Gå til innhold

deaktivere facebook eller godta lite "likes/bursdagshilsner" på faceboook?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har bursdag om noen dager og jeg gruer meg alltid. På grunn av at nesten ingen gir meg gratulasjoner. Jeg har endra burssdagen min til november, så det kommer ikke opp at jeg har bursdag, men det er likevel noen få som skriver til meg på siden min så da ser jo alle at jeg har bursdag .... er like stressa over dette hvert eneste år. Jeg vil gjerne deaktivere profilen min, men så er kanskje  dette frekt? jeg er flau over å ha lite venner..

Anonymkode: 4aace...1c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg løste dette ved å fjerne muligheten til å skrive på wallen min og kun la bursdag synes for meg selv.

Anonymkode: 18f80...3f5

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg løste dette ved å fjerne muligheten til å skrive på wallen min og kun la bursdag synes for meg selv.

Anonymkode: 18f80...3f5

hvordan fjerner man muligheten til å skrive på wallen ? det er ingen som ser burssdagen min men det er jo de få som husker den og de skriver på profilen min, da ser jo alle andre at jeg har bursdag...

Anonymkode: 4aace...1c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vanlig fyr

Det kan være tungt å ha få venner, men likes på facebook eller andre sosiale medier er noe du burde lære deg til å ikke bry deg noe om. En facebook like betyr absolutt ingen ting. Jeg tror du kan få mer senkede skuldre hvis du ser Facebook for hva det er, en platform hvor man legger ut et falsk glansbilde av seg selv.

Om du så bare får 2 likes, så sier det ingen ting om deg eller din egenverdi. Ikke la noe så uviktig som Facebook diktere humøret ditt. Du er mer verdt enn dine likes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

hvordan fjerner man muligheten til å skrive på wallen ? det er ingen som ser burssdagen min men det er jo de få som husker den og de skriver på profilen min, da ser jo alle andre at jeg har bursdag...

Anonymkode: 4aace...1c8

Det er enkelt å endre det til at ingen kan skrive der før du har godkjent. Har gjort det for lenge siden. Tror du går på Instillinger osv.

Du trenger heller ikke sette opp falsk fødselsdato, men heller bare skjule fødselsdatoen.

Anonymkode: 463cf...01f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Vanlig fyr skrev:

Det kan være tungt å ha få venner, men likes på facebook eller andre sosiale medier er noe du burde lære deg til å ikke bry deg noe om. En facebook like betyr absolutt ingen ting. Jeg tror du kan få mer senkede skuldre hvis du ser Facebook for hva det er, en platform hvor man legger ut et falsk glansbilde av seg selv.

Om du så bare får 2 likes, så sier det ingen ting om deg eller din egenverdi. Ikke la noe så uviktig som Facebook diktere humøret ditt. Du er mer verdt enn dine likes.

Selvfølgelig vet man dette. Likevel kan man få lov å spare seg for å bli lagt merke til fordi man har få likes og gratulasjoner.

Anonymkode: 463cf...01f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er enkelt å endre det til at ingen kan skrive der før du har godkjent. Har gjort det for lenge siden. Tror du går på Instillinger osv.

Du trenger heller ikke sette opp falsk fødselsdato, men heller bare skjule fødselsdatoen.

Anonymkode: 463cf...01f

ts, kan du sende en link med forklaring? google er ikke min beste venn...

Anonymkode: 4aace...1c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vanlig fyr
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Selvfølgelig vet man dette. Likevel kan man få lov å spare seg for å bli lagt merke til fordi man har få likes og gratulasjoner.

Anonymkode: 463cf...01f

 

Legger du merke til slikt? Det gjør ikke jeg, simpelthen fordi jeg ikke bryr meg om det. Hvis du legger merke til det, så kanskje du bryr deg mer om det enn du liker å tro? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se heller på som at kvalitet overgår kvantitet. Mange av dem som får vanvittig mange gratulasjoner behøver ikke ha mange nære venner. For meg betyr det mer hvem som gir meg oppmerksomhet på godt og vondt enn hvor mange de er. 

Endret av miró11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du skjuler bursdagen din, og noen få som husker deg av seg selv skriver på veggen din, så gjør du det jo bare "flauere" for deg selv. Om noen få kommenterer, så er det ikke alle som ser det. Innlegg har mye lavere rekkevidde nå enn før. Da ser det veldig mye "verre" ut enn det egentlig er. Tror du må gå for alt eller ingenting. Hvis du vil deaktivere på bursdagen din så gjør du vel bare det, men jeg tror jeg ville synes det var flauere enn å bare la det stå til. :) Lat som du ikke bryr deg heller, og si tusen takk til de som gratulerer.

Anonymkode: 88fdd...38f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du skjuler bursdagen din, og noen få som husker deg av seg selv skriver på veggen din, så gjør du det jo bare "flauere" for deg selv. Om noen få kommenterer, så er det ikke alle som ser det. Innlegg har mye lavere rekkevidde nå enn før. Da ser det veldig mye "verre" ut enn det egentlig er. Tror du må gå for alt eller ingenting. Hvis du vil deaktivere på bursdagen din så gjør du vel bare det, men jeg tror jeg ville synes det var flauere enn å bare la det stå til. :) Lat som du ikke bryr deg heller, og si tusen takk til de som gratulerer.

Anonymkode: 88fdd...38f

ts, jeg kommer ikke til å deaktivere i år.Men var inne på innstilinger og fikset det sllik at ingen kan skrive på veggen min.

Anonymkode: 4aace...1c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud alt folk bryr seg om!! Tenk mer på det virkelige livet isteden. Facebook er jo bare fake utstillingsvindu. Plastdukker er mer virkelige! 

Anonymkode: 746d4...ebd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, AnonymBruker said:

ts, jeg kommer ikke til å deaktivere i år.Men var inne på innstilinger og fikset det sllik at ingen kan skrive på veggen min.

Anonymkode: 4aace...1c8

Tror du ikke at de som husker bursdagen din kommer til å spørre hvorfor de ikke kan skrive på veggen din lenger? Hva sier du da?

Anonymkode: 88fdd...38f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Tror du ikke at de som husker bursdagen din kommer til å spørre hvorfor de ikke kan skrive på veggen din lenger? Hva sier du da?

Anonymkode: 88fdd...38f

Da kommenterer folk et annet innlegg på profilen. F.eks. siste status eller siste delte lenke eller noe slikt.  :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal også fjerne wallen i år pga det :) 

Anonymkode: 1788f...647

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fjernet muligheten til å skrive på veggen min for 5 år siden. Folk får heller ikke se bursdagsdato. Likevel er det noen få som tagger meg i egen status eller på en annen måte minner folk på at jeg har bursdag.

Jeg husker svært få bursdager selv, så når folk husker UTEN at fb minner dem på det, så synes jeg det er utrolig koselig! Få men gode folk er det viktigste.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg husker jeg syns det var så pinlig før, for da hadde jeg veldig lite nettverk. Det jeg gjorde var å skjule veggen, sånn at det ikke var synlig for andre, men at de som husket/ ville kunne sende meg bursdagshilsener likevel. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tror du ikke at de som husker bursdagen din kommer til å spørre hvorfor de ikke kan skrive på veggen din lenger? Hva sier du da?

Anonymkode: 88fdd...38f

At hun ikke vil at folk skal kunne skrive på veggen vel? :klo:

Anonymkode: 83cea...c2d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når folk er lite aktive på Facebook eller får få hilsener eller noe sånn, er det siste jeg tenker på  at de er upopulære eller har lite nettverk, eller noe i den duren. Derimot tenker jeg heller at vedkommende har et liv utenfor Facebook. Så pluss i boka hos meg ;) 

Anonymkode: dce92...b7a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har MANGE venner og bekjente, men får veldig få gratulasjoner på FB. Det handler om flere ting, jeg pleier ikke å skrive på veggen til folk selv, jeg bryr meg ikke om hverken bursdager eller gaver, og de få som styrer med sånt (jeg er over 30), som Mamma, pleier å ringe. :)

I fjor glemte både jeg og mannen bursdagen min til langt utpå ettermiddagen, da nettopp FB minte meg på det med en sånn autogerert gratulasjon.. 😂 😂

Tror du heller burde jobbe med å utvide nettverket ditt? Jeg tok grep i slutten av 20-årene, og har nå vel 30 stk som jeg definerer som gode venner. Og enda flere bekjente. Mange av de har jeg faktisk funnet via FB-grupper, og vi har bondet over felles hobbyer og interesser og tatt det over i det virkelige liv. :) Nå ringes vi og møtes og sender mld. ❤️

Anonymkode: 1f388...19e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...