskrevet Støre før han går av som partileder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ikke overasket, men jeg lurer på hvor lurt det er.  Hun kommer til å appellere til alle innvandrerskeptikerne, men kommer ikke til å tiltrekke mer moderate potensielle FRP velgere, tror jeg. Ketil Solvik Olsen er en type som flere kan omfavne som en spiselig FRPer og det er mange som mener han gjør en god jobb som statsråd. Blir spennende å se hva som skjer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser i krystallkulen at Ap kommer til å gjøre det bra.

Men nå handler vel tråden egentlig om noe annet?

Endret av T-Rex
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, T-Rex skrev:

Jeg ser i krystallkulen at Ap kommer til å gjøre det bra.

Men nå handler vel tråden egentlig om noe annet?

Hvorfor skulle Arbeiderpartiet gjør det bra? De har jo ikke et politisk standpunkt annet en at de vil gå lengre til venstresiden, men det skumle er at FrP muligens kan bli større på grunn av dette.

Når det ene partiet går helt til venstre går det andre helt til høyre, derfor er det viktigere å stemme et sentrumsparti, syns utviklingen i det politiske Norge ser skummel ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skulle ikke forundre meg om hele greia med Sandberg er regissert og en finurlig strategi for å få Listhaug tilbake i frontlinja. Men herregud, jeg digger dama!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...