Gå til innhold

Skal man tvinge barna i bursdag?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg mener man bør møte barnet på halvveien. Si at man må prøve, møt opp og prøv. Om barnet fortsatt vil dra, så må du respekterer det. Du må så klart finne ut hvorfor barnet ikke vil. Om det er "vil ikke" utav trass, så ville jeg ha prøvd ovennevnte. Er det fordi barnet sliter i sosiale settinger, blir mobbet eller ignorert så ville jeg ha snakket med skole/barnehage for å finne ut om dette er et stort problem til vanlig. 

Anonymkode: bd35b...90d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Barnet skal selvsagt dra i bursdag. Du får evt bli med om det ikke vil dra alene. Bursdag er kjempeviktig for bursdagsbarnet og det er forferdelig om ingen møter opp. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Javel? Jeg skrev at hvis det ikke er noen grunn til at barnet ikke vil gå i selskapet så bør en lære barnet å ta hensyn til andre. Alså gå i selskapet. Ingen skal sitte alene på bursdagen der ingen kommer på feiringen. Så ja, jeg ville tvunget barnet til det. 

Hadde det vert en mobbesak hadde jeg tatt kontakt med foreldrene til barnet og tatt det derfra. Ungen min skal ikke være utrygg. 

Anonymkode: 36fa6...aca

Jeg hadde aldri tvunget barnet mitt noe som helst hvis de virkelig ikke ville.

Barn kan være stygge. 

Anonymkode: 29d50...3ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde aldri tvunget barnet mitt noe som helst hvis de virkelig ikke ville.

Barn kan være stygge. 

Anonymkode: 29d50...3ba

Leser du ikke det jeg skriver? "hvis det ikke er noen grunn til det".. Altså.. For meg er det at barnet heller vil spille FIFA en å gå i selskap. 

Anonymkode: 36fa6...aca

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Leser du ikke det jeg skriver? "hvis det ikke er noen grunn til det".. Altså.. For meg er det at barnet heller vil spille FIFA en å gå i selskap. 

Anonymkode: 36fa6...aca

jeg ville fortsatt ikke tvunget, tvinger man barn til å gjøre noe de ikke vil, vil de rebelle, og da er det ikke sikkert at bursdagen blir noe mer årleit for bursdagbarnet med masse gjester enn ingen.

Som sagt barn kan være grusomme.

Anonymkode: 29d50...3ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

jeg ville fortsatt ikke tvunget, tvinger man barn til å gjøre noe de ikke vil, vil de rebelle, og da er det ikke sikkert at bursdagen blir noe mer årleit for bursdagbarnet med masse gjester enn ingen.

Som sagt barn kan være grusomme.

Anonymkode: 29d50...3ba

Så hvis barnet ditt ikke vil gå på skole, spise mat, rydde rom eller legge seg så slipper det? Selvsagt må barnet få spille FIFA! Må jo ikke la barnet bli en rebell... 🙄 

Det høres farlig ut. Blir kjekt å komme i voksenlivet, eller tenker du barnet skal gå på nav? Da slipper det jo å avbryte spillingen. 

Anonymkode: 36fa6...aca

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Helt innafor ikke gå selskap om man ikke vil.

 

Tvang er aldri bra!

Anonymkode: 29d50...3ba

Det er en fin ting å være forelder, for da kan man faktisk "tvinge" ungene sine til en del ting. Som for eksempel å spise annet enn godteri, legge seg i grei tid og sende poden i bursdag selv om han heller vil være hjemme og spille Play Station, sånn at ikke bursdagsbarnet (som kanskje ikke er den mest populære i klassen) blir sittende hjemme alene på dagen sin.  

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Så hvis barnet ditt ikke vil gå på skole, spise mat, rydde rom eller legge seg så slipper det? Selvsagt må barnet få spille FIFA! Må jo ikke la barnet bli en rebell... 🙄 

Det høres farlig ut. Blir kjekt å komme i voksenlivet, eller tenker du barnet skal gå på nav? Da slipper det jo å avbryte spillingen. 

Anonymkode: 36fa6...aca

Som sagt jeg hadde ikke tvunget barna mine å gå i et selskap de ikke ønsker, det er frivilig.

Anonymkode: 29d50...3ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Garderobemannfrue skrev:

Det er en fin ting å være forelder, for da kan man faktisk "tvinge" ungene sine til en del ting. Som for eksempel å spise annet enn godteri, legge seg i grei tid og sende poden i bursdag selv om han heller vil være hjemme og spille Play Station, sånn at ikke bursdagsbarnet (som kanskje ikke er den mest populære i klassen) blir sittende hjemme alene på dagen sin.  

Hadde vært fint om vi voksene hadde tenkt slikt, ikke sant?

