Gå til innhold

Å sjekke opp noen på gata. Har det noe å si at hun har en liten unge?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei, på vei hjem fra jobb i går så jeg en virkelig pen dame som gikk sammen med ungen sin. Ungen var såpass ung at han trolig nylig hadde sluttet å bli tatt i barnevogn eller lignende når de gikk i sentrum. 

Jeg prøvde meg aldri på henne. Men så tenkte for meg selv. Har det noe å si om vedkommende har unge om man sjekker opp en dame på gata?

Jeg tenker: 1) Ungen er såpass ung at mest sannsynlig er hun fortsatt sammen med barnefaren.  Samtidig er det jo ikke sikkert. 

2) Ungen er såpass ung at han aldri hadde skjønt noe eller brydd seg om jeg sjekket opp moren. 

Har enkelte ganger sett pene mødre med barnevogn også. Er det greit å prøve seg på dem?

Åpenbart er det ikke greit å trakassere og jeg hadde jo selvsagt gitt meg med en gang jeg fikk avslag. Det var også midt i sentrum på dagen så jeg burde ikke oppfattes som truende bare for å si hei. 

 

Anonymkode: 84d0b...72d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor er du så opptatt av å sjekke opp mødre?

Anonymkode: 29147...515

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan legge til at hvis en vilt fremmed mann hadde prøvd å sjekke meg opp på gata, hadde jeg ikke blitt sjarrmert.

Anonymkode: 29147...515

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Arabella said:

Absolutt nei til alt! Jeg forstår ikke at du kan tenke sånt engang.

Da tenker du kanskje ikke så langt?

11 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvorfor er du så opptatt av å sjekke opp mødre?

Anonymkode: 29147...515

Fordi enkelte er utrolig pene. 

9 minutter siden, AnonymBruker said:

Kan legge til at hvis en vilt fremmed mann hadde prøvd å sjekke meg opp på gata, hadde jeg ikke blitt sjarrmert.

Anonymkode: 29147...515

Det er en ærlig sak. 

9 minutter siden, Svigermor said:

Hvis du er hyggelig og høflig så er det da ikke noe galt i å si hei.

Tusen takk! 

TS

Anonymkode: 84d0b...72d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest gjestvest

Jeg tror det har mer å si om hun har en liten mann. 

Endret av gjestvest
korrigert
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom du ikke oppsøker disse kvinnene på en ekkel måte, synes jeg absolutt det er innafor å prøve seg.

Anonymkode: c76fa...d78

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, gjestvest said:

Jeg tror det har mer å si om hun har en liten mann. Du kan ikke bare sjekke opp folk på gata. 

Skjønner at hun mest sannsynlig har en mann. Men jeg kan jo ikke vite om hun er singel. Mannen kan jo heller ikke blir fornærmet av at en fremmed sjekker opp dama hans når han ikke er der og jeg ikke kan vite at hun er opptatt. 

 

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Dersom du ikke oppsøker disse kvinnene på en ekkel måte, synes jeg absolutt det er innafor å prøve seg.

Anonymkode: c76fa...d78

Takk. 

TS

Anonymkode: 84d0b...72d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ikke problemet med det. Jeg var singel da eldstemann var 2 år og også singel da minstemann ble født. Er mange av oss dessverre. Og mange av oss har også lyst til å treffe noen! Er ikke slik at bare fordi vi har små barn så er vi alle helt utilgjengelige heller.

Anonymkode: e9589...7bf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker said:

Ser ikke problemet med det. Jeg var singel da eldstemann var 2 år og også singel da minstemann ble født. Er mange av oss dessverre. Og mange av oss har også lyst til å treffe noen! Er ikke slik at bare fordi vi har små barn så er vi alle helt utilgjengelige heller.

Anonymkode: e9589...7bf

Takk for svar! Ja, det er jo som du sier enkelte som er single og har lyst til å treffe noen. Tenker også at om jeg sjekker opp vedkommende med en unge så vet jo moren at jeg er klar over at hun har en unge. Så slipper hun eventuelt å lure på når hun skal si ifra om at hun har en unge og om jeg ønsker å date en med unger. 

