Gå til innhold

Skal man tvinge barna i bursdag?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror egentlig vi alle voksene har hatt dårlig oppdragelse,drar du på fest til noen du ikke liker?

Eller på en fest du vet det komme til å være få mennesker?

For at bursdag barnet ikke skal være alene på bursdagen sin?

 

Gud så mange tråder det har vært om det oppover årene, med hvor bursdagbarnet har invitert til fest og så var det INGEN som dukket opp!

Anonymkode: 29d50...3ba

Selvfølgelig gjør jeg det. 

Anonymkode: cce51...af3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Selvfølgelig gjør jeg det. 

Anonymkode: cce51...af3

Selvfølgelig gjør du det ;)

Anonymkode: 29d50...3ba

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kariannne
52 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Utrolig dobbel moral og skal tvinge barna å gå selskap de ikke vil, når vi voksene ikke engang gjør det!

Anonymkode: 29d50...3ba

Hvorfor siterer du meg i det? Jeg går alltid i selskap jeg er invitert i om jeg ikke har planer, og selvom jeg noen ganger heller ville vært hjemme og ligget på sofaen. Men jeg er av den oppfatningen at er man bedt, så kommer man. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Kariannne skrev:

Hvorfor siterer du meg i det? Jeg går alltid i selskap jeg er invitert i om jeg ikke har planer, og selvom jeg noen ganger heller ville vært hjemme og ligget på sofaen. Men jeg er av den oppfatningen at er man bedt, så kommer man. 

Ja, sikkert ;)

Anonymkode: 29d50...3ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, sikkert ;)

Anonymkode: 29d50...3ba

Forstår ikke den der blinkingen... Noen tenker faktisk på andre en kun seg selv og sine. 

Anonymkode: 36fa6...aca

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg syns det. Sosiale ferdigheter blir ikke noe bedre av å sitte hjemme og lære at man ikke trenger å gjør ting man ikke liker

Anonymkode: 3b6ec...7a6

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Forstår ikke den der blinkingen... Noen tenker faktisk på andre en kun seg selv og sine. 

Anonymkode: 36fa6...aca

ja, jøss ;)

Anonymkode: 29d50...3ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja, jeg syns det. Sosiale ferdigheter blir ikke noe bedre av å sitte hjemme og lære at man ikke trenger å gjør ting man ikke liker

Anonymkode: 3b6ec...7a6

Som barn er man på skole og har antaglevis også endel fritidsaktviteter, er det kun på fest man lærer å få sosiale ferdigheter?

Anonymkode: 29d50...3ba

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig skal barnet i bursdag - det er god sosialisering å lære at noen ganger gjør en ting av hensyn til andre. Å gå i bursdag for å glede bursdagsbarnet, bør være greit for selv små barn å skjønne. Og ikke la dine egne tanker om at fest er kjedelig smitte over på barnet.

Her bør h*n jo også dra av hensyn til seg selv, så ikke det blir en selvforsterkende greie med å unngå sosiale settinger og problemer med å omgås andre mennesker. Om h*n sliter litt med det sosiale, så er det jo den biten jeg ville tatt tak i - hjelpe med å tenke ut noen strategier for hvordan komme i kontakt med de andre, leke og ha det gøy.

Hva lærer du barnet ditt, om du lar løsningen være å unngå alt som kjennes litt vanskelig.....? 

Anonymkode: 58946...bdf

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Selvfølgelig skal barnet i bursdag - det er god sosialisering å lære at noen ganger gjør en ting av hensyn til andre. Å gå i bursdag for å glede bursdagsbarnet, bør være greit for selv små barn å skjønne. Og ikke la dine egne tanker om at fest er kjedelig smitte over på barnet.

Her bør h*n jo også dra av hensyn til seg selv, så ikke det blir en selvforsterkende greie med å unngå sosiale settinger og problemer med å omgås andre mennesker. Om h*n sliter litt med det sosiale, så er det jo den biten jeg ville tatt tak i - hjelpe med å tenke ut noen strategier for hvordan komme i kontakt med de andre, leke og ha det gøy.

Hva lærer du barnet ditt, om du lar løsningen være å unngå alt som kjennes litt vanskelig.....? 

Anonymkode: 58946...bdf

Eller så kan det være mulig at kiden rett og slett er sliten etter en lang uke med skole og fritidsaktiviter og trenger å slappe av?

 

Anonymkode: 29d50...3ba

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Eller så kan det være mulig at kiden rett og slett er sliten etter en lang uke med skole og fritidsaktiviter og trenger å slappe av?

 

Anonymkode: 29d50...3ba

Godt forsøk på kverulering. Fremdeles irrelevant.

Uansett årsak, det er likevel god sosialisering i å lære at noen ganger må en sette egne ønsker litt til side for andres del. Sånt blir det gode mennesker og borgere av - ikke egoister som bare tenker på seg selv. 

Og TS, du skal ikke tvinge barnet - men hjelpe det :)

Anonymkode: 58946...bdf

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Godt forsøk på kverulering. Fremdeles irrelevant.

Uansett årsak, det er likevel god sosialisering i å lære at noen ganger må en sette egne ønsker litt til side for andres del. Sånt blir det gode mennesker og borgere av - ikke egoister som bare tenker på seg selv. 

Og TS, du skal ikke tvinge barnet - men hjelpe det :)

Anonymkode: 58946...bdf

ja, helt enig, det er derfor det er en del mennesker som blir ubrent :)

 

Anonymkode: 29d50...3ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Eller så kan det være mulig at kiden rett og slett er sliten etter en lang uke med skole og fritidsaktiviter og trenger å slappe av?

 

Anonymkode: 29d50...3ba

Ja, sikkert ;)

For det går jo ikke an å slappe av i helgen hvis man må på en bursdag ;)

Det tar opptil flere timer det, så slike tunge krav må Prinsen og Prinsessa slippe ;) 

Anonymkode: 51039...4ab

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ja, sikkert ;)

For det går jo ikke an å slappe av i helgen hvis man må på en bursdag ;)

Det tar opptil flere timer det, så slike tunge krav må Prinsen og Prinsessa slippe ;) 

Anonymkode: 51039...4ab

Nei, jeg er helt enig, er kidden sliten eller syk så SKAL h"n på trening og bursdagselskaper!

For det å være sliten finnes ikke.,

Sykdom det finnes heller ikke.

 

Og det er selvsagt viktigere å bare tenke på alle andre enn seg selv.

 

Så bra da er vi jo enig :)

 

Og du homofil finnes heller ikke..

Anonymkode: 29d50...3ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

ja, helt enig, det er derfor det er en del mennesker som blir ubrent :)

 

Anonymkode: 29d50...3ba

Hvor svak går det an å bli? Altså, man blir ikke utbrent av å gå i bursdagselskaper i ny og ne. 

Anonymkode: 36fa6...aca

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvor svak går det an å bli? Altså, man blir ikke utbrent av å gå i bursdagselskaper i ny og ne. 

Anonymkode: 36fa6...aca

Jeg er helt enig, ikke lytt til barnet ditt og hva h"n sier om kroppen sin og følesene sine.

De er helt urelevant, det eneste som er relevant er andre mennesker føleser.

Anonymkode: 29d50...3ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Nei, jeg er helt enig, er kidden sliten eller syk så SKAL h"n på trening og bursdagselskaper!

For det å være sliten finnes ikke.,

Sykdom det finnes heller ikke.

 

Og det er selvsagt viktigere å bare tenke på alle andre enn seg selv.

 

Så bra da er vi jo enig :)

 

Og du homofil finnes heller ikke..

Anonymkode: 29d50...3ba

Nå må du ta deg sammen. 

Ingen snakker om når barnet er sykt så skal det tvinges til noe som helst. 

Du blir bare sur for ingen er enig med deg i denne tråden. Kanskje du heller burde se litt på deg selv og dine meninger? Hvorfor mener folk at du kan ha feil? Hva kan du gjøre med det? 

Anonymkode: 36fa6...aca

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Nå må du ta deg sammen. 

Ingen snakker om når barnet er sykt så skal det tvinges til noe som helst. 

Du blir bare sur for ingen er enig med deg i denne tråden. Kanskje du heller burde se litt på deg selv og dine meninger? Hvorfor mener folk at du kan ha feil? Hva kan du gjøre med det? 

Anonymkode: 36fa6...aca

Hva er du snakker om?

Jeg sier jo at jeg er enig.

 

Tving kidden til gjøre som du vil uten å lytte til h"ns meninger og føleser og form :)

Verden er så svart og hvit tydelivis.

Anonymkode: 29d50...3ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva er du snakker om?

Jeg sier jo at jeg er enig.

 

Tving kidden til gjøre som du vil uten å lytte til h"ns meninger og føleser og form :)

Verden er så svart og hvit tydelivis.

Anonymkode: 29d50...3ba

Herlighet skjerp deg

Anonymkode: 912b9...bab

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Herlighet skjerp deg

Anonymkode: 912b9...bab

Hva snakker du om?

Tåler du ikke at folk er enig med deg? :)

Anonymkode: 29d50...3ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...