Gjest Tutte Skrevet 6. august 2018 #61 Skrevet 6. august 2018 (endret) 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Du har seriøst ikke gitt din 2år gammel unge sovemedisin uten å snakke med legen? 10mg er MYE for en 2åring. Jeg har selv 10mg, 35år 100kg. I alle dager. Anonymkode: 4ccec...1d3 Hun har da snakket med legen og det er lege som har skrevet ut tablettene. Folk må lese hva som står. Hun har også ringt legevakten nå etter å ha blitt skremt her inne og fått høre at doseringen er riktig. Endret 6. august 2018 av Tutte
Hobby Skrevet 6. august 2018 #62 Skrevet 6. august 2018 https://helsenorge.no/sykdom/sovnproblemer/sovnproblemer-barn
AnonymBruker Skrevet 6. august 2018 #63 Skrevet 6. august 2018 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Vallergan er det første alternativet legen ga dere? Syntes det er litt ekkelt å tenke på, med tanke på at det faktisk er kraftig sovemedisin som leger o.l gir til alkoholikere og rusmisbrukere. Selvfølgelig, andre mennesker får disse også, men det er bare for å påpeke hvor kraftige i bruk disse kan være. Har selv brukt dem tidligere, de ga ikke ønsket effekt på meg. Jeg har ei venninne som har gått på sovemedisiner siden hun var 2-5 år, husker ikke nøyaktig året. Hun har Aspergers syndrom, og hun sier at det var det eneste som hjalp hun som baby/barn, hun ble diagnosert med Insomnia som 2-5 åring . De fant ut av Aspergeren senere. Anonymkode: 31572...c67 Rusmisbrukere og alkoholikere får valerian fordi det ikke er avhengighetsskapende, ikke fordi det er sterk medisin. Anonymkode: 3b506...2b0 1
AnonymBruker Skrevet 6. august 2018 #64 Skrevet 6. august 2018 OPPDATERING: han sov hele kvelden, våknet en gang kl 22/23 ( som han pleier) men merket at søvnen var dypere. Klarte å se en hel film med samboeren.. han sov fortsatt da jeg la meg, men jeg våknet selv kl 01 og gikk og hentet han innntil oss.. han våknet fortsatt et par ganger for smokk/vann Så, det ser ikke ut til at det har hatt den beste effekten siste halvdel av natta. Vet ikke om jeg skal prøve igjen i dag. Han våknet ved siden av meg og ga meg kos «Hei mamma» Virket helt vanlig, ikke svimmel, trøtt/døsig. Ts Anonymkode: 2e86c...6d4
AnonymBruker Skrevet 6. august 2018 #65 Skrevet 6. august 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: OPPDATERING: han sov hele kvelden, våknet en gang kl 22/23 ( som han pleier) men merket at søvnen var dypere. Klarte å se en hel film med samboeren.. han sov fortsatt da jeg la meg, men jeg våknet selv kl 01 og gikk og hentet han innntil oss.. han våknet fortsatt et par ganger for smokk/vann Så, det ser ikke ut til at det har hatt den beste effekten siste halvdel av natta. Vet ikke om jeg skal prøve igjen i dag. Han våknet ved siden av meg og ga meg kos «Hei mamma» Virket helt vanlig, ikke svimmel, trøtt/døsig. Ts Anonymkode: 2e86c...6d4 Legger til at jeg var inne hos han 3 ganger mellom 19-23. Og at det virker som han er mer uthvilt i dag enn ellers, mtp humøret hans. Anonymkode: 2e86c...6d4
AnonymBruker Skrevet 6. august 2018 #66 Skrevet 6. august 2018 Ungen min fikk valegran etter en kranieoperasjon, i vanlig dose, når han voknet opp fra narkose. Det var såpass sterkt at en hylende unge i store smerter sovnet. Det sier sitt. Anonymkode: 187b5...dd8 1
AnonymBruker Skrevet 6. august 2018 #67 Skrevet 6. august 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Legger til at jeg var inne hos han 3 ganger mellom 19-23. Og at det virker som han er mer uthvilt i dag enn ellers, mtp humøret hans. Anonymkode: 2e86c...6d4 Jeg vil tro han også har det bedre når han er uthvilt og har fått nok søvn ❤️ Anonymkode: cebc1...f33 2
OPIgirl Skrevet 6. august 2018 #68 Skrevet 6. august 2018 17 timer siden, Måbarefåsiat... skrev: Men velger å gå på KG for evt overprøve? Hva mener du?
AnonymBruker Skrevet 6. august 2018 #69 Skrevet 6. august 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Ungen min fikk valegran etter en kranieoperasjon, i vanlig dose, når han voknet opp fra narkose. Det var såpass sterkt at en hylende unge i store smerter sovnet. Det sier sitt. Anonymkode: 187b5...dd8 Jeg håper en hylende unge i store semerter får smertestillende, ikke vallergan. Det er ikke vanlig å gi barn vallergan med en gang de våkner fra narkose, vallergan er heller ikke en sterk sovemedisin som flere her forsøker å forteller dere. Anonymkode: c2625...cd7 1
AnonymBruker Skrevet 6. august 2018 #70 Skrevet 6. august 2018 19 timer siden, AnonymBruker skrev: Doseringen sier 10-30mg?? Barn 2-14 år:Tilpasses individuelt pasientens alder og tilstand. 1-3 tabletter (10-30 mg) eller 2,5-5 ml mikstur (12,5-25 mg) 1/2-1 time før sengetid. ts Anonymkode: 2e86c...6d4 Vær obs på virkningen. Jeg er voksen (80kg) og bruker en kvart 2,5 mg og det slår meg helt ut både på natten og med skikkelig hangover hele dagen etter. Stakkars barn hvis det skal fungere i barnehage etter å ha blitt gitt slike medisiner!! Anonymkode: 94088...681
Minlillelykke Skrevet 6. august 2018 #71 Skrevet 6. august 2018 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Vær obs på virkningen. Jeg er voksen (80kg) og bruker en kvart 2,5 mg og det slår meg helt ut både på natten og med skikkelig hangover hele dagen etter. Stakkars barn hvis det skal fungere i barnehage etter å ha blitt gitt slike medisiner!! Anonymkode: 94088...681 Dette er veldig individuelt! Jeg er også voksen, har gått på vallergan i 15 år. Tar 40mg hver kveld. Ingen ettervirkninger. Vallergan er jo ikke sovemedisin, men allergimedisin.
Minlillelykke Skrevet 6. august 2018 #72 Skrevet 6. august 2018 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Ungen min fikk valegran etter en kranieoperasjon, i vanlig dose, når han voknet opp fra narkose. Det var såpass sterkt at en hylende unge i store smerter sovnet. Det sier sitt. Anonymkode: 187b5...dd8 Hvis man aldri har fått vallergan kan man blir fort trøtt og sovne. Men vil tro barnet ditt fikk smertestillende som hjalp han i denne situsjonen. Håper alt er bra med barnet nå. 1
Papirfly Skrevet 6. august 2018 #73 Skrevet 6. august 2018 Kjære Ts Jeg stenger denne tråden nå, da vi ikke kan vite hva slags kompetanse som ligger bak svarene du vil få. I dette tilfellet ville det heller vært best om du fikk et profesjonelt svar, og det vil du bare få om du kontakter lege. Vennlig hilsen Papirfly, mod. 5
Fremhevede innlegg