Gå til innhold

Invitere noen til middag og flere til fest?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, O.G. skrev:

Ekstremt pinlig av brudeparet å invitere folk til kaffe og så er det ikke fri bar. 

Enig. Tror vi kaffegjestene (ca. 15 av totalt 100) fikk hver vår drink når vi kom, og det var det. Dette var noen år før jeg giftet meg selv, og jeg var vel allerede da fast bestemt på at om jeg giftet meg skulle jeg ikke ha flere gjester enn jeg kunne invitere til full pakke :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, Kritt skrev:

Enig. Tror vi kaffegjestene (ca. 15 av totalt 100) fikk hver vår drink når vi kom, og det var det. Dette var noen år før jeg giftet meg selv, og jeg var vel allerede da fast bestemt på at om jeg giftet meg skulle jeg ikke ha flere gjester enn jeg kunne invitere til full pakke :) 

Hjelpes for noe folk dette brudeparet er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, O.G. skrev:

Hjelpes for noe folk dette brudeparet er.

Ellers veldig hyggelige folk, var det jeg ikke fikk helt til å stemme ;). Men brudeparet var unge og tenkte vel ikke saken helt gjennom Var vel foreldrene som spanderte fint bryllup (dvs. fint for de som var ordentlige gjester ;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Kritt skrev:

Ellers veldig hyggelige folk, var det jeg ikke fikk helt til å stemme ;). Men brudeparet var unge og tenkte vel ikke saken helt gjennom Var vel foreldrene som spanderte fint bryllup (dvs. fint for de som var ordentlige gjester ;) )

Du sa ingenting om det til brudeparet i etterkant? Jeg hadde ikke klart å holde meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, O.G. skrev:

Du sa ingenting om det til brudeparet i etterkant? Jeg hadde ikke klart å holde meg. 

Kunne ikke falle meg inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Maleficenta skrev:

Jamen om poenget var å spare penger kunne dere jo heller hatt en uformell vennefest i etterkant av bryllupet

Det var ikke for å spare penger at vi valgte det, men vi gjorde det på den måten. Vi var heldige å fikk tak i det eneste lokalet i mils omkrets, det neste ledige var enten 200 km unna eller at det ville tatt nesten 1 år før vi fikk hatt festen. Og jeg glemte å skrive det i innlegget men vi hadde også en sykdom man måtte ta hensyn til, vi visste ikke hvor lenge den andre parten ville leve, og derfor valgte vi det på den måten.

Anonymkode: 72afa...92f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 timer siden, O.G. skrev:

Du sa ingenting om det til brudeparet i etterkant? Jeg hadde ikke klart å holde meg. 

Da hadde du bare avdekket deg selv som kun opptatt av dritafylla. Lite sjarmerende egenskap. Seriøst, er målet til bryllypsgjestene å drikke seg mest mulig full? 

Anonymkode: 282e3...d83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Da hadde du bare avdekket deg selv som kun opptatt av dritafylla. Lite sjarmerende egenskap. Seriøst, er målet til bryllypsgjestene å drikke seg mest mulig full? 

Anonymkode: 282e3...d83

Kun opptatt av dritfylla når man blir bedt til kaffe og får bare en drink og middagsgjestene har fått hele pakken allerede? 

Jeg vil heller si at brudeparet avdekket seg selv som gavesankere når de ikke tenker lengre enn middagen, men likevel inviterer flere folk som kaffegjester.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, O.G. skrev:

Kun opptatt av dritfylla når man blir bedt til kaffe og får bare en drink og middagsgjestene har fått hele pakken allerede? 

Jeg vil heller si at brudeparet avdekket seg selv som gavesankere når de ikke tenker lengre enn middagen, men likevel inviterer flere folk som kaffegjester.

Neida, det er den holdningen om "fri bar, jippii!" og det å kjefte på brudeparet for at de ikke spanderer fylla di, som avslører. 

Anonymkode: 282e3...d83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Neida, det er den holdningen om "fri bar, jippii!" og det å kjefte på brudeparet for at de ikke spanderer fylla di, som avslører. 

Anonymkode: 282e3...d83

Mens din holdning tilsier at kaffegjestene skal være glad de får noe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, O.G. skrev:

Mens din holdning tilsier at kaffegjestene skal være glad de får noe. 

Vi hadde ikke kaffegjester, jeg synes at kaffegjester er en uting. 

Anonymkode: 282e3...d83

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Vi hadde ikke kaffegjester, jeg synes at kaffegjester er en uting. 

Anonymkode: 282e3...d83

Jeg kan respektere den meningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.9.2018 den 22.40, O.G. skrev:

Har brudeparet vist for seg folkeskikk så er det å komme til kaffen det beste som er. De andre har vaset rundt i finstasen hele dagen, mens vi kaffegjestene kommer nydusjede og opplagte til kakene og så festen. Fri bar! Yeah!!!

Et bryllup handler virkelig ikke om gratis alkohol. Kaffegjest er en invitasjon til bryllupets siste krampetrekninger, etter alt av ritualer og emosjonelle opplevelser, som binder festen sammen, er over. 

Anonymkode: 39979...40c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Et bryllup handler virkelig ikke om gratis alkohol. Kaffegjest er en invitasjon til bryllupets siste krampetrekninger, etter alt av ritualer og emosjonelle opplevelser, som binder festen sammen, er over. 

Anonymkode: 39979...40c

Hvor står det at et bryllup handler om gratis alkohol?`

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Et bryllup handler virkelig ikke om gratis alkohol. Kaffegjest er en invitasjon til bryllupets siste krampetrekninger, etter alt av ritualer og emosjonelle opplevelser, som binder festen sammen, er over. 

Anonymkode: 39979...40c

Kakeskjæring og bryllupsdansen er jo igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, O.G. skrev:

Hvor står det at et bryllup handler om gratis alkohol?`

Akkurat. Da bekrefter du jo poenget mitt, takk. Et bryllup handler om så mye mer enn gratis alkohol, noe en kaffegjest ikke får ta del i. Kaffegjesten må komme til slutt, etter at størsteparten av det som skaper et bryllup er over. Det er en arkaisk skikk, som burde ha dødd ut for lengst.

Anonymkode: 39979...40c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kaffegjest - er det mulig å være så kjip. Har blitt invitert til det en gang, da bare lo jeg høyt. Nei takk.

Anonymkode: 02ced...031

Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, Peonjenta skrev:

Kakeskjæring og bryllupsdansen er jo igjen. 

Ytterst få jeg kjenner hadde danset foran slekt og venner, og jeg har opplevd det i kun en håndfull bryllup jeg har vært i. I studietiden jobbet jeg også som bryllupssanger, og kan med sikkerhet si at det er overraskende få nordmenn, som faktisk har en «bryllupsvals».

Da er det bare bryllupskaken igjen, som heller ikke er en tradisjon alle har. Så hva er det egentlig en kaffegjest blir invitert til? Ikke et bryllup, i hvert fall.

Anonymkode: 39979...40c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Akkurat. Da bekrefter du jo poenget mitt, takk. Et bryllup handler om så mye mer enn gratis alkohol, noe en kaffegjest ikke får ta del i. Kaffegjesten må komme til slutt, etter at størsteparten av det som skaper et bryllup er over. Det er en arkaisk skikk, som burde ha dødd ut for lengst.

Anonymkode: 39979...40c

Kaffegjestene får komme til slutt, når festen starter. Hvis det blir fest da... Det kommer an på hvordan vertskapet (dvs brudeparet) har tenkt ut hvordan kaffegjestene skal føle seg mest mulig velkomne. 

Endret av O.G.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...