AnonymBruker Skrevet 5. august 2018 #1 Skrevet 5. august 2018 Er det din egen stemme, andres stemmer eller en sammenblanding du hører? Går det i et rykende renn i hodet hele dagen? Er det ulike stemmer(personligheter), men en variant av tanker og følelser som er en del av det bevisste/normale? Anonymkode: 038e6...1aa
AnonymBruker Skrevet 5. august 2018 #2 Skrevet 5. august 2018 I tillegg er du usikker på om ting som har blitt sagt av andre faktisk er blitt sagt eller om det er ditt eget hode som spiller deg et puss? Hører mye rart for tiden. Anonymkode: 038e6...1aa
aiba Skrevet 5. august 2018 #3 Skrevet 5. august 2018 Hører ikke stemmer nå, men under psykose har jeg hørt gamle psykiateren min befale at jeg måtte bevise at jeg kunne sove selv om jeg var manisk for da kunne jeg ikke straffes for å ha gitt venninna mi kreft
AnonymBruker Skrevet 5. august 2018 #4 Skrevet 5. august 2018 Just now, aiba said: Hører ikke stemmer nå, men under psykose har jeg hørt gamle psykiateren min befale at jeg måtte bevise at jeg kunne sove selv om jeg var manisk for da kunne jeg ikke straffes for å ha gitt venninna mi kreft Høres fælt ut! Virket han helt normal når han sa det? Som om det skulle vært når du var frisk (ikke psykotisk)? Anonymkode: 038e6...1aa
AnonymBruker Skrevet 5. august 2018 #5 Skrevet 5. august 2018 Jeg hører ikke stemmer akkurat nå, men jeg har hørt stemmer tidligere og da var det andres stemmer som jeg hørte. Mer spesifikt så hørte jeg stemmene til de ansatte og de andre pasientene på avdelingen. Det var ikke så veldig ofte at jeg hørte disse stemmene, men de kom litt sånn nå og da. Det var ulike personligheter og jeg oppfattet dem i alle fall som helt normale. Jeg var ikke usikker på ting faktisk hadde blitt sagt før lenge etter at jeg var ute av psykosen. Har du en behandler i psykiatrien eller noen andre du kan snakke med om stemmene som du opplever slik at du får hjelp til å håndtere dem og begynne på medisiner eller eventuelt øke dosen dersom du allerede bruker medsiner? Anonymkode: b6978...ca4 1
aiba Skrevet 5. august 2018 #6 Skrevet 5. august 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Høres fælt ut! Virket han helt normal når han sa det? Som om det skulle vært når du var frisk (ikke psykotisk)? Anonymkode: 038e6...1aa Veldig påtrengende, livsviktig, jeg ventet liksom fengselsstraff om jeg ikke beviste dette..
aiba Skrevet 5. august 2018 #8 Skrevet 5. august 2018 Jeg trodde jeg hadde åpnet posten til venninna mi så hun ikke hadde fått beskjed om celleforandringer i livmorhalsen og at jeg ikke kunne straffes om jeg kunne bevise at jeg var manisk på daværende tidspunkt ved å bevise at jeg kunne sove selv om jeg var manisk så jeg hylte tilbake til stemmen at jeg kunne sove og prøvde sove på benkene på legevakta og ble tatt for å løpe rundt og bråke på legevakta. Så vekter dro meg avgårde til et avlukke. Gjorde vondt. Skrek jeg visste hvem han var. Hadde vrangforestillinger om hvem vekteren var. Ropte navnet til han jeg trodde han var. Men var ikke han. Kom en lege og spurte tanta mi om jeg hørte stemmer? Ja sa hun mens tårene rant. Bare sånn visste jeg. At jeg hørte stemmer.
AnonymBruker Skrevet 5. august 2018 #9 Skrevet 5. august 2018 2 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg hører ikke stemmer akkurat nå, men jeg har hørt stemmer tidligere og da var det andres stemmer som jeg hørte. Mer spesifikt så hørte jeg stemmene til de ansatte og de andre pasientene på avdelingen. Det var ikke så veldig ofte at jeg hørte disse stemmene, men de kom litt sånn nå og da. Det var ulike personligheter og jeg oppfattet dem i alle fall som helt normale. Jeg var ikke usikker på ting faktisk hadde blitt sagt før lenge etter at jeg var ute av psykosen. Har du en behandler i psykiatrien eller noen andre du kan snakke med om stemmene som du opplever slik at du får hjelp til å håndtere dem og begynne på medisiner eller eventuelt øke dosen dersom du allerede bruker medsiner? Anonymkode: b6978...ca4 Sorry om jeg spør for mye her, men var de i rommet da du hørte stemmene. F. eks at du snakket med dem, men plutselig så sa de veldig kjipe eller rare ting? Men at alt virket normalt bortsett fra det? Snakker med noen, men får ikke så mye hjelp til akkurat det. Tror ikke jeg er psykotisk, men at det er egne tanker og følelser. Eventuelt dissosiasjon? Anonymkode: 038e6...1aa
AnonymBruker Skrevet 5. august 2018 #10 Skrevet 5. august 2018 Nysgjerrig. De fleste er jo ikke særlig lydhøre overfor andre når de snakker i virkeligheten, så hvorfor så sensitive overfor disse stemmene? Det er ikke som om dere da tror at stemmen kommer fra en ekte person? Det er vel noe annet? Anonymkode: 24e1d...58e
aiba Skrevet 5. august 2018 #11 Skrevet 5. august 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Nysgjerrig. De fleste er jo ikke særlig lydhøre overfor andre når de snakker i virkeligheten, så hvorfor så sensitive overfor disse stemmene? Det er ikke som om dere da tror at stemmen kommer fra en ekte person? Det er vel noe annet? Anonymkode: 24e1d...58e Under psykose fyrer signalene i hjernen så fort at man tror det er virkelig
aiba Skrevet 5. august 2018 #12 Skrevet 5. august 2018 Jeg har tilogmed besvart stemme med SMS fordi jeg trodde det var virkelig
AnonymBruker Skrevet 5. august 2018 #13 Skrevet 5. august 2018 13 minutter siden, aiba said: Veldig påtrengende, livsviktig, jeg ventet liksom fengselsstraff om jeg ikke beviste dette.. Må være grusomt å være i en sånn situasjon, Hva gjør man liksom... Anonymkode: 038e6...1aa
aiba Skrevet 5. august 2018 #14 Skrevet 5. august 2018 Jeg Har også mottatt SMS som ikke var virkelige. Hadde ikke sjans i havet til å forstå det var en vrangforestilling
AnonymBruker Skrevet 5. august 2018 #15 Skrevet 5. august 2018 Akkurat nå, aiba skrev: Under psykose fyrer signalene i hjernen så fort at man tror det er virkelig Hvis samme personen som man hører stemmen til, sier noe motsatt i virkeligheten? Hvem blir hørt og trodd da? Anonymkode: 24e1d...58e
aiba Skrevet 5. august 2018 #16 Skrevet 5. august 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Må være grusomt å være i en sånn situasjon, Hva gjør man liksom... Anonymkode: 038e6...1aa Det var det mest uutholdelige i mitt liv
aiba Skrevet 5. august 2018 #17 Skrevet 5. august 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hvis samme personen som man hører stemmen til, sier noe motsatt i virkeligheten? Hvem blir hørt og trodd da? Anonymkode: 24e1d...58e Det tok seks uker på sykehus før jeg var ute av psykosen med medisin
AnonymBruker Skrevet 5. august 2018 #18 Skrevet 5. august 2018 Akkurat nå, aiba skrev: Det tok seks uker på sykehus før jeg var ute av psykosen med medisin Når du ser tilbake på opplevelsen, er det som vanlige minner? Eller som en drøm? Klarer du å skille i retrospekt mellom psykose og virkeliget? Anonymkode: 24e1d...58e
aiba Skrevet 5. august 2018 #19 Skrevet 5. august 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Når du ser tilbake på opplevelsen, er det som vanlige minner? Eller som en drøm? Klarer du å skille i retrospekt mellom psykose og virkeliget? Anonymkode: 24e1d...58e Er ikke som en drøm, men hadde jeg ikke funnet telefonen og sett med egne øyne at det ikke fantes den SMS som befalte meg å legge en plastpose med sko på flyplassen hadde jeg jo fremdeles trodd jeg fikk den meldingen. Fordi den ikke fins på telefonen og avsender ikke skjønte noe da jeg spurte hvorfor han ba meg gjøre det, vet jeg det var en vrangforestilling.
aiba Skrevet 5. august 2018 #20 Skrevet 5. august 2018 Men jeg har en måneds hukommelsestap fra den psykotiske tiden men da var jeg heldigvis innlagt
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå