AnonymBruker Skrevet 31. juli 2018 #1 Del Skrevet 31. juli 2018 Hei godtfolk. Jeg har nå plan om å kjøpe meg firehjulstrekker som har god driftssikkerhet, tar seg bra frem i en del snø/gjørme og har helt ok kjørekomfort ellers i året. Ønsker en med høy bakkeklaring. Er ikke teknisk med bil så ønsker en bil som normalt må ha lite reparasjoner på 4*4 systemet osv. Eneste bilen jeg ikke er interessert i er dacia duster. Alle tips tas imot med stor takknemlighet Anonymkode: ccbcd...577 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2018 #2 Del Skrevet 31. juli 2018 Toyota Land Cruiser. Den mest driftssikre bilen av de alle. De er evighetsmaskiner. De nyere etter 1996 har god komfort og har blitt kjørt på ekspedisjon både til sør og Nordpolen osv. Spesialenheten både i politiet og forsvaret bruker de på grunn av fremkommeligheten og driftsikkerhet. Men de koster litt i innkjøp. Det er de verdt. Da du slipper å koste på verksted og vedlikehold senere. Anonymkode: 5f07b...488 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2018 #3 Del Skrevet 31. juli 2018 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Toyota Land Cruiser. Den mest driftssikre bilen av de alle. De er evighetsmaskiner. De nyere etter 1996 har god komfort og har blitt kjørt på ekspedisjon både til sør og Nordpolen osv. Spesialenheten både i politiet og forsvaret bruker de på grunn av fremkommeligheten og driftsikkerhet. Men de koster litt i innkjøp. Det er de verdt. Da du slipper å koste på verksted og vedlikehold senere. Anonymkode: 5f07b...488 Tusen takk for tips. Har sett og lest litt på den tidligere og har hørt veldig mye fint om den bilen. Toyota i seg selv er jo bra. Men det eneste minuset er at jeg dessverre ikke sitter på så veldig mye penger, har ca rett i underkant av 200 000 jeg forsvarlig kan bruke på bil. Da tror jeg nesten den blir for dyr om den ikke må ha kjørt veldig langt eller en ganske gammel en. Men jeg hadde nok mest sannsynlig da sluppet veldig dyre verkstedutgifter, så det er kanskje ikke så dumt allikevel. Igjen, tusen takk for tips 😀 Anonymkode: ccbcd...577 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amberleaf Skrevet 31. juli 2018 #4 Del Skrevet 31. juli 2018 (endret) Du får mye bil for pengene ved å velge suzuki xl7 eller grand vitara. MEN fremkomligheten og komforten kan nok ikke måle seg med Land Cruiser som nevnt over her. Endret 31. juli 2018 av Amberleaf Skrivefeil 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2018 #5 Del Skrevet 31. juli 2018 24 minutter siden, Amberleaf skrev: Du får mye bil for pengene ved å velge suzuki xr7 eller grand vitara. MEN fremkomligheten og komforten kan nok ikke måle seg med Land Cruiser som nevnt over her. Tusen takk for tips. Skal lese og sjekke ut de bilene. Har de ok/Bra driftssikkerhet uten for mye feil? Anonymkode: ccbcd...577 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dodge Skrevet 31. juli 2018 #6 Del Skrevet 31. juli 2018 (endret) Subaru Forester. Suzuki Jimny. Fiat Panda 4x4. Jeep Renegade. Wrangler. Ford Ranger. Isuzu D-max. Chevrolet Colorado. Nissan Patrol. Pathfinder. Xtrail. Unngå motoren som heiter D22. Mitsubishi Pajero. L200. Mini Countryman. Volvo Xc 70. Volvo Feltvogn. Toyota Hilux. Importer ein 4Runner TRD frå USA. Tundra. Endret 1. august 2018 av Dodge 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amberleaf Skrevet 31. juli 2018 #7 Del Skrevet 31. juli 2018 42 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tusen takk for tips. Skal lese og sjekke ut de bilene. Har de ok/Bra driftssikkerhet uten for mye feil? Anonymkode: ccbcd...577 Går for å være veldig driftssikre biler med lite tull. Men har hørt at XL-7 med 2.0 Diesel bør en styre unna pga trøbbel med dysene. Men hvis en ønsker kjøreglede og comfort er vel ikke akkurat Suzuki førstevalget. Smak og behag, må velge det som passer en selv og sine behov. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tdm900 Skrevet 1. august 2018 #8 Del Skrevet 1. august 2018 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Toyota Land Cruiser. Den mest driftssikre bilen av de alle. De er evighetsmaskiner. De nyere etter 1996 har god komfort og har blitt kjørt på ekspedisjon både til sør og Nordpolen osv. Spesialenheten både i politiet og forsvaret bruker de på grunn av fremkommeligheten og driftsikkerhet. Men de koster litt i innkjøp. Det er de verdt. Da du slipper å koste på verksted og vedlikehold senere. Anonymkode: 5f07b...488 Driftsikker, ja. Men, du må ikke glemme at delene til de er svindyre! Kjenner to som har hver sin, men de er like oppgitt hver gang de må skifte slitedeler. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LiseTV Skrevet 1. august 2018 #9 Del Skrevet 1. august 2018 Styr unna RAV, dårleg å kjøre og ofte dyre reprasjoner. Kvaliteten er oppskrytt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. august 2018 #10 Del Skrevet 1. august 2018 11 timer siden, Dodge skrev: Subaru Forester. Suzuki Jimny. Fiat Panda 4x4. Jeep Renegade. Wrangler. Ford Ranger. Isuzu D-max. Chevrolet Colorado. Nissan Patrol. Pathfinder. Xtrail. Unngå motoren som heiter D22. Mitsubishi Pajero. L200. Mini Countryman. Volvo Xc 70. Volvo Feltvogn. Toyota Hilux. Importer ein 4Runner TRD frå USA. Tundra. Tusen takk for mange gode tips Anonymkode: ccbcd...577 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. august 2018 #11 Del Skrevet 1. august 2018 11 timer siden, Amberleaf skrev: Går for å være veldig driftssikre biler med lite tull. Men har hørt at XL-7 med 2.0 Diesel bør en styre unna pga trøbbel med dysene. Men hvis en ønsker kjøreglede og comfort er vel ikke akkurat Suzuki førstevalget. Smak og behag, må velge det som passer en selv og sine behov. Det viktigste er driftssikkerhet og at den tar seg bra frem i mye snø/gjørme. Men komforten er alltid god å ha Anonymkode: ccbcd...577 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. august 2018 #12 Del Skrevet 1. august 2018 3 timer siden, tdm900 skrev: Driftsikker, ja. Men, du må ikke glemme at delene til de er svindyre! Kjenner to som har hver sin, men de er like oppgitt hver gang de må skifte slitedeler. Takk for tips. Er slitedelene mye dyrere enn andre firehjulstrekkere? Anonymkode: ccbcd...577 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. august 2018 #13 Del Skrevet 1. august 2018 2 timer siden, LiseTV skrev: Styr unna RAV, dårleg å kjøre og ofte dyre reprasjoner. Kvaliteten er oppskrytt. Takk for tips Anonymkode: ccbcd...577 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
attegløyma Skrevet 1. august 2018 #14 Del Skrevet 1. august 2018 Mazda CX-5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tdm900 Skrevet 1. august 2018 #15 Del Skrevet 1. august 2018 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Takk for tips. Er slitedelene mye dyrere enn andre firehjulstrekkere? Anonymkode: ccbcd...577 Dette er bremseskiver det snakk om, og det er tett oppunder 5-sifra beløp bare å kjøpe. Og legg på en del til om du ikke gjør det selv. Det har alltid en sammenheng, større bil har dyrere deler jevnt over. Hørte bare på VW sine Caddyer, kjøpte man med 4-motion der var også bremsedeler dyrere, men uten 4M var det mer normale priser. Subaru er vel egentlig den som kan kalles for en real 4-hjulstrekker, ingen andre kan måle seg opp mot den med systemet har selvutvikla, men den koster å reparere den også. Hva den koster om noe ryker på den, vet jeg ikke. Men hørte på et merkeverksted for noen år siden, at delene til Subaru lå ca.30% over et anna bilmerke de hadde den gangen. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. august 2018 #16 Del Skrevet 1. august 2018 12 timer siden, attegløyma skrev: Mazda CX-5 Takk for tips Anonymkode: ccbcd...577 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. august 2018 #17 Del Skrevet 1. august 2018 8 timer siden, tdm900 skrev: Dette er bremseskiver det snakk om, og det er tett oppunder 5-sifra beløp bare å kjøpe. Og legg på en del til om du ikke gjør det selv. Det har alltid en sammenheng, større bil har dyrere deler jevnt over. Hørte bare på VW sine Caddyer, kjøpte man med 4-motion der var også bremsedeler dyrere, men uten 4M var det mer normale priser. Subaru er vel egentlig den som kan kalles for en real 4-hjulstrekker, ingen andre kan måle seg opp mot den med systemet har selvutvikla, men den koster å reparere den også. Hva den koster om noe ryker på den, vet jeg ikke. Men hørte på et merkeverksted for noen år siden, at delene til Subaru lå ca.30% over et anna bilmerke de hadde den gangen. Takk for tips. Har sett en del på finn.no idag å funnet ut at subaru Forester kanskje er mitt beste valg, hvertfall på snøføre og demmes firehjulstrekksystem er ganske driftsikkert virker det som. Den trekker alltid på 4 hjul uansett føre, som kanskje krever mindre vedlikehold og at mindre kan ryke på de. Vet du hvordan komforten er på de? Anonymkode: ccbcd...577 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Julie Skrevet 1. august 2018 #18 Del Skrevet 1. august 2018 (endret) Subaru skal være kurante biler ja (aldri kjørt en). Når det gjelder fremkommelighet så tror jeg nok de fleste bilene som er nevnt her tilfredsstiller behovet til menigmann. Antar du skal kjøre etter bilvei av noe slag, ikke bedrive terrengkjøring eller lignende. Har selv en Nissan X trail, en traust arbeidshest, kan trekke tungt. Kontra Suzuki XL7 vil jeg beskrive X trail' som sprek og kjapp. Tar seg alltid frem. XL 7 har lavgir,det har ikke X trail'n. Komfortmessig er jeg ganske sikker på at Forestern er bedre enn både XL7 og X trailn, den er bygd mer som en personbil. Endret 1. august 2018 av Julie 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. august 2018 #19 Del Skrevet 1. august 2018 1 time siden, Julie skrev: Subaru skal være kurante biler ja (aldri kjørt en). Når det gjelder fremkommelighet så tror jeg nok de fleste bilene som er nevnt her tilfredsstiller behovet til menigmann. Antar du skal kjøre etter bilvei av noe slag, ikke bedrive terrengkjøring eller lignende. Har selv en Nissan X trail, en traust arbeidshest, kan trekke tungt. Kontra Suzuki XL7 vil jeg beskrive X trail' som sprek og kjapp. Tar seg alltid frem. XL 7 har lavgir,det har ikke X trail'n. Komfortmessig er jeg ganske sikker på at Forestern er bedre enn både XL7 og X trailn, den er bygd mer som en personbil. Takk for svar. Ja i hovedsak til veibruk, men også noe lettere terreng/dårlig skogsbilvei. Har også hytte i fjellet uten ordentlig vei helt frem så avhengig av god fremkommelighet. Jakter også så det blir mye dårlige veier å kjøre på både titt og ofte. Ja tror nok kanskje det jeg også, nyere Forester ser ut som har gode seter i motsetning til mange andre, ellers er det også fint design i den Anonymkode: ccbcd...577 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tdm900 Skrevet 2. august 2018 #20 Del Skrevet 2. august 2018 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Takk for tips. Har sett en del på finn.no idag å funnet ut at subaru Forester kanskje er mitt beste valg, hvertfall på snøføre og demmes firehjulstrekksystem er ganske driftsikkert virker det som. Den trekker alltid på 4 hjul uansett føre, som kanskje krever mindre vedlikehold og at mindre kan ryke på de. Vet du hvordan komforten er på de? Anonymkode: ccbcd...577 Det lille jeg har kjørt Subaru, er ikke komforten noe å si på. Eneste modellen XV av første utgave hadde litt mer støy inni bilen mot de andre modellene. Det var en gjenganger i de testene jeg leste om den. Ellers er de på det jevne mot andre merker/modeller. Noen sier Subaru er gammeldags og traust mot andre merker, men det kan være at det fungerer like bra for de fleste. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå