AnonymBruker Skrevet 8. august 2018 #41 Skrevet 8. august 2018 Først og fremst, ha en vekt der så kundene kan veie frukt og grønt! Butikker som ikke har det gjør det helt håpløst, spesielt hvis man har et trangt budsjett og ikke kan risikere å må betale mer enn man tror. Har jeg 130 kr på konto, så er det det jeg har å bruke. Da er det fryktelig kjedelig og pinlig å stå i kassen å finne ut at paprikaen og brokkolien var mye tyngre enn du trodde. Eller synes jeg mange butikker er dårlige på avokadoer. Enten er de steinharde og langt i fra modne - eller så er de råtne. Vær så snill å sjekk spesielt avokado hver dag, da de går fra perfekt til råtten kjempefort! De skal IKKE være myk som leire, og det er så ekkelt å må plukke bort dårlige avokadoer iblant gode, spesielt når jeg vet andre kan risikere å kjøpe de dårlige. Samme med bananer. De som er ferdigpakket i poser (f.eks. First Price) er ofte for modne eller begynner å bli råtne (altså at de har myke, våte brune flekker) og de som ligger til løsvekt er gjerne helt grønn. Men egentlig så er all råtten frukt veldig kjedelig og uappetitelig å se. Gir meg inntrykk av at de som jobber der er enten direkte lat, eller at de har null peiling på varene de selger. Noe som er kjempenegativt uansett. Også foretrekker jeg løsvekt. Jeg spiser nesten aldri opp de svære pakkene med f.eks. gulrot som man som oftest tvinges til å kjøpe. Som oftest vil jeg bare ha en eller to per uke maks! Samme med poteter og løk, som man tvinges til å kjøpe store pakker med. Så da kjøper jeg det rett og slett ikke. Jeg kjøper svært, svært sjelden de posene med frukt/grønt som butikken har pakket, da jeg rett og slett er såppass kynisk av meg at jeg tror de har pakket ned varer de også vanligvis ikke hadde fått solgt, som grønne poteter eller små/sure klementiner. Da velger jeg heller ut egne og pakker selv. Kjøper ikke økologisk pga. prisen. Ellers er det fint at det finnes som et alternativ. Noe jeg ser på som en stor bonus er hvis jeg får velge mellom ferdigdelt eller hel, når det kommer til f.eks. vannmelon og lignende. Noen ganger vil jeg bare ha en liten bit. Andre ganger vil jeg ha en hel en, som jeg kan dele opp og spise når det passer meg. De holder seg jo mye bedre når de er hel. Har også merket at de delte av og til smaker plastikk, pga. plastfolien. Og det å få tips om hva frukten/grønnsaken kan brukes til, og ikke minst når man vet den er moden, hvordan den smaker o.l. er veldig fint! Da blir det fort at jeg kjøper det, selv om jeg ikke hadde planlagt det. Anonymkode: 2d14a...fa8
Gjest Optimo Skrevet 8. august 2018 #42 Skrevet 8. august 2018 (endret) Be arbeidsgiveren din om frukt og grønt-kurs. De store kjedene ordner sånt. Endret 8. august 2018 av Guile
AnonymBruker Skrevet 8. august 2018 #43 Skrevet 8. august 2018 On 8/7/2018 at 2:59 PM, exictence said: Rent, ryddig og innbydende. Fylt opp, ja, men ikke overfylt så ting lett detter vekk,triller. Ja, opptatt av økologisk. Særlig bananer. Der sa du det! Så kjedelig å må slippe alt man har i hendene for å redde fjellet med epler/appelsiner/klementiner som kommer rasende ned fordi de som jobber der vil fylle opp en gang for dagen istedet for å fylle opp etterhvert. Jeg har jobbet i butikk selv, og skjønner at man av og til har det travelt, men det er så negativt at jeg synes det bør unngås. Av og til lar jeg være å kjøpe noe jeg hadde tenkt å kjøpe, fordi jeg ikke tør å risikere at alt faller ned. Og det taper jo butikken på. Anonymkode: 2d14a...fa8
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå