Gå til innhold

Vil bli kjent med en jeg bør holde meg unna


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er så i tvil om hva jeg skal gjøre.

Har gått ut med en mann, kaller han Morten, i noen uker (2 kaffedater, og møttes flere ganger i forbindelse med bytur med mange andre og konsert), det har vært fint men jeg føler ikke noe mer og det har heller ikke skjedd noe fysisk. Avsluttet med Morten for en ukes tid siden og han ville vi skulle være venner, noe jeg ble glad for da han er en bra fyr. Har møttes for å grille etter det, igjen med flere tilstede.

Har møtt noen av hans venner, og en av de likte jeg veldig godt, kaller han Sondre. Har ikke pratet så mye med han alene, men han er veldig kjekk og har mye spennende å si. Har veldig lyst til å spørre Sondre om jeg og han skal finne på noe, men er redd Morten kan bli sint da det er hans kompis. Morten har også vært kald/irritert mot meg siden grillingen, men sier ikke noe om hvorfor.

Skal møte de igjen i kveld, og vurderer å lufte ideen for Morten men er redd han ikke helt mente at vi skal være venner, men at han håper det kan bli noe mer likevel. Kunne også ha sendt en melding til Sondre på fb, men vi er ikke venner der, og kan godt hende han viser den til Morten og det tenker jeg blir ganske flaut.

Bør jeg bare holde meg unna?

Anonymkode: f54c8...92f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

52 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er så i tvil om hva jeg skal gjøre.

Har gått ut med en mann, kaller han Morten, i noen uker (2 kaffedater, og møttes flere ganger i forbindelse med bytur med mange andre og konsert), det har vært fint men jeg føler ikke noe mer og det har heller ikke skjedd noe fysisk. Avsluttet med Morten for en ukes tid siden og han ville vi skulle være venner, noe jeg ble glad for da han er en bra fyr. Har møttes for å grille etter det, igjen med flere tilstede.

Har møtt noen av hans venner, og en av de likte jeg veldig godt, kaller han Sondre. Har ikke pratet så mye med han alene, men han er veldig kjekk og har mye spennende å si. Har veldig lyst til å spørre Sondre om jeg og han skal finne på noe, men er redd Morten kan bli sint da det er hans kompis. Morten har også vært kald/irritert mot meg siden grillingen, men sier ikke noe om hvorfor.

Skal møte de igjen i kveld, og vurderer å lufte ideen for Morten men er redd han ikke helt mente at vi skal være venner, men at han håper det kan bli noe mer likevel. Kunne også ha sendt en melding til Sondre på fb, men vi er ikke venner der, og kan godt hende han viser den til Morten og det tenker jeg blir ganske flaut.

Bør jeg bare holde meg unna?

Anonymkode: f54c8...92f

Søndagsskolen er ikke før i morgen.

Anonymkode: b8b96...879

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor tror du Morten vil at dere skal være venner? 
Kan det være fordi han prøver febrilsk å holde på deg og få en ny sjanse? Hvorfor skulle Morten ha ønske om å være "venn" med ei random dame som ikke vil ha han?

Jeg tipper Morten har et desperat ønske om at du plutselig skal få øynene opp for han alikevel, og så oppfatta han vibber i lufta mellom deg og kompisen, og ble såra og sur, fordi han fant deg først. 

Hvis du er interessert i kompisen, så ikke prøv å holde på et kunstig vennskap med Morten. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morten kommer til å bli sur og såret, men utover det er det opp til deg og denne Sondre Spennende hva dere skal gjøre videre. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 hours ago, Juniper said:

Hvorfor tror du Morten vil at dere skal være venner? 
Kan det være fordi han prøver febrilsk å holde på deg og få en ny sjanse? Hvorfor skulle Morten ha ønske om å være "venn" med ei random dame som ikke vil ha han?

Jeg tipper Morten har et desperat ønske om at du plutselig skal få øynene opp for han alikevel, og så oppfatta han vibber i lufta mellom deg og kompisen, og ble såra og sur, fordi han fant deg først. 

Hvis du er interessert i kompisen, så ikke prøv å holde på et kunstig vennskap med Morten. 

Jeg vet ikke om han er så interessert i meg annet enn som venn, siden han aldri prøvde seg på noe, vi gikk også fra å gå ut oss to sammen, til å invitere meg med på ting med andre som jeg ikke anså som dating. Morten er morsom og en bra fyr, vi har mye til felles og han ønsket at jeg fortsatt skulle bli med å finne på ting. Er redd for at han egentlig håper på noe mer, slik du sier men har mine tvil.

Skulle egentlig ut med de i kveld, men fikk melding om at det ikke ble en stor greie så han kunne heller kontakte meg senere om det ble slik at de skulle ut på byen. Har ikke hørt noe, og synes det er litt kjipt å først bli invitert og så droppet i siste liten. Tolker det som at han egentlig ikke vil ha noe mer med meg å gjøre, men han sender meg meldinger og er hyggelig.

Dersom jeg ikke er med de ut, er det ikke så mye sjanse for å bli kjent med Sondre. Har ikke pratet nok med han til at det er naturlige å adde han på fb eller ta kontakt på annen måte.

8 hours ago, AnonymBruker said:

Søndagsskolen er ikke før i morgen.

Anonymkode: b8b96...879

hæ?

Anonymkode: f54c8...92f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er så i tvil om hva jeg skal gjøre.

Har gått ut med en mann, kaller han Morten, i noen uker (2 kaffedater, og møttes flere ganger i forbindelse med bytur med mange andre og konsert), det har vært fint men jeg føler ikke noe mer og det har heller ikke skjedd noe fysisk. Avsluttet med Morten for en ukes tid siden og han ville vi skulle være venner, noe jeg ble glad for da han er en bra fyr. Har møttes for å grille etter det, igjen med flere tilstede.

Har møtt noen av hans venner, og en av de likte jeg veldig godt, kaller han Sondre. Har ikke pratet så mye med han alene, men han er veldig kjekk og har mye spennende å si. Har veldig lyst til å spørre Sondre om jeg og han skal finne på noe, men er redd Morten kan bli sint da det er hans kompis. Morten har også vært kald/irritert mot meg siden grillingen, men sier ikke noe om hvorfor.

Skal møte de igjen i kveld, og vurderer å lufte ideen for Morten men er redd han ikke helt mente at vi skal være venner, men at han håper det kan bli noe mer likevel. Kunne også ha sendt en melding til Sondre på fb, men vi er ikke venner der, og kan godt hende han viser den til Morten og det tenker jeg blir ganske flaut.

Bør jeg bare holde meg unna?

Anonymkode: f54c8...92f

Altså: du har datet Morten og friendzonet han, for å finne ut at du er tiltrukket av hans kjekkere venn Sondre, og vil nå bruke Morten som melllmledd for å hooke med Sondre.

Ja, stay away. 

Du er i stor risiko for å søle til og tape, mer enn hva du vil vinne. 

Ingen synes det er greit at en tidligere date bruker en som springbrett for nye dates. Du risikerer at Morten blir ukomfortabel, Sondre vil få negativt inntrykk av deg fordi du setter Morten (hans venn) i en ubehagelig posisjon, og muligen skaper en form for unødvenig konflikt mellom de to vennene. 

Møter du Sondre utenfor Morten, er det noe helt annet. Men ikke bruk Morten som mellomledd. Det er skikkelig kjipt gjort. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vet ikke helt om jeg forsto hvilken «ide» du skulle lufte for Morten, men du trenger ikke spørre Morten om noe som helst, for du står ikke til ansvar overfor ham. Derimot står du til ansvar overfor deg selv. Selv om det ikke ble noe mellom Morten og deg er det kleint om du skulle legge deg etter en av de nærmeste kompisene hans sånn ca dagen etter at dere avsluttet flørten.

Sett deg selv i Mortens situasjon: hvordan ville du følt det dersom du hadde vært på noen dater med en fyr, og du kanskje likte ham litt uten at dere hadde gått særlig langt. Så hadde han sagt at han ikke ville noe mer, for deretter å skru på all mulig sjarme overfor venninnen din? Ikke rart om du hadde oppført deg litt kort og avvisende da, kanskje?? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...