Gå til innhold

Kvinne langt oppi 20'åra, har en sperre når det kommer til sex.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvorfor er enkelte av oss utstyrt med denne enorme sperren når det kommer til sex, mens andre bare legger seg ned?
Jeg føler rett og slett at dersom jeg har sex utenom forhold eller ekteskap, synder jeg på en måte. Jeg fortjener en evt. kjønnssykdom som måtte oppstå, en uplanlagt graviditet eller at jeg får horeryktet. 
Bare av å ligge med 1 mann hadde jeg følt meg som en hore/tøs. Jeg har ikke gjort noe enda, men den dagen jeg møter noen jeg liker godt nok så kommer jeg til å vente lenge før vi kan gjøre noe. 
Jeg liker som regel noen, men er for forsiktig. Jeg er så livredd for at den mannen jeg evt dater/treffer skal ha et veddemål med kompiser, teller jenter han ligger med eller ser på meg som et leketøy. 

Anonymkode: 152fd...7f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bare lurt å være litt skeptisk. Det er vel en beskyttelse mot å bli såret. Noen er personer som kaster seg uti alt og andre tenke og vurdere situasjonen først, sånn er det på alle områder. Hvis du vil bli en som kaster seg uti sex med fremmede må du også ta konsekvenser som bekymring om graviditet, kjønnssykdommer, sårede følelser osv. 

Anonymkode: 575fd...c51

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener du bibelsk synd eller bare at det er feil uten at du er eller er oppdratt religiøst?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Bare lurt å være litt skeptisk. Det er vel en beskyttelse mot å bli såret. Noen er personer som kaster seg uti alt og andre tenke og vurdere situasjonen først, sånn er det på alle områder. Hvis du vil bli en som kaster seg uti sex med fremmede må du også ta konsekvenser som bekymring om graviditet, kjønnssykdommer, sårede følelser osv. 

Anonymkode: 575fd...c51

Er det det majoriteten av kvinnene her inne driver med? Jeg har aldri blitt behandlet som dritt av en mann, men det er kanskje fordi de som kjenner meg vet hva jeg vil ha og derfor går etter damer som har rykte på seg for å være "lettere"? evt bare tar sex for lystens skyld?
Men jeg vet faktisk om jenter som kan treffe en tilfeldig på nattklubben og bli med han hjem, for så å ha en ny neste helg. Skaffer seg ff's og har mange forskjellige. Hun skryter av at hun har tatt abort flere ganger..

Anonymkode: 152fd...7f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Ulla Ullsokk skrev:

Mener du bibelsk synd eller bare at det er feil uten at du er eller er oppdratt religiøst?

jeg er ikke oppdratt religiøst, så ikke akkurat bibelsk synd. Men jeg føler jeg gjør noe veldig galt i å ha sex rett og slett. 
Da jeg var i tenårene var det et press på det å ikke være jomfru, og jeg følte vel at jeg var den eneste som var igjen. Det var en som var kjent for å gjøre det med alle som prøvde seg mye på meg også, så jeg tenkte at jeg skulle gjøre det med han for å få det overstått. Jeg var hjemme hos han flere ganger og vi så film, hadde vel et håp om å bli forelsket i han og. Jeg la meg i sengen med han og han ville tydelig ha sex. Jeg bare stivnet av skrekk og ba han kjøre meg hjem. Han kunne bli sur noen ganger. Men jeg er bare glad det aldri skjedde. 

Anonymkode: 152fd...7f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Ulla Ullsokk skrev:

Mener du bibelsk synd eller bare at det er feil uten at du er eller er oppdratt religiøst?

jeg har opplevd det samme som henne, men jeg møtte noen mennesker jeg aldri skulle møtt på denne jorden, og de var religiøse, og dem ødela livet mitt. Det var åndelig overgrep.

Anonymkode: 612a9...44b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

jeg er ikke oppdratt religiøst, så ikke akkurat bibelsk synd. Men jeg føler jeg gjør noe veldig galt i å ha sex rett og slett. 
Da jeg var i tenårene var det et press på det å ikke være jomfru, og jeg følte vel at jeg var den eneste som var igjen. Det var en som var kjent for å gjøre det med alle som prøvde seg mye på meg også, så jeg tenkte at jeg skulle gjøre det med han for å få det overstått. Jeg var hjemme hos han flere ganger og vi så film, hadde vel et håp om å bli forelsket i han og. Jeg la meg i sengen med han og han ville tydelig ha sex. Jeg bare stivnet av skrekk og ba han kjøre meg hjem. Han kunne bli sur noen ganger. Men jeg er bare glad det aldri skjedde. 

Anonymkode: 152fd...7f4

Da synes jeg du bare skal fortsette å respektere dine egne grenser! :) Klining er undervurdert! Hvorfor må man egentlig gå hele veien hvis man ikke vil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

jeg har opplevd det samme som henne, men jeg møtte noen mennesker jeg aldri skulle møtt på denne jorden, og de var religiøse, og dem ødela livet mitt. Det var åndelig overgrep.

Anonymkode: 612a9...44b

Uff! Skam henger ofte sammen med religion, selv for de som er vokst opp i hyggelige religiøse miljøer. Sender deg en klem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Ulla Ullsokk skrev:

Da synes jeg du bare skal fortsette å respektere dine egne grenser! :) Klining er undervurdert! Hvorfor må man egentlig gå hele veien hvis man ikke vil?

jeg er ikke noe glad i klining faktisk. Jeg har veldig lyst på den nærheten til et annet menneske, gi nytelse og få nytelse sammen. 
 

Anonymkode: 152fd...7f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

jeg har opplevd det samme som henne, men jeg møtte noen mennesker jeg aldri skulle møtt på denne jorden, og de var religiøse, og dem ødela livet mitt. Det var åndelig overgrep.

Anonymkode: 612a9...44b

hva skjedde?

Anonymkode: 152fd...7f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

jeg er ikke noe glad i klining faktisk. Jeg har veldig lyst på den nærheten til et annet menneske, gi nytelse og få nytelse sammen. 
 

Anonymkode: 152fd...7f4

Da skjønte jeg ikke helt greia. Du har lyst på sex, men det gjør at du føler deg horete? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Ulla Ullsokk skrev:

Da skjønte jeg ikke helt greia. Du har lyst på sex, men det gjør at du føler deg horete? 

ja. Jeg hadde måttet kjent vedkommende ekstremt godt, vært tiltrukket og helst i det minste vært i et forhold. 

Anonymkode: 152fd...7f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig synd at patriarkatet former oss jenter til å føle det sånn. Det dreier seg om kvinneundertrykkende og kvinnefiendtlige holdninger vi er indoktrinert med fra tidlig av fra samfunnet og gutter. Det du må innse er at det kun er i deg fordi noen kvinnefiendtlige menn har gjort at du tror det er sånn, det er ikke sånn! Du fortjener såklart ikke kjønnssykdom av å ha sex, og du synder ikke av å ha sex! Sett deg selv fri fra patriarkatets hjernevask! Sex er noe av det fineste man kan ha i livet, men det er skammelig at mange menn har et så nedsettende kvinnesyn at de ser på kvinner som bare et leketøy.

Anonymkode: 17a46...37f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du har lyst til å ligge med en mann du er tiltrukket til men ikke er sammen med, men er redd han skal se på deg som et leketøy? Er det ikke et leketøy du ser etter selv da?

Jeg er forøvrig mann og har de samme sperrene selv, så alt dreier seg ikke om kvinneundertrykkelse, det er nok bare en mental sperre veldig mange har, på godt og vondt. 

Anonymkode: a48dc...7de

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du har lyst til å ligge med en mann du er tiltrukket til men ikke er sammen med, men er redd han skal se på deg som et leketøy? Er det ikke et leketøy du ser etter selv da?

Jeg er forøvrig mann og har de samme sperrene selv, så alt dreier seg ikke om kvinneundertrykkelse, det er nok bare en mental sperre veldig mange har, på godt og vondt. 

Anonymkode: a48dc...7de

Jeg må ihvertfall ha følelser! Og har jeg følelser så vil jeg ikke bli såret. Jeg vil ikke ligge der som et ubetydelig dyr som han skal le av etterpå. 
Nei, jeg ser etter en kjæreste.

Anonymkode: 152fd...7f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er veldig synd at patriarkatet former oss jenter til å føle det sånn. Det dreier seg om kvinneundertrykkende og kvinnefiendtlige holdninger vi er indoktrinert med fra tidlig av fra samfunnet og gutter. Det du må innse er at det kun er i deg fordi noen kvinnefiendtlige menn har gjort at du tror det er sånn, det er ikke sånn! Du fortjener såklart ikke kjønnssykdom av å ha sex, og du synder ikke av å ha sex! Sett deg selv fri fra patriarkatets hjernevask! Sex er noe av det fineste man kan ha i livet, men det er skammelig at mange menn har et så nedsettende kvinnesyn at de ser på kvinner som bare et leketøy.

Anonymkode: 17a46...37f

Det er ikke bare en mann som har formet meg slik. Faktisk har ingen mann sagt så mye slik til meg. Han som var farsfiguren min sa bare at jeg burde være forsiktig med alkohol (festet mye en periode i tenårene) og sa at det er fort gjort å bli hengt ut. Han kunne jo si mindre fine ting om de jentene som postet nakenbilder av seg, lå rundt osv. Og han snakket dårlig om de guttene som lå med alle.

Det er faktisk flest kvinner som har sagt slike ting. "du bør vente minst 2 uker etter dere har blitt sammen før du har sex". Og aldri bli med en gutt hjem etter fest. Ikke ligg med han før du kjenner han, for du risikerer at han fordufter (jeg hadde ikke følelser for fyren en gang, eller planer om å ha sex!!). 

Anonymkode: 152fd...7f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg må ihvertfall ha følelser! Og har jeg følelser så vil jeg ikke bli såret. Jeg vil ikke ligge der som et ubetydelig dyr som han skal le av etterpå. 
Nei, jeg ser etter en kjæreste.

Anonymkode: 152fd...7f4

Åja, så det du egentlig sier er at du er redd for at menn du dater ikke har den samme sperren som deg (og meg) og "utnytter" mennesker med denne terskelen? Det er jo ikke verre enn å ikke ligge med folk med en gang, ellers vil du alltid risikere at dette skjer. Det er generelt et veldig dårlig utgangspunkt å gå på byen å ligge med en person og håpe det skal være starten på et nytt forhold. Bli kjent først, da unngår man disse typene. 

Anonymkode: a48dc...7de

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke bare en mann som har formet meg slik. Faktisk har ingen mann sagt så mye slik til meg. Han som var farsfiguren min sa bare at jeg burde være forsiktig med alkohol (festet mye en periode i tenårene) og sa at det er fort gjort å bli hengt ut. Han kunne jo si mindre fine ting om de jentene som postet nakenbilder av seg, lå rundt osv. Og han snakket dårlig om de guttene som lå med alle.

Det er faktisk flest kvinner som har sagt slike ting. "du bør vente minst 2 uker etter dere har blitt sammen før du har sex". Og aldri bli med en gutt hjem etter fest. Ikke ligg med han før du kjenner han, for du risikerer at han fordufter (jeg hadde ikke følelser for fyren en gang, eller planer om å ha sex!!). 

Anonymkode: 152fd...7f4

Ja, og hvem har sagt det til disse kvinnene? Det er ikke kvinner som har kommet opp med de holdningene der. Det er kvinnenedsettende menn, og dermed har kvinner formet seg etter det for å ikke bli undertrykt ytterligere enn vi allerede har vært og er.

Anonymkode: 17a46...37f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor er enkelte av oss utstyrt med denne enorme sperren når det kommer til sex, mens andre bare legger seg ned?
Jeg føler rett og slett at dersom jeg har sex utenom forhold eller ekteskap, synder jeg på en måte. Jeg fortjener en evt. kjønnssykdom som måtte oppstå, en uplanlagt graviditet eller at jeg får horeryktet. 
Bare av å ligge med 1 mann hadde jeg følt meg som en hore/tøs. Jeg har ikke gjort noe enda, men den dagen jeg møter noen jeg liker godt nok så kommer jeg til å vente lenge før vi kan gjøre noe. 
Jeg liker som regel noen, men er for forsiktig. Jeg er så livredd for at den mannen jeg evt dater/treffer skal ha et veddemål med kompiser, teller jenter han ligger med eller ser på meg som et leketøy. 

Anonymkode: 152fd...7f4

Folk har et ulikt forhold til sex og nærhet - ulik personlighet, oppvekst, miljø osv. Det har ikke noe med sperrer å gjøre ( som at det skulle være noe negativt/ feil med deg ) at du ikke er komfortabel med uforpliktende sex med folk du ikke kjenner. Noen menn betaler for å ha sex med thai-prostituerte, jeg hadde betalt/ ofret diverse kroppsdeler som 4 tær, 2 fingre osv. for å slippe. Hvorfor de er så ulike meg aner jeg ikke. Det viktigste er at du gjør det DU er komfortabel med og har lyst til. Ikke la deg påvirke fordi du tror "alle" andre gjør ditt og datt.

Mange av de du sier " bare legger seg ned",  tar aborter i hytt og vest, blir gravide med 2 mulige fedre,  får herpes herfra til Nordkapp osv. Men for mange gjør ikke noe det, det er en del av pakka. Jeg har hørt om selvutvikling, men det bør virkelig ikke være noe å stå etter - for menn/damer - å skulle  "lære seg" til å legge seg ned med hvem som helst.

 

Endret av Jr.Garcon
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er veldig synd at patriarkatet former oss jenter til å føle det sånn. Det dreier seg om kvinneundertrykkende og kvinnefiendtlige holdninger vi er indoktrinert med fra tidlig av fra samfunnet og gutter. Det du må innse er at det kun er i deg fordi noen kvinnefiendtlige menn har gjort at du tror det er sånn, det er ikke sånn! Du fortjener såklart ikke kjønnssykdom av å ha sex, og du synder ikke av å ha sex! Sett deg selv fri fra patriarkatets hjernevask! Sex er noe av det fineste man kan ha i livet, men det er skammelig at mange menn har et så nedsettende kvinnesyn at de ser på kvinner som bare et leketøy.

Anonymkode: 17a46...37f

Takk for saklig svar. Vel, dette blir vel fort en ond sirkel. Og hvem er det igjen som får menn til å være kvinnefientlige?
Deres foreldre/fedre? 

Anonymkode: 152fd...7f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...