AnonymBruker Skrevet 5. august 2018 #21 Skrevet 5. august 2018 4 minutter siden, aiba skrev: Er ikke som en drøm, men hadde jeg ikke funnet telefonen og sett med egne øyne at det ikke fantes den SMS som befalte meg å legge en plastpose med sko på flyplassen hadde jeg jo fremdeles trodd jeg fikk den meldingen. Fordi den ikke fins på telefonen og avsender ikke skjønte noe da jeg spurte hvorfor han ba meg gjøre det, vet jeg det var en vrangforestilling. wow..takk for at du forteller. Anonymkode: 24e1d...58e 1
AnonymBruker Skrevet 5. august 2018 #22 Skrevet 5. august 2018 46 minutter siden, aiba skrev: Jeg trodde jeg hadde åpnet posten til venninna mi så hun ikke hadde fått beskjed om celleforandringer i livmorhalsen og at jeg ikke kunne straffes om jeg kunne bevise at jeg var manisk på daværende tidspunkt ved å bevise at jeg kunne sove selv om jeg var manisk så jeg hylte tilbake til stemmen at jeg kunne sove og prøvde sove på benkene på legevakta og ble tatt for å løpe rundt og bråke på legevakta. Så vekter dro meg avgårde til et avlukke. Gjorde vondt. Skrek jeg visste hvem han var. Hadde vrangforestillinger om hvem vekteren var. Ropte navnet til han jeg trodde han var. Men var ikke han. Kom en lege og spurte tanta mi om jeg hørte stemmer? Ja sa hun mens tårene rant. Bare sånn visste jeg. At jeg hørte stemmer. Trodde du virkelig dette helt 100% eller ble du på en måte "dratt med" om du skjønner? Anonymkode: dfc73...27c
aiba Skrevet 5. august 2018 #23 Skrevet 5. august 2018 (endret) 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Trodde du virkelig dette helt 100% eller ble du på en måte "dratt med" om du skjønner? Anonymkode: dfc73...27c 100%!!! det er DET som er psykose Endret 5. august 2018 av aiba
aiba Skrevet 5. august 2018 #24 Skrevet 5. august 2018 Nå får jeg medisin og hjernen kan begynne tenke ting men jeg kan realitetsorientere. Slitsomt
AnonymBruker Skrevet 5. august 2018 #25 Skrevet 5. august 2018 3 minutter siden, aiba skrev: 100%!!! det er DET som er psykose ok sorry om du har nevnt det før men jeg har noen spørsmål Hørte du stemmene utenfor hodet eller inni hodet da? som helt vanlige stemmer fra ekte personer eller som f.eks visking? hvor redd ble du av stemmene? Hvor lang tid tok det før du fortalte om stemmene i den psykotiske episoden til noen? Anonymkode: dfc73...27c
aiba Skrevet 5. august 2018 #26 Skrevet 5. august 2018 (endret) 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: ok sorry om du har nevnt det før men jeg har noen spørsmål Hørte du stemmene utenfor hodet eller inni hodet da? som helt vanlige stemmer fra ekte personer eller som f.eks visking? hvor redd ble du av stemmene? Hvor lang tid tok det før du fortalte om stemmene i den psykotiske episoden til noen? Anonymkode: dfc73...27c Inni hodet. Ikke visking nei. Ble veldig opprørt og skrek tilbake til stemmen. Aner ikke om jeg fortalte det til noen da jeg oppfattet det som virkeligheten og har hukommelsestap på en måned Endret 5. august 2018 av aiba
aiba Skrevet 5. august 2018 #27 Skrevet 5. august 2018 Men psykiatrien merker på deg med engang at du hører stemmer tror jeg. Virker sånn når jeg leser i journalen
AnonymBruker Skrevet 5. august 2018 #28 Skrevet 5. august 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Sorry om jeg spør for mye her, men var de i rommet da du hørte stemmene. F. eks at du snakket med dem, men plutselig så sa de veldig kjipe eller rare ting? Men at alt virket normalt bortsett fra det? Snakker med noen, men får ikke så mye hjelp til akkurat det. Tror ikke jeg er psykotisk, men at det er egne tanker og følelser. Eventuelt dissosiasjon? Anonymkode: 038e6...1aa Det går helt fint at du spør, jeg svarer gjerne på det du måtte ønske. Og har du flere spørsmål så er det bare å si fra så skal jeg prøve å svare så godt jeg klarer på disse også. Personene var som regel utenfor rommet når jeg hørte stemmene deres, men det hendte at de var i rommet i blant også. Jeg er ganske sikker på at de snakket og sa noe annet, mens jeg hadde hørselshallusinasjoner og hørte at de sa noe annet enn det som de egentlig hadde sagt til meg. Jeg tror ikke det de sa var kjipe eller rare ting, jeg oppfattet i alle fall ikke det som de sa som det. Det som de sa