Gå til innhold

Hvordan orker så mange mennesker lange telefonsamtaler?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg blir seriøst sprø av mennesker som aldri blir ferdig i telefonen, men som skravler i vei og kan gjøre det i et par timer her eneste gang,
Jeg kan gjerne snakke i telefonen, men da maks 10-15 minutter. 
Men det er så mange som holder det gående mye lenger, og jeg faller dessverre ut og føler jeg blir helt tom. Og så må jeg finne på en unnskyldning for å avslutte samtalen. 
Det er ikke noen forskjell for meg om det er moren min, eller en av ungene. Jeg orker rett og slett ikke å prate i telefon så lenge.

En venninne ble fornærmet på grunn av dette og vi er ikke venner lenger. Men seriøst, hun kunne snakke i 2 timer og jeg klarte det ikke.
Det hjalp ikke at hun hadde flyttet et stykke unna, så eneste kontakten var via telefonen.

Føler at folk ikke forstår dette. Jeg synes det er leit at det ikke kan være en mellomting. Det er jo så koselig å få eller ta en telefon og slå av en prat på noen minutter, men nei, det er visst ikke bra nok.

Flere som har det på samme måte? Eller er de fleste av dere skravlebøtter i telefonen? 
Tenker dere over at andre kanskje ikke liker det?
 

Anonymkode: d88db...ee0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For meg er telefonen et redskap for korte beskjeder o.l. Det vet venner og familie, så ingen krever telefonskravling av meg, heldigvis. 

Endret av Amawhatsnot
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vanlig fyr

Kan godt ha lange telefonsamtaler, under den forutsetning at det er om noe meningsfullt. Hvis du ringer bare for å prate om den teite kollegaen din eller noe annet som bare handler om deg spesifikt så slenger jeg på røret. 

Diskusjon ja, monolog nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Amawhatsnot skrev:

For meg er telefonen en redskap for korte beskjeder o.l. Det vet venner og familie, så ingen krever telefonskravling av meg, heldigvis. 

 

Tenker slik jeg også, men som sagt kan jeg gjerne slå av en liten prat på noen minutter, men der går grensen.

Ts

 

 

 

Anonymkode: d88db...ee0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Vanlig fyr skrev:

Kan godt ha lange telefonsamtaler, under den forutsetning at det er om noe meningsfullt. Hvis du ringer bare for å prate om den teite kollegaen din eller noe annet som bare handler om deg spesifikt så slenger jeg på røret. 

Diskusjon ja, monolog nei.

Problemet med det du sier er at definisjonen på hva som er en meningsfull samtale, eller om det er en monolog eller en diskusjon sitter i hodene på den som ringer. 
Så hvis jeg synes det er bare teit svada, synes ikke de som ringer meg at det er det.

Jeg slenger ikke på, men jeg finner på en unnskyldning for å legge på.

Ts

Anonymkode: d88db...ee0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir ufattelig sliten jeg og. Tom i topplokket og litt småirritert når det bare er pjatt. Viktige telefoner som feks inngår i jobb eller andre verv er ok. Det verste er at mange av de som skravler i to timer gjentar seg selv flere ganger. 

Anonymkode: 9d964...08d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg liker godt å prate i telefonen og kan prate lenge. Men, jeg prater jo selvsagt ikke lenge med en som ikke liker å prate lenge. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg blir ufattelig sliten jeg og. Tom i topplokket og litt småirritert når det bare er pjatt. Viktige telefoner som feks inngår i jobb eller andre verv er ok. Det verste er at mange av de som skravler i to timer gjentar seg selv flere ganger. 

Anonymkode: 9d964...08d

Ja, ikke sant...

Ts

Anonymkode: d88db...ee0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vanlig fyr
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Problemet med det du sier er at definisjonen på hva som er en meningsfull samtale, eller om det er en monolog eller en diskusjon sitter i hodene på den som ringer
Så hvis jeg synes det er bare teit svada, synes ikke de som ringer meg at det er det.

Jeg slenger ikke på, men jeg finner på en unnskyldning for å legge på.

Ts

Anonymkode: d88db...ee0

Forskjellen er som sagt formatet. Noen ringer for å tømme seg, andre ringer for å lufte et tema og eventuelt høre andres meninger/få råd. 

For ordens skyld, jeg slenger ikke på jeg heller. Jeg bare sier at jeg må gå fordi jeg må levere noen videokassetter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Rumle skrev:

Jeg liker godt å prate i telefonen og kan prate lenge. Men, jeg prater jo selvsagt ikke lenge med en som ikke liker å prate lenge. 

Da må jeg nesten spørre. Er du sikker på at andre liker det? Mange, meg selv inkludert er jo høflig og har nok hatt en del slike samtaler for ikke å støte den som ringer.

Det tok meg en del år før jeg faktisk turte å si i fra, og hadde noen merket at jeg egentlig ikke likte det, hadde de jo sluttet samtalen lenge før.

Anonymkode: d88db...ee0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Da må jeg nesten spørre. Er du sikker på at andre liker det? Mange, meg selv inkludert er jo høflig og har nok hatt en del slike samtaler for ikke å støte den som ringer.

Det tok meg en del år før jeg faktisk turte å si i fra, og hadde noen merket at jeg egentlig ikke likte det, hadde de jo sluttet samtalen lenge før.

Anonymkode: d88db...ee0

Ja, det er jeg sikker på. Det er ikke spesielt vanskelig å merke når folk prater bare for å være høflig. Spesielt ikke folk man kjenner godt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker å prate lenge i telefonen. 4-5 timer er ikke uvanlig med en god venn/venninne på kveldstid. Jeg regner da med at så lenge det er en samtale så sier vel samtalepartneren fra om h*n må legge på. Jeg sitter da ikke og har noen enetale heller. Og hvis det skulle ha seg slik at de generelt sett ikke liker lange samtaler på tlf, så må de vel kunne si fra om det og. Jeg er ikke noen tankeleser!

Anonymkode: 7ec59...022

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg er det veldig avhengig av hvem jeg snakker med. En god venn kan jeg snakke med I opp til 1-2timer mens noen jeg kanskje ikke har så alt for mye til felles med kan jeg bli fort lei av og kun klare å snakke me rundt 5-15min 😂 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...