Anonymkode: 29d50...3ba

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kariannne

Et er forskjell på å tvinge noen til å bryte intimsoner som klemmer osv. (Som noen her bruker som ett eksempel) 

Mot det å lære barna sine til at noen ting gjør man bare. Som feks å gå i bursdag om man er invitert og ikke hadde planlagt noe annet på forhånd.

Det er snakk om et par timer som en bursdag vanligvis varer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Kariannne skrev:

Et er forskjell på å tvinge noen til å bryte intimsoner som klemmer osv. (Som noen her bruker som ett eksempel) 

Mot det å lære barna sine til at noen ting gjør man bare. Som feks å gå i bursdag om man er invitert og ikke hadde planlagt noe annet på forhånd.

Det er snakk om et par timer som en bursdag vanligvis varer. 

Utrolig dobbel moral og skal tvinge barna å gå selskap de ikke vil, når vi voksene ikke engang gjør det!

Anonymkode: 29d50...3ba

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvis barnet ikke ønsker å gå i bursdagene til en spesiell person billen jeg prøvd å finne ut av hvorfor før jeg hadde vært bastant med å tvungen barnet avgårde. Om dette er et barn som Feks mobber, så skal jeg da ikke tvinge mitt barn til å gå i den bursdagen da det kan bli veldig ubehagelig. Så får vi heller ta tak i problemet. 

Anonymkode: 912b9...bab

Signerer den. 

Men Ts, ungen din må dra i bursdager og andre sosiale settinger såfremt det ikke er en grunn som nevnt over her. Alle har godt av sosial trening. Blir det en vane for barnet ditt å holde seg hjemme hver gang det skjer noe sosialt, kan det være en fare for å utvikle sosial angst. Og da blir det verre for barnet ditt å dra ut.

Anonymkode: a6962...043

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, AnonymBruker said:

Som sagt jeg hadde ikke tvunget barna mine å gå i et selskap de ikke ønsker, det er frivilig.

Anonymkode: 29d50...3ba

Du ville ikke tvunget barnet ditt å dra i selskaper fordi det heller ville spilt PlayStation? 

Anonymkode: a6962...043

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det handler vel om sosialisering, og det at man må gjøre ting som ikke er kjempe gøy hele tiden. Tror det er bra at barn lærer seg da det blir lettere for dem å være i slike situasjoner når de er voksene.  

Endret av lille humla
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du ville ikke tvunget barnet ditt å dra i selskaper fordi det heller ville spilt PlayStation? 

Anonymkode: a6962...043

Ja, barn trenger også pause fra hverdagen og puste ut :)

Anonymkode: 29d50...3ba

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, AnonymBruker skrev:

jeg ville fortsatt ikke tvunget, tvinger man barn til å gjøre noe de ikke vil, vil de rebelle, og da er det ikke sikkert at bursdagen blir noe mer årleit for bursdagbarnet med masse gjester enn ingen.

Som sagt barn kan være grusomme.

Anonymkode: 29d50...3ba

Hvis barnet ditt reagerer på bursdagstvang med å gjøre opprør og ødelegge bursdagen for bursdagsbarnet er det ikke tvangen som er problemet, da har du feilet alvorlig i oppdragelsen.

 

Anonymkode: cce51...af3

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Er barnet populært/godt likt og har mange venner - Ja.

Er det en "outsider" som ofte gruer seg til skolen og har "vondt i magen" - NEI!

Anonymkode: 91b42...387

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis barnet ditt reagerer på bursdagstvang med å gjøre opprør og ødelegge bursdagen for bursdagsbarnet er det ikke tvangen som er problemet, da har du feilet alvorlig i oppdragelsen.

 

Anonymkode: cce51...af3

Tror egentlig vi alle voksene har hatt dårlig oppdragelse,drar du på fest til noen du ikke liker?

Eller på en fest du vet det komme til å være få mennesker?

For at bursdag barnet ikke skal være alene på bursdagen sin?

 

Gud så mange tråder det har vært om det oppover årene, med hvor bursdagbarnet har invitert til fest og så var det INGEN som dukket opp!

Anonymkode: 29d50...3ba

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Tror egentlig vi alle voksene har hatt dårlig oppdragelse,drar du på fest til noen du ikke liker?

Eller på en fest du vet det komme til å være få mennesker?

For at bursdag barnet ikke skal være alene på bursdagen sin?

 

Gud så mange tråder det har vært om det oppover årene, med hvor bursdagbarnet har invitert til fest og så var det INGEN som dukket opp!

Anonymkode: 29d50...3ba

"her på KG.

Anonymkode: 29d50...3ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Voksende mennesker i alle aldrer...!

Anonymkode: 29d50...3ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...