Gå til innhold

Vanlig at barn etterhvert ikke har leggetid?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg lar andre styre sitt, så styrer jeg mitt. 

Har sett alle varianter i egen og mannens familie. Fra de som styrer leggetider med jernhand, til de som har fri flyt. 

Og i begge kategorier finnes de som gjør vondt verre for seg og barnet. Med det mener jeg de som "må" legge klokka 19, og bruker over en time på legging hver dag, for så å klage over at barnet våkner allerede klokka 5. Og de som får overtrøtte, hysteriske barn, uten rytme. 

I begge kategorier ser jeg også de som får dette til å fungere fint. Svigerinnes barn for eksempel, legger seg når de vil, ofte sent. Men sover natta igjennom og er smørblide når de vekkes klokka 7-8 påfølgende morgen. Og brors barn, som sovner når hodet treffer puta klokka 19. 

Anonymkode: 23fee...05c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tøyse kommentar! Nå er det jo gjerne sånn at man ikke vet hvordan man reagerer på det å få barn før etter at de har kommet. Og opplever man først da at man faktisk har behov for mer voksentid enn man var klar over så gjør man det beste ut av det. 

Anonymkode: b24ed...0ba

Mulig det er tøysekommentar for deg men jeg mener det

Anonymkode: d5a46...16b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ferier er fri, da får de gjøre som de vil. Mine er 11 og 13. Utenom ferier blir de sendt på rommet rundt kl 20, og de skal legge seg kl 22. Både de og jeg trenger den alenetiden på kvelden hver for oss, har aldri fått protester på det. Det hender ofte jeg gjør unntak, om det passer seg slik, men til vanlig er det dette som gjelder. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...