TS 

 

Anonymkode: 84d0b...72d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagtidssjekking eller Daygame som heter på PUA-språket er ganske utbredt.

Har fått mange nr., dates og instant-date på stedet ved dagtidssjekking.

Jeg tror faktisk litt på teorien om at jenter heller ønsker å møte ''Mr. Right'' en spontantur på i bokhandelen vs. å se ONSet kl. 03:00 en lørdag kveld som bakgrunnen for et flerårig giftemål, ja.

Anonymkode: 352a1...fb1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du tenkte du skulle si «hei» til ei fremmed dame på gata. Hva tenkte du skulle skje videre da? Jeg hadde i alle fall sett meg forvirret rundt og tenkt du hadde snakket til noen annen. Dersom det var opplagt at du snakket til meg hadde jeg sagt: «Eh, hei ?» tilbake, gitt deg et snålt blikk og gått videre. Så jeg håper virkelig du har mer på lager enn «hei». 

Da har jeg mer trua på han over her som skriver at han har møtt damer i bokhandelen. Da kan du i alle fall kommentere boka hun ser på og ta det derifra. Men bare «hei»? Jeg sier nei. 

PS: De aller fleste med små barn har en mann til disse barna. 

Anonymkode: e0956...4d8

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjør på! Jeg syntes det står stor respekt for menn som tør/gidder å gjøre dette. Og som du sier selv; du viser henne at du er fult inneforstått med at hun har barn (si barn, ikke unge)

og i disse dager tror jeg faktisk ikke man kan anta at hun har en mann, dessverre 😒

plenty av single mødre som svært gjerne ønsker å bli sjekket opp. Dem som ikke ønsker det men som blir det kan si «takk men nei takk» og gå videre med viten om at en annen mann faktisk likte synet av deg. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Almond skrev:

Kjør på! Jeg syntes det står stor respekt for menn som tør/gidder å gjøre dette. Og som du sier selv; du viser henne at du er fult inneforstått med at hun har barn (si barn, ikke unge)

og i disse dager tror jeg faktisk ikke man kan anta at hun har en mann, dessverre 😒

plenty av single mødre som svært gjerne ønsker å bli sjekket opp. Dem som ikke ønsker det men som blir det kan si «takk men nei takk» og gå videre med viten om at en annen mann faktisk likte synet av deg. 

Dette. Nå er jeg hverken mamma eller singel, men skjønner virkelig ikke hysteriet til enkelte her...? Om en mann hadde syntes jeg var så vakker at han følte han måtte si noe, hvorfor i alle dager skulle jeg blitt hårsår? Hvorfor er det mer innafor å sjekke opp andre i fylla, enn midt på dagen, edru - offentlig? 

 

Kjør på, TS! ;) 

Anonymkode: bdae0...54a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge du var ordentlig, og hadde gjort det på en fin måte, så hadde i det minste jeg blitt smigret! 

Anonymkode: bdae0...54a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg er singel med baby og hadde syntes det var veldig hyggelig, vel og merke dersom du er kjekk og det var på en trivelig måte som ikke oste av sjekking. Altså bare trivelig småprat med både meg og baby. Det er mange damer spesielt i Oslo som har fått baby med donor i tillegg til de som har hatt samlivsbrudd mens baby er liten, så det er ikke feil å prøve seg :) Om ikke annet er det en liten piff i en ellers rutinebasert hverdag.

Anonymkode: f72f3...3b7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Du tenkte du skulle si «hei» til ei fremmed dame på gata. Hva tenkte du skulle skje videre da? Jeg hadde i alle fall sett meg forvirret rundt og tenkt du hadde snakket til noen annen. Dersom det var opplagt at du snakket til meg hadde jeg sagt: «Eh, hei ?» tilbake, gitt deg et snålt blikk og gått videre. Så jeg håper virkelig du har mer på lager enn «hei». 

Da har jeg mer trua på han over her som skriver at han har møtt damer i bokhandelen. Da kan du i alle fall kommentere boka hun ser på og ta det derifra. Men bare «hei»? Jeg sier nei. 

PS: De aller fleste med små barn har en mann til disse barna. 

Anonymkode: e0956...4d8

Jeg kommer selvsagt til å si mer enn "hei". 

Det hjelper jo ikke meg at du og han over likte bokhandelen.  Jeg besøker jo ikke bokhandelen. Jeg har ikke noen planer om å gå rundt  i butikker og lete etter fine steder å sjekke opp damer.  Jeg har bare lyst til å  hilse på en dame jeg tilfeldigvis ser og som jeg synes har noe spesielt ved seg utseendemessig.

11 minutter siden, Almond said:

Kjør på! Jeg syntes det står stor respekt for menn som tør/gidder å gjøre dette. Og som du sier selv; du viser henne at du er fult inneforstått med at hun har barn (si barn, ikke unge)

og i disse dager tror jeg faktisk ikke man kan anta at hun har en mann, dessverre 😒

plenty av single mødre som svært gjerne ønsker å bli sjekket opp. Dem som ikke ønsker det men som blir det kan si «takk men nei takk» og gå videre med viten om at en annen mann faktisk likte synet av deg. 

Takk skal si barn og ikke unge fra nå av.

7 minutter siden, AnonymBruker said:

Dette. Nå er jeg hverken mamma eller singel, men skjønner virkelig ikke hysteriet til enkelte her...? Om en mann hadde syntes jeg var så vakker at han følte han måtte si noe, hvorfor i alle dager skulle jeg blitt hårsår? Hvorfor er det mer innafor å sjekke opp andre i fylla, enn midt på dagen, edru - offentlig? 

 

Kjør på, TS! ;) 

Anonymkode: bdae0...54a

Takk.

 

6 minutter siden, AnonymBruker said:

Så lenge du var ordentlig, og hadde gjort det på en fin måte, så hadde i det minste jeg blitt smigret! 

Anonymkode: bdae0...54a

Takk.

 

6 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg er singel med baby og hadde syntes det var veldig hyggelig, vel og merke dersom du er kjekk og det var på en trivelig måte som ikke oste av sjekking. Altså bare trivelig småprat med både meg og baby. Det er mange damer spesielt i Oslo som har fått baby med donor i tillegg til de som har hatt samlivsbrudd mens baby er liten, så det er ikke feil å prøve seg :) Om ikke annet er det en liten piff i en ellers rutinebasert hverdag.

Anonymkode: f72f3...3b7

Takk.

TS

Anonymkode: 84d0b...72d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har barn, men ikke singel. Men om jeg hadde vært det, så hadde jeg nok blitt smigret og syntes det hadde vært hyggelig 😊 

Anonymkode: d0d07...e40

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, AnonymBruker said:

Du tenkte du skulle si «hei» til ei fremmed dame på gata. Hva tenkte du skulle skje videre da? Jeg hadde i alle fall sett meg forvirret rundt og tenkt du hadde snakket til noen annen. Dersom det var opplagt at du snakket til meg hadde jeg sagt: «Eh, hei ?» tilbake, gitt deg et snålt blikk og gått videre. Så jeg håper virkelig du har mer på lager enn «hei». 

Da har jeg mer trua på han over her som skriver at han har møtt damer i bokhandelen. Da kan du i alle fall kommentere boka hun ser på og ta det derifra. Men bare «hei»? Jeg sier nei. 

PS: De aller fleste med små barn har en mann til disse barna. 

Anonymkode: e0956...4d8

Bokhandelen var mer eksempel på Daygame vs. Nightgame.

Kan også være butikken, på bussen, på gaten, i parken, på cafeer osv.

Anonymkode: 352a1...fb1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...