AnonymBruker Skrevet 4. august 2018 #41 Del Skrevet 4. august 2018 5 minutter siden, AnonymBruker said: B12 og jod fordi jeg er veganere,og kalsium og d vitamin fordi jeg er benskjør(og nei det er ikke fordi jeg er veganer ) Anonymkode: 1dda2...7bd Sannsynligvis er det bedre for deg å spise vegansk og la det være med det, enn å ta kalsiumtilskudd. Kalsiumtilskudd er sannsynligvis med på å redusere kalsium i kroppen, ironisk nok Anonymkode: 83c56...a0b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august 2018 #42 Del Skrevet 4. august 2018 4 timer siden, ♥ skrev: Mulig noe upresist skrevet av meg. Men det er fakta at vi tar tilskudd indirekte, og at det ikke er noe prinsipielt annerledes enn å svelge pille. Du tar ikke tilskudd indirekte bare fordi at dyr som ikke har næringsrikt nok gress uten de mineralene de får i seg når de beiter ute og den samme variasjonen må ha tilskudd i kosten sin. Spiser du et årslam så har dette dyret vært utendørs store deler av sitt liv og har derfor ikke fått noe annet enn saltstein. Kjøttet inneholder likevel like mye vitaminer og mineraler som et dyr som har stått inne, fordi de får i seg disse tingene som er i kraftforet utendørs. Derfor er det totalt ulogisk å tro at kjøttet ikke hadde inneholdt de samme tingene om dyret ikke fikk tilskudd, for det hadde det nemlig gjort om det beitet utendørs. Anonymkode: 96e58...f72 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
♥ Skrevet 4. august 2018 #43 Del Skrevet 4. august 2018 36 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du tar ikke tilskudd indirekte bare fordi at dyr som ikke har næringsrikt nok gress uten de mineralene de får i seg når de beiter ute og den samme variasjonen må ha tilskudd i kosten sin. Spiser du et årslam så har dette dyret vært utendørs store deler av sitt liv og har derfor ikke fått noe annet enn saltstein. Kjøttet inneholder likevel like mye vitaminer og mineraler som et dyr som har stått inne, fordi de får i seg disse tingene som er i kraftforet utendørs. Derfor er det totalt ulogisk å tro at kjøttet ikke hadde inneholdt de samme tingene om dyret ikke fikk tilskudd, for det hadde det nemlig gjort om det beitet utendørs. Anonymkode: 96e58...f72 Nå spiser jeg bare sau til jul. Melka inneholder lite jod naturlig, men siden befolkningen får i seg for lite av det gir vi kua jodtilskudd. Man kunne like godt tatt tilskuddet selv. Og hva kjøttet ville inneholdt om dyret levde et bedre liv, er jo absolutt irrelevant. Faktum er at vi spiser dyr på bås, som får tilskudd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august 2018 #44 Del Skrevet 4. august 2018 39 minutter siden, AnonymBruker said: Du tar ikke tilskudd indirekte bare fordi at dyr som ikke har næringsrikt nok gress uten de mineralene de får i seg når de beiter ute og den samme variasjonen må ha tilskudd i kosten sin. Spiser du et årslam så har dette dyret vært utendørs store deler av sitt liv og har derfor ikke fått noe annet enn saltstein. Kjøttet inneholder likevel like mye vitaminer og mineraler som et dyr som har stått inne, fordi de får i seg disse tingene som er i kraftforet utendørs. Derfor er det totalt ulogisk å tro at kjøttet ikke hadde inneholdt de samme tingene om dyret ikke fikk tilskudd, for det hadde det nemlig gjort om det beitet utendørs. Anonymkode: 96e58...f72 ? Tror du at husdyrene våre bare får mat fra normalt beite? Husdyr får kraftfor og de får surfor fordi de trenger vitaminene fra dette. To dyr som beiter og som får ulikt for vil ha ulike næring i seg. Kuer som får jodtilskudd vil ha mer jod i melken sin enn kuer som ikke får jodtilskudd. Det virker som du ikke egentlig vet hvordan jordbruk fungerer Anonymkode: 83c56...a0b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august 2018 #45 Del Skrevet 4. august 2018 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Sannsynligvis er det bedre for deg å spise vegansk og la det være med det, enn å ta kalsiumtilskudd. Kalsiumtilskudd er sannsynligvis med på å redusere kalsium i kroppen, ironisk nok Anonymkode: 83c56...a0b Dette er tabletter skrevet ut til meg av en spesialist,så jeg forsetter å ta de. Og tar jevnlig bp så ingen fare Anonymkode: 1dda2...7bd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august 2018 #46 Del Skrevet 4. august 2018 Fikk påvist B12 mangel for noen år siden, da fikk jeg sprøyter hos legen noen ganger etter det. Burde vel ta B12 hver dag, men er ikke så flink til å huske på det. Ellers spiser jeg stort sett det meste, sånn sett ganske variert kosthold. Anonymkode: df72b...751 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august 2018 #47 Del Skrevet 4. august 2018 Vitaplex til vanlig, og ekstra D-vitamin på vinteren (har fått påvist at jeg lett får lave verdier.) Anonymkode: 20c70...593 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest fleur de lis Skrevet 5. august 2018 #48 Del Skrevet 5. august 2018 18 timer siden, MammaMums skrev: Hvorfor proteinpulver etter trening? Hilsen meg som har kommet dit at jeg har fått DILLA på løping🤩 Jeg trener styrke for å bli sterkere, og trenger litt ekstra proteiner merker også det gjør godt å få i seg noe rett etter en tung økt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. august 2018 #49 Del Skrevet 5. august 2018 Rosenrot, B kompleks, C vitamin, omega 3. Pluss D-vitamin i vinterhalvåret. Anonymkode: d1fe6...bb1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. august 2018 #50 Del Skrevet 5. august 2018 6 timer siden, fleur de lis skrev: Jeg trener styrke for å bli sterkere, og trenger litt ekstra proteiner merker også det gjør godt å få i seg noe rett etter en tung økt. men ikke kreatin og l_glutamin? bcaa? Anonymkode: 1bf89...252 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. august 2018 #51 Del Skrevet 5. august 2018 B12, D-vitamin, kalium, kalsium, folat og magnesium. Litt mye for tiden 🙈 Anonymkode: 56eda...a9c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
matrobot Skrevet 6. august 2018 #52 Del Skrevet 6. august 2018 Møller (vitamin D) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. august 2018 #53 Del Skrevet 6. august 2018 Proteinpulver, bcaa’s , glutamine, tran, synthol Anonymkode: b17b9...182 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. august 2018 #54 Del Skrevet 6. august 2018 15 timer siden, AnonymBruker skrev: men ikke kreatin og l_glutamin? bcaa? Anonymkode: 1bf89...252 Det er jo ikke like nødvendig som proteinpulver alene. Anonymkode: b17b9...182 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
EbbaGrønn Skrevet 6. august 2018 #55 Del Skrevet 6. august 2018 Tar det jeg vet at jeg mangler, D-vit om vinteren, og jern. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Celaeno Skrevet 6. august 2018 #56 Del Skrevet 6. august 2018 Omega-3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
abc123detvardet Skrevet 6. august 2018 #57 Del Skrevet 6. august 2018 Ingenting. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå