Gå til innhold

Hvorfor kjører menn mykt og smidig mens kvinner kjører "hakkete"


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det var da voldsomt til generalisering. Basert på noen få mennesker som TS kjenner. 

Til info: Vi kjører ikke bil med kjønnsorganene våre. Menn kjører ikke på spesielle måter. Kvinner kjører ikke på spesielle måter. 

Noen er elendige sjåfører, uavhengig av kjønn. Og noen er gode, også uavhengig av kjønn. 

Anonymkode: d1ec0...6ad

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opplever det heller på individnivå. Min mann kjører mer og mer slurvete, hakkete og bråbremser i svinger, for folk og overganger. Fordi han rett og slett ikke bryr seg, men blir superirritert om andre kjører sånn. ;)  Min pappa kjører også sånn, bare enda verre!

 

Jeg er dårligere på å gire, men kjører mye mykere fordi det er behageligere for meg og passasjerer.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.8.2018 den 9.10, AnonymBruker skrev:

Jeg har nettopp tatt lappen og har øvelseskjørt mest med min far. Han forholder seg rolig og klikker ikke/hyler/river seg i håret om jeg gjør noe feil, sånn som moren min gjør. Har fått desidert mest ut av å øvelseskjøre med pappa. Litt sammen med kjæresten min og litt med mamma. 

Så har jeg også lagt merke til at pappa, typen min og kamerater av meg er mye mer behagelig å sitte på med fremfor venninner, fordi de kjører bilen på en annen måte. Venninna mi som har hatt lappen lengre enn kompisene mine, hopper bortover parkeringsplassen, kveler ofte motoren og når hu bremser så er det bråbrems. 

Jeg legger merke til at menn kjører mye glattere og kontrollert. Stopper de for noen som skal over gangfelt så stopper de ikke helt opp men lar bilen gli sakte. Skal de kjøre av et sted og det ikke kommer bil i mot legger de seg i motsatt fil rett før innkjøringen sånn at bilene bak får kjørt videre kjapt. Mora mi gjør aldri dette, hun slakker farten og blinker til hun er heeelt framme ved nedkjørseln sånn at hun danner kø. 

Hvorfor er det så stor forskjell på hvordan damer og menn kjører? Jeg vil bli en god sjåfør og håper jeg er det også. Har fått mange gode tips av faren min som moren min ikke er klar over går an å gjøre engang tror jeg 😂

Anonymkode: 0bcc1...b5e

De fleste nye biler har automatgir i dag om bilen «hakker» er det noe galt med bilen. 

Vis meg kilder på påstandene dine! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, Apis skrev:

Saudi Arabia har skjønt det, kvinnfolk burde ikke kjøre bil 😁

Ja, presteskapet hevder jo at eggstokkene kan ramle ut dersom kvinner kjører bilen selv. 

Kunnskap er en fin «bil».

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 10.8.2018 den 9.10, AnonymBruker skrev:

Jeg har nettopp tatt lappen og har øvelseskjørt mest med min far. Han forholder seg rolig og klikker ikke/hyler/river seg i håret om jeg gjør noe feil, sånn som moren min gjør. Har fått desidert mest ut av å øvelseskjøre med pappa. Litt sammen med kjæresten min og litt med mamma. 

Så har jeg også lagt merke til at pappa, typen min og kamerater av meg er mye mer behagelig å sitte på med fremfor venninner, fordi de kjører bilen på en annen måte. Venninna mi som har hatt lappen lengre enn kompisene mine, hopper bortover parkeringsplassen, kveler ofte motoren og når hu bremser så er det bråbrems. 

Jeg legger merke til at menn kjører mye glattere og kontrollert. Stopper de for noen som skal over gangfelt så stopper de ikke helt opp men lar bilen gli sakte. Skal de kjøre av et sted og det ikke kommer bil i mot legger de seg i motsatt fil rett før innkjøringen sånn at bilene bak får kjørt videre kjapt. Mora mi gjør aldri dette, hun slakker farten og blinker til hun er heeelt framme ved nedkjørseln sånn at hun danner kø. 

Hvorfor er det så stor forskjell på hvordan damer og menn kjører? Jeg vil bli en god sjåfør og håper jeg er det også. Har fått mange gode tips av faren min som moren min ikke er klar over går an å gjøre engang tror jeg 😂

Anonymkode: 0bcc1...b5e

Da er det rare kvinner i din omgangskrets, men skjønner hva du mener. Da jeg møtte mannen så var han mest overrasket over at jeg kunne kjøre bil. Venninner og eks hadde lappen, men hver gang det var snakk om å rygge eller parkere så måtte de bytte plass. Det har han aldri opplevd med meg. 

