Gå til innhold

Mamma har fått kreft - fortelle til kjæreste?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har akkurat fått vite at moren min har kreft. Vi vet foreløpig ikke hva slags type kreft det er (bortsett fra hvor i kroppen), eller hvor mye det haster å få behandling, men vi får mer informasjon i løpet av uka som kommer. I hodet er det for øyeblikket kaos, og jeg veksler mellom å være veldig lei meg, til å tenke at dette skal ordne seg.

Det jeg lurer på nå, er om det er for tidlig å fortelle kjæresten min om dette? Dere som har vært i lignende situasjon, hva gjorde dere?
Jeg vet ikke om jeg skal vente til jeg vet mer om prognosen, eller om det er lur idé å få det ut med en gang.
Kjæresten min bor i et annet land, og forholdet er ganske nytt (møttes ved juletider). Vi sees kun én uke per måned, men snakker og skriver sammen daglig, og vi er veldig åpne med hverandre om "tunge" temaer. Det er han jeg snakker aller mest med, ved siden av søsteren min. Synes allikevel det er veldig vanskelig å vite hva som er passende eller ikke i en situasjon som denne.

Anonymkode: cbd25...2e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du har ham jo ikke så kjær, dersom du ikke sier noe så viktig til ham. 

 

Du velger jo hvor seriøst ditt forhold skal bli. Men det blir ikke seriøst av seg selv. Blir ikke seriøst bare ved å knipse med fingrene, og ikke legge noe energi i det. 

 

Mannen min og jeg forlovet oss etter tre måneder. Vi er gift i dag, et tosifret antall år etterpå. Jeg synes ikke varigheten på forholdet har så mye å si på slike større hendelser, mer hvordan man har det inni seg. Du må kjenne etter hva som føles rett for deg, og gjøre deretter. Men ingen riddere kommer ridende på en hvit hest for å banke på døren din. Vi er i 2018. Skal man ha et forhold må man, som kvinne, også tørre å gi av seg selv til forholdet.

Anonymkode: a0f52...acb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Det var trist å høre. Hvis du føler for det så fortell det til han. Kanskje det er godt for deg å snakke med han om det. Håper det går bra med deg og mammaen din. Del gjerne med oss her på kg om det er noe du føler du vil skrive. Vi lytter. 

Anonymkode: d4d59...721

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes du skal være åpen med ham om akkurat hvordan du har det. Selv om mye er uavklart, eller kanskje nettopp FORDI mye er uavklart. Han kan ikke gi deg noen svar, men han kan gi deg støtte. 

Varme klemmer fra en mamma som har kreft på 8. året... 

Anonymkode: 26a69...a7d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk beskjed om at mamma har kreft i forrige uke. Å få støtte fra kjæresten min har vært uendelig verdifullt.

Anonymkode: 2cfbb...e15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...