handlet for det aller meste om hva jeg gjorde. "Nå kommer hun og hun er veldig sint, pass dere" og "nå ser hun seg i speilet, hehe" er to eksempler på ting som jeg hørte da jeg hadde hørselshallusinasjoner. Ellers virket alt normalt sett bort i fra det. Jeg var jo psykotisk og hadde vrangforestillinger i tillegg til hallusinasjoner, så jeg tenkte ikke på hørselhallusinasjonene som noe unormalt. Leit at du ikke får hjelp til det som du trenger hjelp med. Har du noen mulighet til å bytte behandler eller snakke med noen andre? Det er jo viktig at du får hjelp før det blir verre enn det allerede er. Ja, det kan jo være en form for dissosiasjon, men det kan også være at du er psykotisk slik som jeg ser det. Men jeg er jo ikke helsepersonell og har heller ingen erfaring utenom min egen. Går du på noen antipsykotiske medisiner eller andre medisiner? Anonymkode: b6978...ca4
AnonymBruker Skrevet 5. august 2018 #29 Skrevet 5. august 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Nysgjerrig. De fleste er jo ikke særlig lydhøre overfor andre når de snakker i virkeligheten, så hvorfor så sensitive overfor disse stemmene? Det er ikke som om dere da tror at stemmen kommer fra en ekte person? Det er vel noe annet? Anonymkode: 24e1d...58e Jeg trodde at stemmen kom fra en ekte person. Eller jeg trodde ikke, jeg visste det. Det er slik det er å være i psykose, man tror ikke, man vet. Anonymkode: b6978...ca4
aiba Skrevet 5. august 2018 #30 Skrevet 5. august 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg trodde at stemmen kom fra en ekte person. Eller jeg trodde ikke, jeg visste det. Det er slik det er å være i psykose, man tror ikke, man vet. Anonymkode: b6978...ca4 Nettopp, man vet
AnonymBruker Skrevet 5. august 2018 #31 Skrevet 5. august 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hvis samme personen som man hører stemmen til, sier noe motsatt i virkeligheten? Hvem blir hørt og trodd da? Anonymkode: 24e1d...58e For meg var det slik at jeg hørte bare hørsellshallusinasjonene som jeg hadde. Det som personen egentlig sa hørte jeg ikke. Eller det var jo selvfølgelig ganger jeg hørte det som personen faktisk sa til meg for jeg hadde jo ikke disse hørsellshallusinasjonene hele tiden, men når jeg hadde dem så var det dem jeg hørte. Anonymkode: b6978...ca4
AnonymBruker Skrevet 5. august 2018 #32 Skrevet 5. august 2018 3 minutter siden, aiba skrev: Nettopp, man vet Det er det som er så utrolig skremmende med psykose. Man er så fullstendig overbevist om at de hallusinasjonene og vrangforestillingene som man har er virkelige og fullstendig ekte. Ingenting i hele verden kan få en til å endre mening. Jeg har aldri i mitt liv vært så redd som da jeg var psykotisk og trodde at alt var i mot meg og at jeg ble både forgiftet og kom til å bli skutt eller bli stengt inne i rommet mitt på avdelingen slik at de kunne tenne på hele avdelingen mens jeg brant inne. Anonymkode: b6978...ca4
aiba Skrevet 5. august 2018 #33 Skrevet 5. august 2018 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er det som er så utrolig skremmende med psykose. Man er så fullstendig overbevist om at de hallusinasjonene og vrangforestillingene som man har er virkelige og fullstendig ekte. Ingenting i hele verden kan få en til å endre mening. Jeg har aldri i mitt liv vært så redd som da jeg var psykotisk og trodde at alt var i mot meg og at jeg ble både forgiftet og kom til å bli skutt eller bli stengt inne i rommet mitt på avdelingen slik at de kunne tenne på hele avdelingen mens jeg brant inne. Anonymkode: b6978...ca4 Jeg tror deg, for jeg vet nøyaktig hvor hardt man faktisk tror på det. Det ER virkeligheten der og da jeg trodde min beste venninne var en del av spillet og ville være i leiligheten min og stjele alle bankkodene/brikkene mine og tømme bankkontoene mine. Og gi til hjernen bak spillet, han jeg var forelska i. Jeg ringte politiet, men de la på da jeg skrek bedrageri!! Jeg løp til en taxi, det var noe kjent med taxisjåføren.. var han med på spillet? Så kom jeg til blokka og hørte fottrinnene hennes opp trappa.. hun kom for å drepe meg for at jeg tok henne på fersken!!! Og der svikter hukommelsen min så sterkt er traumet Men det er ingenting mot å tro en skal bli brent inne...
AnonymBruker Skrevet 5. august 2018 #34 Skrevet 5. august 2018 12 minutter siden, aiba skrev: Jeg tror deg, for jeg vet nøyaktig hvor hardt man faktisk tror på det. Det ER virkeligheten der og da jeg trodde min beste venninne var en del av spillet og ville være i leiligheten min og stjele alle bankkodene/brikkene mine og tømme bankkontoene mine. Og gi til hjernen bak spillet, han jeg var forelska i. Jeg ringte politiet, men de la på da jeg skrek bedrageri!! Jeg løp til en taxi, det var noe kjent med taxisjåføren.. var han med på spillet? Så kom jeg til blokka og hørte fottrinnene hennes opp trappa.. hun kom for å drepe meg for at jeg tok henne på fersken!!! Og der svikter hukommelsen min så sterkt er traumet Men det er ingenting mot å tro en skal bli brent inne... Det er egentlig ganske rart hvor utrolig rare syns og hørselshallusinasjoner man kan ha og fortsatt være fullstending overbevist om at det man ser og hører er helt, helt ekte. Det er bra vi er ute av det nå og ikke lenger trenger å måtte hanskes med dem. Anonymkode: b6978...ca4 2
AnonymBruker Skrevet 5. august 2018 #35 Skrevet 5. august 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Er det din egen stemme, andres stemmer eller en sammenblanding du hører? Går det i et rykende renn i hodet hele dagen? Er det ulike stemmer(personligheter), men en variant av tanker og følelser som er en del av det bevisste/normale? Anonymkode: 038e6...1aa Jeg hører stemmer hver dag og har gjort det i veldig mange år. Det er ei dame/jente som er der hele tiden, og to-tre andre jevnlig. I tillegg hører jeg ofte det jeg kaller café-bråk. Altså at det høres ut som når man sitter på café og det er småprat i bakgrunnen uten at man helt hører hva de sier, stoler som blir flyttet på, lav musikk, klirring i glass og bestikk osv. Når jeg hører dette til daglig klarer jeg stort sett fint å skille på dette og ekte stemmer. Da er det ikke sånn at stemmene forstyrrer de ordentlige samtalene f.eks. Men når jeg blir ordentlig psykotisk er alt jeg hører og ser ekte. Da kan jeg svare stemmene i stedet for menneskene jeg snakker med, stemmene blir veldig sterke, det kommer mange trusler og krav om hva jeg må gjøre/ikke gjøre. Jeg klarer ikke snakke sammenhengene har jeg blitt fortalt, for jeg klarer ikke skille hva som er ekte og ikke og hodet er bare rot. I disse periodene begynner jeg også å se ting, og stemmene har blant annet bedt meg om å grave ned et lass med døde folk de hadde lagt i garasjen. Både stemmer og døde folk var helt ekte, og jeg holdt på hele natta i en skog i nærheten og gravde.. Anonymkode: 1a237...501
aiba Skrevet 5. august 2018 #36 Skrevet 5. august 2018 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er egentlig ganske rart hvor utrolig rare syns og hørselshallusinasjoner man kan ha og fortsatt være fullstending overbevist om at det man ser og hører er helt, helt ekte. Det er bra vi er ute av det nå og ikke lenger trenger å måtte hanskes med dem. Anonymkode: b6978...ca4 Som Billy chenowich sa i six feet under ... «it all made sense at the time»
AnonymBruker Skrevet 5. august 2018 #37 Skrevet 5. august 2018 7 minutter siden, aiba skrev: Som Billy chenowich sa i six feet under ... «it all made sense at the time» Ja, ikke sant? Det er rart det der. Anonymkode: b6978...ca4
aiba Skrevet 5. august 2018 #38 Skrevet 5. august 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Ja, ikke sant? Det er rart det der. Anonymkode: b6978...ca4 Da psykosen brøt ut for fullt var alt plutselig såååå veldig logisk også...
AnonymBruker Skrevet 5. august 2018 #39 Skrevet 5. august 2018 Akkurat nå, aiba skrev: Da psykosen brøt ut for fullt var alt plutselig såååå veldig logisk også... Ja, jeg husker at jeg lå i sengen og var helt lys våken og tenkte på hvordan absolutt alt i verden gidde mening. Jeg hadde virkelig svaret på alt. Jeg har aldri vært så glad heller, verken før eller etter denne episoden. Anonymkode: b6978...ca4
AnonymBruker Skrevet 5. august 2018 #40 Skrevet 5. august 2018 Hvordan har dette med å høre stemmer utviklet seg hos dere? Oppstod det helt plutselig eller oppstod det i forbindelse med annen foregående psykisk lidelse som feks angst eller depresjon? Anonymkode: bc149...ea0
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå