Gå til innhold

Ting som irriterer deg på ferie når du reiser med andre?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har reist med svigers en gang. Det var en skikkelig lang uke med mange kleine situasjoner. Det var bare en sånn hensynsløs "jeg gjør som jeg vil" holdning, og tok ikke høyde for konsekvensene av noe de gjorde. 

Nå skal jeg snart ut å reise selv med 3 stk venner jeg ikke har reist med før:P To av dem kommer fra et annet land og en annen kultur, så jeg er svært forberedt på at det kan bli en del kameler å svelge for begge parter(ikke nødvendigvis i negativ forstand, men bare fordi kulturen er ulik). Når det er sagt så er de alle flotte mennesker, så så lenge alle er villig til litt kamel-svelging så satser jeg på at det går bra:) Evt. kan vi dele oss to og to om noen har lyst til å gjøre noe forskjellig:)

Anonymkode: 22740...e6b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Irriterer meg om man har gjerne gjort mye av jobben med å planlegge og bestille, fordi den andre parten ikke har giddet å engasjere seg noe særlig (selv om man har spurt den andre parten flere ganger om hotellet ser greit ut), og så når man da kommer frem, så er ikke den andre parten fornøyd fordi det ikke var som h*n trodde..🙄

Og er veldig enig i at man bør avklare på forhånd hvilke forventninger man har til turen. Som at den ikke har særlig god råd og forventer å reise på en billigere tur, mens den andre egentlig har planer om å reise mer på luksusferie..

Irriterer meg også med folk som aldri klarer å bestemme seg for en plass de vil spise, og som er veldig kresne..

Anonymkode: c08ee...b54

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg reiser ofte helt alene, for da får jeg alt akkurat som jeg vil ha det :)  Jeg har gode venninner som jeg også drar på tur med da, men siden jeg kjenner særhetene deres så godt så blir det ikke så irriterende. Jeg vet hva jeg får, liksom.  (Ei som aldri kommer seg opp om morgenen, ei som aldri tør å prøve litt eksotiske restauranter, og ei som ofte blir litt for full).

Anonymkode: 764e6...858

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2.8.2018 den 0.15, AnonymBruker skrev:

Barn på flyeet. Fy faen. Hater det.

 

Anonymkode: 06256...9e7

Skjerp deg, og få hodet ditt ut av rævva! Du er en forbanna sopp!

Anonymkode: aac04...e28

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk som punger ut for svindyre hoteller, og hele tiden skryter på sosiale medier om hvor flott det er på hotellet. 

Det virker så tåpelig å betale så mye penger for å reise utenlands. Men ikke finne på noe annet enn å spise ved hotellets egen restaurant hver enest dag, og sitte ved bassengkanten i nærheten av der man har booket rom. 

Men å faktisk oppleve selve landet og kulturen, prøve ny mat eller møte noen andre folk. Nei, det gidder dem aldri...

Anonymkode: b2fa9...b38

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som forlanger at man skal gjøre alt sammen hele tiden, helt umulig å gjøre hver sin ting selv om man har ulike ønsker. De som vil bruke halve dagen på å spise så man ikke rekker noen steder før de stenger. De som bare vil på organiserte turer og ikke tør/vil gå noe sted på egenhånd. De som tar selfier foran absolutt alt. Komplett med trutmunn. Og så sjekker mobilen hvert minutt for å telle likes. Dette er noen av grunnene til at jeg sjelden reiser frivillig sammen med noen jeg vet ikke er selvstendige på tur. Jobbturer er skrekken, alle MÅ gjøre det samme, alle MÅ spise det samme etc. 

Anonymkode: 45aa2...930

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

- Overfylte fly (vet at dette er umulig å gjøre noe med).
- Dersom reisepartner liker å dra seg til langt ut på formiddagen. Jeg vil opp tidlig for å oppleve mest mulig.
- Når reisepartneren vil spise på kjedesteder, og på restauranter som åpenbart ikke er av det lokale slaget.
- Fulle folk på flyet.

Anonymkode: db965...a53

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Folk som går rundt i butikkene i bare shortsen/bikinien. De ville ikke gått her hjemme på rema og cubus kledd sånn, men i utlandet er det null folkeskikk. Og de som vaser rundt dritings hele ferien🙄

Anonymkode: 0a31a...9d8

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 31.7.2018 den 14.32, AnonymBruker skrev:

Jeg liker å reise med andre. Er som regel ganske tilpasningsdyktig, men er jo selvsagt noe som irriterer meg i blant. 

For eksempel:

De som kun vil oppleve "trygge plasser". Feks. "Safe" burgersjapper/"norsk" meny, kun går i de mest kjente områdene osv. 

De som klager på annen kultur, språk, utseende på byen. Altså ikke setter seg inn i stedet de reiser til. 

Anonymkode: eb47f...b9a

Du har altså bare vært på chartersteder?

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å måtte sjekke ut alle typiske turiststedene, å ligge på stranda hele dagen (det finnes da mye annet å gjøre) og å måtte dra på restauranter med mat som ligner på hjemme (det beste med å reise er jo nettopp å prøve nyt mat).

Heldigvis har jeg funnet en som er helt lik meg når det kommer til reiser. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.8.2018 den 13.24, Majott skrev:

Du har altså bare vært på chartersteder?

 

Jeg er ikke den AB som du siterer, men jeg har opplevd deg samme. 

Har reist i Asia med et meget kresent vennepar. Med en gang de fikk øye på en burger king måtte de inn å ha seg en burger.

Det er ekstremt irriterende å reise med folk som er skeptisk til alt og tror de får salmonella fordi restauranten ikke har hvit duk og fancy servise.

Anonymkode: 65ef1...9ca

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1.8.2018 den 1.26, AnonymBruker skrev:

Det som irriterer meg mest på reiser og som jeg lurer litt på at folk orker er de som drasser rundt på skrikerunger. Jeg skjønner ikke at de kan kalle dette ferie. Gå rundt i varmen med unger som bare griner i ett! Og særlig å sitte på et fly med en unge som ikke holder kjeften! Haha, jeg har vært den ungen som grein på fly og mamma fikk stygge blikk fra en mann fra nabosetet 😛 

Ellers må det være nordmenn som ødelegger ryktet til oss "ordentlige". Ikke rart at spanjolene, grekerne og tyrkerne tror at vi sprer beina i løpet av en kveld, med slik oppførsel mange har. 

Anonymkode: c561d...83a

Ungene skriker jo ikke hele tiden! De trives jo også i varme og i basseng, og alt annet feriestedet byr på. Her synes jeg du er litt ensidig i ditt syn. De er ofte de ungene du blir sjarmert av fordi de er søte og morsomme når du er på feriestedet.

Din feil om du bestiller ferie på et hotell der det er mange barnefamilier!

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5.8.2018 den 11.02, AnonymBruker skrev:

Folk som punger ut for svindyre hoteller, og hele tiden skryter på sosiale medier om hvor flott det er på hotellet. 

Det virker så tåpelig å betale så mye penger for å reise utenlands. Men ikke finne på noe annet enn å spise ved hotellets egen restaurant hver enest dag, og sitte ved bassengkanten i nærheten av der man har booket rom. 

Men å faktisk oppleve selve landet og kulturen, prøve ny mat eller møte noen andre folk. Nei, det gidder dem aldri...

Anonymkode: b2fa9...b38

Det har jeg også lurt på. De kan jo være hvor som helst, bare hotellet gir nok i seg selv. Men jeg tror det er mange som er slitne, og bare vil ha litt sol og varme, og kunne slappe av. Bare å ligge der på stranda, med litt vind i håret, det gir avslapning! Og det forstår jeg godt at noen vil, men det er ikke noe annet enn å slappe av. Vil man ha mer enn bare å ligge der, så må man gå for noe annet.

Det at hotellet gir nok i seg selv, er jo noe vi får stadige påminnelser om, via f.eks Trivago. For min del så gir ikke Trivago nok, ettersom jeg ikke synes at hotellet i seg er det viktigste på mine reiser. Men jeg ser at det er stadig mer fokus på hva hotellet kan tilby, istedet for hva stedet i seg selv kan tilby. Så om man setter hotellet som mest viktig, så bryr man seg lite om hvor man er på ferie. Da kan man like godt være i nabohuset. Unntatt at der får man ikke sol og basseng.

Jeg reiser gjerne ut i verden uten å ha forhåndsbestilt overnatting. Tar det når det kommer. For meg er det å se verden mye viktigere enn et hotell, og hva det har å by på. Så jeg kommer fortsatt til å leie meg inn på steder som tilbyr overnatting der og da. B&B og lignende.

 

 

Endret av Majott
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

On 8/2/2018 at 8:51 PM, AnonymBruker said:

Jeg har reist med svigers en gang. Det var en skikkelig lang uke med mange kleine situasjoner. Det var bare en sånn hensynsløs "jeg gjør som jeg vil" holdning, og tok ikke høyde for konsekvensene av noe de gjorde. 

Nå skal jeg snart ut å reise selv med 3 stk venner jeg ikke har reist med før:P To av dem kommer fra et annet land og en annen kultur, så jeg er svært forberedt på at det kan bli en del kameler å svelge for begge parter(ikke nødvendigvis i negativ forstand, men bare fordi kulturen er ulik). Når det er sagt så er de alle flotte mennesker, så så lenge alle er villig til litt kamel-svelging så satser jeg på at det går bra:) Evt. kan vi dele oss to og to om noen har lyst til å gjøre noe forskjellig:)

Anonymkode: 22740...e6b

Hvordan kan kulturelle forskjeller påvirke ferie? :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1.8.2018 den 12.24, AnonymBruker skrev:

Folk som påstår at de ikke har råd til å reise på ferietur. Men de løper til media for å sutre over hvor dårlig råd de har, og så får de velsig mye penger / sympati fra veldig mange fremmede mennesker. 

Slike folk kaster sannsynligvis bort temmelig store summer på for eksempel alkohol og sigaretter / snus iløpet av ett år, isteden for å spare disse pengene på ferietur. 

Anonymkode: b2fa9...b38

Dette er noe som irriterer deg ofte når du reiser på feire med andre? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å vente.. Jeg føler virkelig jeg kaster bort store deler av ferien når jeg må vente hver gang det er lunsj, middag, utflukt osv. 

Jeg er kanskje usedvanlig kjapp og effektiv, men de samme folkene som treger seg enormt med hvert gjøremål på ferie kommer jo aldri for sent på jobb😅

Skjønner at man ikke vil stresse på ferie heller, meeen det finnes jo en mellomting. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det verste er venner som ikke "vet" noen ting. Vet ikke hva de vil spise, vet ikke hva de vil gjøre(bortsett fra et par turistgreier), er ikke spesielt forberedt eller har lest seg opp på hva man kan gjøre i området, svarer "vet ikke" i div situasjoner eller "samme for meg". Sier "samme for meg" og hvis jeg da bestemmer, er det også galt, fordi da sjefer jeg.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 hours ago, funginger said:

Det verste er venner som ikke "vet" noen ting. Vet ikke hva de vil spise, vet ikke hva de vil gjøre(bortsett fra et par turistgreier), er ikke spesielt forberedt eller har lest seg opp på hva man kan gjøre i området, svarer "vet ikke" i div situasjoner eller "samme for meg". Sier "samme for meg" og hvis jeg da bestemmer, er det også galt, fordi da sjefer jeg.

Åh helt enig!! De kan ikke ta avgjørelser selv, men dersom jeg da sier "Men ok, da jeg for at vi gjør det", så sjefer jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venninner som bruker 2 t eller mer på å gjøre seg klare for en middag.

Venninner som maser konstant om de er blitt solbrente/maskaraen renner/har noe i ansiktet osv.

Venninner som SKAL stå en time i kø for å komme inn i et museum og se et bilde..

Venninner som bare skal drikke hver kveld og sove til kl.14 hver dag.

Venninner som kler seg litt upassende i enkelte land og som synes det er ekkelt når menn der plager dem..

Anonymkode: f1a5d...d2e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.8.2018 den 12.24, Majott skrev:

Du har altså bare vært på chartersteder?

 

Du har nok det hvis du ikke skjønner at de faktisk har kjederestauranter utenfor Europa og.

Skaff deg litt kunnskap da vær så snill.

Anonymkode: f1a5d...d2e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...