Gå til innhold

Venneforespørsel fra som satt i fengsel pga meg (ifølge han)???


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvis du klarer det, så går du til politiet. Du kan ganske enkelt ringe til politiet først og be om å få komme inn og snakke med noen som jobber med sedelighetssaker. Dette er folk som har erfaring med slike saker, og vet hvordan de skal snakke med deg slik at det ikke blir ubehagelig. De vil deg bare godt.

Ikke bruk tid på barnevern eller andre omveier. Så lenge det finnes en straffesak på ham, så klarer politiet å nøste opp. Hvis han er dømt for overgrep og vold mot deg og kontakter deg i ettertid, så kan politiet ta ham inn til en samtale. De kan også vurdere besøksforbud.

 

 

Anonymkode: 53a79...660

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvis det er 10 år er det nok forsent å hente... 

Anonymkode: 4f2f3...b76

Nei. Senest 5 år etter en avsluttet sak, skal mappene avleveres til byarkivet. Det er også byarkivet som tar seg av henvendelser om mappene. Så det kommer helt an på hvor lenge det er siden barnevernet avsluttet saken hennes.

Men hun bør uansett kontakte barnevernet først, da utlån skal avtales mellom barnevernet og byarkivet. 

Endret av Raven Emerald
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Raven Emerald skrev:

Nei. Senest 5 år etter en avsluttet sak, skal mappene avleveres til byarkivet. Det er også byarkivet som tar seg av henvendelser om mappene. Så det kommer helt an på hvor lenge det er siden barnevernet avsluttet saken hennes.

Men hun bør uansett kontakte barnevernet først, da utlån skal avtales mellom barnevernet og byarkivet. 

Det er mer enn 5 år siden saken ble avsluttet.. 

Anonymkode: 4f2f3...b76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er mer enn 5 år siden saken ble avsluttet.. 

Anonymkode: 4f2f3...b76

Barnevernssaken? Eller politisaken? Barnevernet holder ofte saker kjørende til barnet fyller 18, og om TS bodde i fosterhjem, ble ikke saken hennes avsluttet før hun flyttet ut, enten hjem eller for seg selv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan også vurdere å ta kontakt med tingretten i ditt distrikt. At du, fødelsnr. det og det lurer på om du var fornærmet i sak mot navn rundt *årsperiode*, i sak som omfattet seksuelle overgrep mot mindreårig under 14 og at du ønsker innsyn i dommen. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, Raven Emerald skrev:

Barnevernssaken? Eller politisaken? Barnevernet holder ofte saker kjørende til barnet fyller 18, og om TS bodde i fosterhjem, ble ikke saken hennes avsluttet før hun flyttet ut, enten hjem eller for seg selv..

Barnevern. Jeg kunne kanskje skrevet dette fra starten av så dere slipper å lese mellom linjene, men jeg ble adoptert av fostermoren min, min verge, men hun er ikke her i dag desverre. Hun gikk bort for 2 år siden. Når jeg var 14 eller 15 hadde jeg vært rolig lenge. 11-13 årsalderen var min verste tid i ungdomstiden. 13+ tenker jeg så var jeg kun hjemme, aldri med venner, ble adoptert rundt den tiden. Når jeg var 14/15 år syntes barbevernet at det var på tide å avslutte med meg. Jeg fikk brev i posten, som jeg desverre brant. Jeg blir 22 på seinhøsten. Så hvis jeg var 14-15 når jeg ble skrevet ut av barnevernet så er det 6/7 år siden tror jeg? 

Anonymkode: 4f2f3...b76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For at han skal ha sonet på grunn av dette må du ha vært i avhør, antakelig videoavhør. Han kan ikke ha sonet uten at du vet noe om det. Hvis han ble dømt hadde det nok også blitt søkt om erstatning på dine vegne. Det kan du forresten også gjøre i dag hvis du velger å gå videre med det.

Han høres helt skrudd ut. Hvis du vil og er klar for det kan du vurdere å anmelde han for det han gjorde. Det var ikke greit og du var ikke i stand til å vurdere dette selv. Hvis det er slik som du sier at du fikk et rykte på deg på grunn av dette har du jo massevis av vitner. 

Anonymkode: 4eb49...3bc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For at han skal ha sonet på grunn av dette må du ha vært i avhør, antakelig videoavhør. Han kan ikke ha sonet uten at du vet noe om det. Hvis han ble dømt hadde det nok også blitt søkt om erstatning på dine vegne. Det kan du forresten også gjøre i dag hvis du velger å gå videre med det.

Han høres helt skrudd ut. Hvis du vil og er klar for det kan du vurdere å anmelde han for det han gjorde. Det var ikke greit og du var ikke i stand til å vurdere dette selv. Hvis det er slik som du sier at du fikk et rykte på deg på grunn av dette har du jo massevis av vitner. 

Anonymkode: 4eb49...3bc

Jeg syntes også at det er rart... jeg var aldri i noen avhør? Man blir vel ikke dømt uten en rettsak? Jeg har ikke lyst på erstatning, vil egentlig glemme alt. Men klarer ikke å glemme før jeg vet hva som er sant og ikke sant..

Ts her, glemmer å skrive det hele tiden.. 

Anonymkode: 4f2f3...b76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis han har sittet i fengsel, var det ene og alene hans egen skyld. Det var pga han selv, og hans handlinger. Du har ikke gjort noe galt, han har ikke sonet noe som helst pga en 11-åring. Jeg håper han satt inne pga det han gjorde mot deg, men det spiller ingen rolle. Det var ikke du som gjorde noe som helst galt. Han gjorde. Hvis han fikk straff for det, bra.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg syntes også at det er rart... jeg var aldri i noen avhør? Man blir vel ikke dømt uten en rettsak? Jeg har ikke lyst på erstatning, vil egentlig glemme alt. Men klarer ikke å glemme før jeg vet hva som er sant og ikke sant..

Ts her, glemmer å skrive det hele tiden.. 

Anonymkode: 4f2f3...b76

Nei, han kan ikke ha blitt dømt uten rettssak. Saken har ikke heller ikke blitt anmeldt fordi du automatisk ville ha blitt innkalt til avhør ved slike alvorlige omstendigheter der mindreårige er involvert. Slike innkallelser kan man ikke bare ignorere. 

Du kan altså være helt sikker på at han ikke har sittet i fengsel på grunn av dette. Hvorvidt du vil leve med dette eller ikke får være opp til deg selv. Glemme kommer du nok aldri til å gjøre, men du kan få hjelp til å bearbeide det og komme deg videre. 

Det er nå i alle fall tydelig at han er helt sprøyte gal. Uansett hva du velger å gjøre videre bør du ikke ha noe med han å gjøre på sosiale medier eller andre steder. 

Anonymkode: 4eb49...3bc

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 hours ago, AnonymBruker said:

Hvis du klarer det, så går du til politiet. Du kan ganske enkelt ringe til politiet først og be om å få komme inn og snakke med noen som jobber med sedelighetssaker. Dette er folk som har erfaring med slike saker, og vet hvordan de skal snakke med deg slik at det ikke blir ubehagelig. De vil deg bare godt.

Ikke bruk tid på barnevern eller andre omveier. Så lenge det finnes en straffesak på ham, så klarer politiet å nøste opp. Hvis han er dømt for overgrep og vold mot deg og kontakter deg i ettertid, så kan politiet ta ham inn til en samtale. De kan også vurdere besøksforbud.

 

 

Anonymkode: 53a79...660

Synes dette var gode råd. Kan være greit at politiet får vite om at han kontakter deg.

Anonymkode: 5b6c1...17f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg spørre hvor lenge han måtte sitte inne?

Anonymkode: fb804...221

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blokk, utifrå det lille du skriver virker han manipulerende. Hadde ikkje stolt eit sekund på han 

Anonymkode: 9d080...be4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8.8.2018 den 23.59, AnonymBruker skrev:

Jeg vet ikke om jeg har gjort det egentlig 🙈 skulle ønske noen kunne svart meg på det... å kontakte barnevernet for journal vet jeg ikke om jeg vil... har så traumer

Anonymkode: 4f2f3...b76

 

19 timer siden, melly666 skrev:

Du kan også vurdere å ta kontakt med tingretten i ditt distrikt. At du, fødelsnr. det og det lurer på om du var fornærmet i sak mot navn rundt *årsperiode*, i sak som omfattet seksuelle overgrep mot mindreårig under 14 og at du ønsker innsyn i dommen. 

Hvis du ønsker å lese gjennom disse tingene bør du få hjelp til å gjøre det av en psykolog eller hos den kommunale psykiatritjenesten. Da får du muligheten til å lese litt og litt og snakke om det underveis. Den som hjelper deg vil da oppbevare papirene i sitt arkiv slik at du ikke sitter hjemme og leser rubbel og bit alene. 

Ellers, blokker typen. Noe er galt i topplokket hans. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta bilde av skjermen med venneforespørselen (gjerne med dato, hvis mulig), før du blokkerer. Så har du det i tilfelle han skulle gjøre noe mer senere som fører til at du må anmelde han.

Anonymkode: 544ba...5e5

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

På 9.8.2018 den 16.14, AnonymBruker skrev:

Kan jeg spørre hvor lenge han måtte sitte inne?

Anonymkode: fb804...221

Mistet tråden, så seint svar.. men han sa aldri hvor lenge han satt inne til meg. Jeg tviler faktisk på at han satt i fengsel pga meg. Må nok ha vært pga noe annet. Han ville nok at jeg skulle syntes synd på han.

Anonymkode: 4f2f3...b76

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mistet tråden, så seint svar.. men han sa aldri hvor lenge han satt inne til meg. Jeg tviler faktisk på at han satt i fengsel pga meg. Må nok ha vært pga noe annet. Han ville nok at jeg skulle syntes synd på han.

Anonymkode: 4f2f3...b76

Bare ignorer og blokker.

Husk at du var mindreårig. Evt. avhør av deg ville nok ikke ha vært "avhør", mer barnesamtaler. Snakk med psykolog om traumene dine ❤

Anonymkode: a04a3...fd3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke tenk på han, det er overhode ikke din feil.

Tenk heller på hvor mange andre småjenter du har reddet fra å bli voldtatt av han 20-åringen;)

Anonymkode: 03ff1...a9c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En 20-åring som voldtar og sprer rykter om en 11-åring? Oppegående mennesker ser gjennom og skjønner at det er han det er noe galt med, ikke deg. De som ikke er like oppegående klarer du deg uten. 

Lykke til videre TS ❤

Anonymkode: 71f02...be7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...