Gå til innhold

Strøket på oppkjøring to ganger tidligere, nå vil jeg prøve igjen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

For 7 år siden strøyk jeg på oppkjøringa to ganger 😔 og siden har jeg gitt det litt opp. Men nå er jeg innstilt på å prøve igjen! 

Teorien må jeg ta på nytt! Men alt av obligatoriske kjøretimer slipper jeg å ta? Logget inn på mine sider på vegvesenet og der sto det at obligatorisk opplæring var ok. 

Står at man må søke om førerkort før man kan ta teorien, men trenger man det når man har tatt teorien en gang før? Antar at jeg søkte da og, tok den i 2010. For når jeg er inne der man søker så finnes ikke klasse B som et alternativ, bare alle de andre klassene. 

Står også at vandel ikke er ok. Hvordan søker man om vandelsattest? Kan ikke huske at jeg gjorde det sist jeg holdt på med lappen. 

Anonymkode: a2d2d...d02

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ring statens vegvesen. Husker jeg hadde samme problem med vandel, hun som jobbet der måtte sende den inn på nytt til politiet, det er noe de gjør på alle, gjelder ikke bare deg. 

Teorien må tas på nytt ettersom den ikke er gyldig etter 3 år ellers tror jeg resten er ok 😊 

Anonymkode: 4bb51...a52

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
På 3.8.2018 den 19.28, AnonymBruker skrev:
 

For 7 år siden strøyk jeg på oppkjøringa to ganger 😔 og siden har jeg gitt det litt opp. Men nå er jeg innstilt på å prøve igjen! 

Teorien må jeg ta på nytt! Men alt av obligatoriske kjøretimer slipper jeg å ta? Logget inn på mine sider på vegvesenet og der sto det at obligatorisk opplæring var ok. 

Står at man må søke om førerkort før man kan ta teorien, men trenger man det når man har tatt teorien en gang før? Antar at jeg søkte da og, tok den i 2010. For når jeg er inne der man søker så finnes ikke klasse B som et alternativ, bare alle de andre klassene. 

Står også at vandel ikke er ok. Hvordan søker man om vandelsattest? Kan ikke huske at jeg gjorde det sist jeg holdt på med lappen. 

Anonymkode: a2d2d...d02

Hva strøk du på? Har du en plan for å klare det denne gangen? 

Anonymkode: 5e1b9...40c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke for å kuppe tråden, men hva menes med vandel? Feks meg da .. For 15 år siden var jeg innvollvert i en narkotika sak (ja veldig dumt) .. Ikke en liten sak heller, men en halv kilo kokain som ble funnet i min veske. Uansett - kan jeg bli nektet å få ta lappen da? Driver nemlig nå i en alder av 32 med øvelseskjøring, har syntes det har vært veldig skummelt - men med to barn på lændet så er det greit liksom. 

Anonymkode: 947dd...c0b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...