AnonymBruker Skrevet 4. august 2018 #1 Skrevet 4. august 2018 Husker da jeg var liten og egentlig opp til vi var ferdig på barneskolen, hatet jeg å gå i bursdager. Alltid mange jeg ikke kjente, leker jeg ikke skjønte og ingen som snakket med meg. Jeg likte heller ikke fritidsaktiviteter og skoleturer. Er fremdeles ikke veldig glad i sosiale sammenkomster, men har bedret seg litt med årene (kjenner flere nå). Nå har jeg barn selv. Hva gjør man når barnet ikke vil? Skal man tvinge dem i bursdager og frivillige fritidsaktiviteter? (Skoleturer er jo obligatorisk:) Anonymkode: 8c82f...fdb 1
AnonymBruker Skrevet 4. august 2018 #2 Skrevet 4. august 2018 Prøve å argumentere med barnet av hvis ingen kom i bursdagen så ville det bli trist for den som inviterte? Fritidsaktiviteter blir jo en litt annen sak. Anonymkode: cc2d3...768 22
Gjest Kariannne Skrevet 4. august 2018 #3 Skrevet 4. august 2018 Ja, det syntes jeg. Er man invitert og ikke har andre planer så går man i bursdag.
AnonymBruker Skrevet 4. august 2018 #4 Skrevet 4. august 2018 Helt innafor ikke gå selskap om man ikke vil. Tvang er aldri bra! Anonymkode: 29d50...3ba 3
Handful Skrevet 4. august 2018 #5 Skrevet 4. august 2018 Har bare barnehage barn og det har skjedd at hun ikke ville en gang. Hun fikk være hjemme , og året etter ville hun. Jeg er litt delt, de mester jo ikke sosiale settinger uten litt trening, så og alltid slippe er kanskje dumt. Men husker da jeg var liten at jeg måtte i bursdag til en utenfor skolekretsen, slik at jeg kun kjente selve bursdagsbarnet og ingen andre i selskapet. Det var en kjip opplevelse og jeg skjønner ikke poenget med at jeg var der. Foreldrene våre var venner så vi lekte av og til, men på bursdagen var hun naturlig nok opptatt av de vennene som stod henne nærmere og som alle kjente hverandre. 3
AnonymBruker Skrevet 4. august 2018 #6 Skrevet 4. august 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Helt innafor ikke gå selskap om man ikke vil. Tvang er aldri bra! Anonymkode: 29d50...3ba Hva om alle tenker på denne måten? Så står det et bursdagsbarn uten noen å feire det med.. Anonymkode: 36fa6...aca 17
Arkana Skrevet 4. august 2018 #7 Skrevet 4. august 2018 Ja, jeg synes bursdager er noe som skal prioriteres. Nå har jeg aldri opplevd at mine nekter, men i så fall ville jeg prøvd å få dem til å tenke over hvordan de selv ville følt det om ingen kom i bursdagsselskapene deres. Fritidsaktiviteter er noe annet og er i utgangspunktet frivillig. Unntaket er når barnet først har valgt en aktivitet og man har meldt dem på og betalt, da ville jeg argumentert sterkt for at barnet går ut sesongen og ikke slutter halvveis. 14
AnonymBruker Skrevet 4. august 2018 #8 Skrevet 4. august 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hva om alle tenker på denne måten? Så står det et bursdagsbarn uten noen å feire det med.. Anonymkode: 36fa6...aca Man skal aldri tvinge mennesker til å gjøre noe de ikke vil. Er det greit å tvinge mennesker til å ha "sex"? Nei. Anonymkode: 29d50...3ba 3
AnonymBruker Skrevet 4. august 2018 #9 Skrevet 4. august 2018 Akkurat nå, Arkana skrev: Ja, jeg synes bursdager er noe som skal prioriteres.dem til å tenke over hvordan de selv ville følt det om ingen kom i bursdagsselskapene deres. Det er jeg enig, så lenge man ikke tvinger. Anonymkode: 29d50...3ba
AnonymBruker Skrevet 4. august 2018 #10 Skrevet 4. august 2018 Hvis barnet ikke ønsker å gå i bursdagene til en spesiell person billen jeg prøvd å finne ut av hvorfor før jeg hadde vært bastant med å tvungen barnet avgårde. Om dette er et barn som Feks mobber, så skal jeg da ikke tvinge mitt barn til å gå i den bursdagen da det kan bli veldig ubehagelig. Så får vi heller ta tak i problemet. Anonymkode: 912b9...bab 6
AnonymBruker Skrevet 4. august 2018 #11 Skrevet 4. august 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Man skal aldri tvinge mennesker til å gjøre noe de ikke vil. Er det greit å tvinge mennesker til å ha "sex"? Nei. Anonymkode: 29d50...3ba Men ærlig talt! Her er det snakk om en barnebursdag, ikke sex! Skal vi liksom måle alt mot sex? Tåpelig. Anonymkode: 36fa6...aca 27
Handful Skrevet 4. august 2018 #12 Skrevet 4. august 2018 Godt poeng at man bør gå for bursdagsbarnets skyld. Det gjelder litt oss voksne og når vi ikke har ork... Kjipt for den som inviterer. Ofte blir det hyggelig bare man kommer over dørstokkmila. (Er introvert selv, så kjenner litt på det.) 11
AnonymBruker Skrevet 4. august 2018 #13 Skrevet 4. august 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Men ærlig talt! Her er det snakk om en barnebursdag, ikke sex! Skal vi liksom måle alt mot sex? Tåpelig. Anonymkode: 36fa6...aca Man lærer i det små, hvor grensene til å tvang? La si et barn ikke vil ha klem av deg, skal man tvinge til seg den klemmen? Anonymkode: 29d50...3ba 2
AnonymBruker Skrevet 4. august 2018 #14 Skrevet 4. august 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis barnet ikke ønsker å gå i bursdagene til en spesiell person billen jeg prøvd å finne ut av hvorfor før jeg hadde vært bastant med å tvungen barnet avgårde. Om dette er et barn som Feks mobber, så skal jeg da ikke tvinge mitt barn til å gå i den bursdagen da det kan bli veldig ubehagelig. Så får vi heller ta tak i problemet. Anonymkode: 912b9...bab Enig. Anonymkode: 29d50...3ba
AnonymBruker Skrevet 4. august 2018 #16 Skrevet 4. august 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Man lærer i det små, hvor grensene til å tvang? La si et barn ikke vil ha klem av deg, skal man tvinge til seg den klemmen? Anonymkode: 29d50...3ba Nei da skal barnet få slippe å klemme. Men vil ikke barnet i bursdag må en finne ut hvorfor. Er det ingen spesiell grunn bør en lære barnet å ta hensyn til andre. Tenk på bursdagsbarnet. Hva om ingen kommer i bursdagsselskapet? I dagen samfunn blir barn opplært til å bli store egoister. Verden skal gå rundt dem. Lær dem å ta hensyn til andre OG seg selv. Finn den gyldne middelvei. Anonymkode: 36fa6...aca 9
AnonymBruker Skrevet 4. august 2018 #17 Skrevet 4. august 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Nei da skal barnet få slippe å klemme. Men vil ikke barnet i bursdag må en finne ut hvorfor. Er det ingen spesiell grunn bør en lære barnet å ta hensyn til andre. Tenk på bursdagsbarnet. Hva om ingen kommer i bursdagsselskapet? I dagen samfunn blir barn opplært til å bli store egoister. Verden skal gå rundt dem. Lær dem å ta hensyn til andre OG seg selv. Finn den gyldne middelvei. Anonymkode: 36fa6...aca Men det er noe annet enn tvang. Anonymkode: 29d50...3ba
AnonymBruker Skrevet 4. august 2018 #18 Skrevet 4. august 2018 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Man skal aldri tvinge mennesker til å gjøre noe de ikke vil. Er det greit å tvinge mennesker til å ha "sex"? Nei. Anonymkode: 29d50...3ba Omg, tuller du?? Anonymkode: c7d21...be4 5
AnonymBruker Skrevet 4. august 2018 #19 Skrevet 4. august 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Omg, tuller du?? Anonymkode: c7d21...be4 Nei, tvang er aldri bra. Anonymkode: 29d50...3ba
AnonymBruker Skrevet 4. august 2018 #20 Skrevet 4. august 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men det er noe annet enn tvang. Anonymkode: 29d50...3ba Javel? Jeg skrev at hvis det ikke er noen grunn til at barnet ikke vil gå i selskapet så bør en lære barnet å ta hensyn til andre. Alså gå i selskapet. Ingen skal sitte alene på bursdagen der ingen kommer på feiringen. Så ja, jeg ville tvunget barnet til det. Hadde det vert en mobbesak hadde jeg tatt kontakt med foreldrene til barnet og tatt det derfra. Ungen min skal ikke være utrygg. Anonymkode: 36fa6...aca 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå