Gå til innhold

Incels - hvordan var barndommen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er mye snakk om incels og jeg er nysgjerrig på de menn her inne som er incels eller som opplever at de ikke liker kvinner som er slik eller slik, feminister, alenemødre og skriver om dette på nettet etc:

Hvordan var oppveksten din? Hadde du en god barndom? Fikk du kjærlighet av din mor/far? Skulle noe/noen gjort noe annerledes? Hva kunne Evt mor/far gjort annerledes? 

Grunnen til jeg spør er fordi jeg er selv mor til sønner og vil gjerne forebygge at mine sønner kan ende opp som incel etc - hva kan en mor gjøre for sin sønn i barndom/ungdom så måte??

(vil hjelpe men trenger hjelp til å forstå ! )

Anonymkode: c730b...cb3

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Interessant! Tipper de ofte ikke kommer fra en kjærlig familie? Også vil jeg tro mye handler om den nåværende situasjonen - de endte opp som "tapere" litt på siden av samfunnet, og må finne noen å rette sinnet og frustasjonen sin mot.

Anonymkode: 029fd...cef

• Liker 11
Skrevet

Som mor til to sønner så har jeg lurt på det samme. Hva kan vi som foreldre gjøre for å forhindre at sønnene våre ender opp som bitre incels?

Anonymkode: fea17...473

• Liker 6
Skrevet
On 8/11/2018 at 10:19 AM, AnonymBruker said:

Som mor til to sønner så har jeg lurt på det samme. Hva kan vi som foreldre gjøre for å forhindre at sønnene våre ender opp som bitre incels?

Lære dem empati og ansvar fra ung alder av. Mange foreldre er dårlige på å lære bort empati til sine barn, noe som fører til at de får barn som ikke er bevisst på hvordan andre har det, tenker og føler. 

Anonymkode: 2ee60...984

• Liker 13
Skrevet
På 11.8.2018 den 10.19, AnonymBruker skrev:

Gutter trenger en farsfigur. En mor kan ikke lære gutter til å bli menn

• Liker 8
Skrevet
18 minutter siden, hocane said:

Gutter trenger en farsfigur. En mor kan ikke lære gutter til å bli menn

Nå har jo de aller fleste allerede en farsfigur, så det er nok ofte ikke der det ligger. Hva annet mener du foreldre kan gjøre bortsett fra å få fedrene til å ta seg mer av sønnene sine?

Skrevet
1 minutt siden, hind skrev:

Nå har jo de aller fleste allerede en farsfigur, så det er nok ofte ikke der det ligger. Hva annet mener du foreldre kan gjøre bortsett fra å få fedrene til å ta seg mer av sønnene sine?

Jepp og incels tilhører ikke de aller fleste. Er en liten minoritetsgruppe og en ting mange av dem har til felles er at de har vokst opp under aleneforelder.

Men realiteten av hjem uten fedre preges av trist statistikk. Preget av mye skoledropouts, tenåringsmammaer, kriminalitet, dop og alkoholproblemer. Er bare til å gjøre et raskt internettsøk så finner du dette.

• Liker 2
Skrevet
On 8/11/2018 at 10:19 AM, AnonymBruker said:

Har ikke lest boka, men forstår det slik at Jordan Peterson boka er en bok skrevet for å forhindre at folk blir incels. 

Anonymkode: 53dcc...5cc

• Liker 1
Skrevet

Stusslig med de som har arvet sin fraværende fars umodne personlighet. 

Anonymkode: 397e1...0dc

• Liker 5
Skrevet
På 11.8.2018 den 10.19, AnonymBruker skrev:

Kjærlighet, stabilitet og lære dem å bli sosialt kompetente gutter med respekt for kvinner. 

• Liker 7
Skrevet
Just now, hocane said:

Jepp og incels tilhører ikke de aller fleste. Er en liten minoritetsgruppe og en ting mange av dem har til felles er at de har vokst opp under aleneforelder.

Men realiteten av hjem uten fedre preges av trist statistikk. Preget av mye skoledropouts, tenåringsmammaer, kriminalitet, dop og alkoholproblemer. Er bare til å gjøre et raskt internettsøk så finner du dette.

Som datter av en alenemor(og en komplett ubrukelig far) kjenner jeg meg ikke helt igjen i den mørke beskrivelsen din. Jeg og brødrene mine hadde en god oppvekst, har gjort det bra i livet og har stor respekt både for kvinner og alenemødre. Det kan neppe være bare det at man har én forelder, men hvis den ene forelderen man har er en uskikket forelder kan det selvfølgelig gå galt.

Det virker for meg som incels har én ting til felles, en entitlement-holdning som gjennomsyrer alt de gjør. Kan de rett og slett ha blitt dullet for mye med hjemme, og så står ikke virkeligheten helt til forventningene?

Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker said:

Stusslig med de som har arvet sin fraværende fars umodne personlighet. 

Er vel heller et tegn på at mor har feilet...

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, hind skrev:

Som datter av en alenemor(og en komplett ubrukelig far) kjenner jeg meg ikke helt igjen i den mørke beskrivelsen din. Jeg og brødrene mine hadde en god oppvekst, har gjort det bra i livet og har stor respekt både for kvinner og alenemødre. Det kan neppe være bare det at man har én forelder, men hvis den ene forelderen man har er en uskikket forelder kan det selvfølgelig gå galt.

Å bruke personlige erfaringer er ikke et gyldig argument å bruke. Du trenger tusenvis av eksempler for å få et klart bilde av en sak.

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er vel heller et tegn på at mor har feilet...

Nei

• Liker 9
Skrevet
1 minutt siden, hocane said:

Å bruke personlige erfaringer er ikke et gyldig argument å bruke. Du trenger tusenvis av eksempler for å få et klart bilde av en sak.

Vel, det finnes veldig, veldig, veldig mange nordmenn som har vokst opp med bare én forelder. Tusenvis. Flertallet klarer seg utmerket. 

Skrevet
2 minutter siden, hind skrev:

Vel, det finnes veldig, veldig, veldig mange nordmenn som har vokst opp med bare én forelder. Tusenvis. Flertallet klarer seg utmerket. 

Det er stor forskjell på skilte foreldre og barn som har vokst opp med kun en forelder hele livet.

• Liker 2
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Nei

Jo, du må være god i mental gymnastikk for å skylde på noen som ikke har vært tilstede. 

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, hocane said:

Det er stor forskjell på skilte foreldre og barn som har vokst opp med kun en forelder hele livet.

Nei, ikke alltid. Veldig mange skilsmissebarn opplever at far forsvinner mer og mer bort, får seg ny familie og svikter barna han har fra før. Jeg kjenner massevis av folk, både barn som har vokst opp med bare mor og barn med skilte foreldre, som i praksis bare har hatt moren sin. De er bra folk nesten alle sammen. Det jeg prøver å si er at det er veldig vanlig og at de fleste klarer seg fint så lenge moren er et oppegående menneske.

Skrevet (endret)

Jeg har en nabo som virker som en "incel". Han sier selv han er bitter på kvinner fordi han ikke får pult. 

Han er for øvrig uføretrygdet pga diverse psykiske diagnoser.   Han har null selvinnsikt, null sosiale antenner, svært opptatt av sex, unormalt lav intelligens, store konsentrasjonsvansker, osv

Han har rett og slett vært utrolig uheldig med genene sine. Foreldrene har sikkert gjort så mye de kan for han, men det hjelper jo ikke når han sliter for tungt psykisk til å kunne reflektere over eget liv. 

Edit: Foreldrene hans er helt friske. 

Endret av Grandiosaergreit
  • Liker 12
Skrevet

Hva er incels??

Anonymkode: 608c1...bba

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...