Anonymkode: 66991...f07

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Snaskesnusken skrev:

De fleste nye biler har automatgir i dag om bilen «hakker» er det noe galt med bilen. 

Vis meg kilder på påstandene dine! 

Hun forteller vel mest påstander ut fra sin omgangskrets.

Anonymkode: 66991...f07

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da er det rare kvinner i din omgangskrets, men skjønner hva du mener. Da jeg møtte mannen så var han mest overrasket over at jeg kunne kjøre bil. Venninner og eks hadde lappen, men hver gang det var snakk om å rygge eller parkere så måtte de bytte plass. Det har han aldri opplevd med meg. 

Anonymkode: 66991...f07

Allikevel er det menn som er de verste sjåførene.. hmm

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hun forteller vel mest påstander ut fra sin omgangskrets.

Anonymkode: 66991...f07

Som gjelder alle kvinner? Hun har ikke lært å kjøre bil ordentlig engang 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, Snaskesnusken skrev:

Ja, presteskapet hevder jo at eggstokkene kan ramle ut dersom kvinner kjører bilen selv. 

Kunnskap er en fin «bil».

Spøk til side, så har dette med interesse og mengde trening og gjøre, for og bli flink må man bare fortsette og kjøre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Apis skrev:

Spøk til side, så har dette med interesse og mengde trening og gjøre, for og bli flink må man bare fortsette og kjøre

- så lenge eggstokkene er på plass.

Øvelse gjør mester. 😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Snaskesnusken skrev:

- så lenge eggstokkene er på plass.

Øvelse gjør mester. 😊

Det som er for jævlig, er at eggstokkene mine holder på å ramle ned i setet hver gang jeg må bremse litt hardt eller giringen ikke er fløyelsmyk. 😆

Anonymkode: 665a3...e08

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det som er for jævlig, er at eggstokkene mine holder på å ramle ned i setet hver gang jeg må bremse litt hardt eller giringen ikke er fløyelsmyk. 😆

Anonymkode: 665a3...e08

Å, nei 😂😂😂😂

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, T-Rex skrev:

I mine 50 år her på kloden har jeg ikke registrert noe som dette.

a) Jeg tar feil.

b) Du tar feil.

c) Selektiv oppfattelse.

Denne her likte jeg godt. Kort, poengtert, åpen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjører litt forskjellig avhenger av humør og hvorvidt jeg har passasjerer. Er jeg alene i bilen kan jeg finne på å ta en omvei på en svingete landevei der jeg kjører så jeg nesten gjør meg selv kvalm, bare fordi jeg synes det er morsomt å kjøre bil. Da er det veldig hardt å sitte i bilen, med harde pådrag og nedbremsinger samt brå svinger. Har jeg derimot passasjerer eller er i vanlig transporthumør kjører veldig rolig og økonomisk, jeg ser langt foran meg og planlegger så godt jeg kan. Jeg har også tilbakelagt såpass mange kilometer spesielt på motorvei i Oslo og omegn at jeg har begynt å få en slags radar som slår ut når noen er på vei til å gjøre noe dumt, rart, farlig etc. foran meg.

Det handler som de fleste sier om mengdetrening og interesse. Rygging er jeg for eksempel litt dårlig på, type rygge en lang, trang gate, fordi jeg øver altfor sjeldent på det. Jeg har også blitt bortskjemt med parkeringssensorer og kameraer rundt bilen, så det har vært litt godt å kjøre en bil helt uten noe av det på jobb i det siste.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

jeg øvelseskjører, med typen og med ei venninne. La merke til at venninna mi kjører penere enn typen min. Det har jeg ikke lagt merke til før, før jeg begynte på øvelseskjøring. Litt morsomt dette, for typen min synes selvsagt han er verdens beste sjåfør. :) 

Anonymkode: 93a29...f1a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

jeg øvelseskjører, med typen og med ei venninne. La merke til at venninna mi kjører penere enn typen min. Det har jeg ikke lagt merke til før, før jeg begynte på øvelseskjøring. Litt morsomt dette, for typen min synes selvsagt han er verdens beste sjåfør. :) 

Anonymkode: 93a29...f1a

Jeg er verdens beste sjåfør.

Anonymkode: dde58...85c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er verdens beste sjåfør.

Anonymkode: dde58...85c

Jeg også.

Anonymkode: 08271...04e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...