Gå til innhold

barn som er redd


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

jeg husker så godt fra jeg var ganske liten og frem til nesten voksen alder at jeg var redd, redd når jeg skulle legge  meg og redd når jeg var alene hjemme. ikke for noe som var en synlig grunn, men bare redd for noe.. det var akkurat som om jeg var redd for at det jeg var redd for plutselig skulle være synlig. jeg satt gjerne på trappen til mamma kom hjem og med årene kanskje jeg turte å gå inn i stuen.. det værste var kvelden, den grusomme følelsen av å måtte ha lyset på og egentlig ikke tørre å lukke øynene selvom jeg ville sove.når rommet fikk en annen følelse en det hadde hatt på dagen. i eldre alder var det å være alene på kvelden vanskelig, jeg holdt meg kun i stuen med en kvelende følelse av at noen kom på verandaen eller at noen så meg i vinduene. 

jeg husker også at jeg var redd når jeg f.eks var alene i korridoerene på skolen eller i kjelleren på skolens toaletter.. vet ikke hvorfor men jeg husker jeg så noen samesko i nabo båsen på barneskolen.

jeg måtte helt frem til en alder av 25 ringe mamma hvis jeg skulle kjøre alene på moped eller i bil etter det var mørkt.. i bil var jeg altid så hysterisk redd for at det skulle dukke opp noe i baksetet som jeg så i speilet..

jeg er mer eller mindre kvitt dette i dag, vel over 30.. men kan fortsatt kjenne på den tykke følelsen som et rom plutselig kan få eller at noe er på verandaen. 

dette er bare en brøkdel, men jeg vil bare høre om noen får noen tanker om dette?

grunnen er at min sønn plutselig har blitt mørkredd og sovner seint, dette er en gutt som har sovet som en stein i mørkt rom i fler år.

han sier han er redd for å lukke øynene og må ha mye lys, gjerne vente til mamma skal legge seg.. han sier han får mareritt av å lukke øynene 

 

jeg skal selvfølgelig snakke med fastlege og få hjelp, jeg er bare nysjerrig på om noen får opp noen følelser om dette?

hilsen mamma

Anonymkode: 17e2d...29b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg har nok det i voksen alder, men hadde ikke sett noen skrekkfilmer i en alder av 6 år..

Anonymkode: 17e2d...29b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

jeg har nok det i voksen alder, men hadde ikke sett noen skrekkfilmer i en alder av 6 år..

Anonymkode: 17e2d...29b

Jeg kan reagere på skrekkfilmer selv jeg, det ligger litt å lurer i underbevisstheten liksom.. Man vil ikke at dama fra the grudge plutselig skal komme krypende rundt hjørnet :redd:

Anonymkode: 15a49...43a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...