Gå til innhold

Ting som irriterer deg på ferie når du reiser med andre?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg liker å reise med andre. Er som regel ganske tilpasningsdyktig, men er jo selvsagt noe som irriterer meg i blant. 

For eksempel:

De som kun vil oppleve "trygge plasser". Feks. "Safe" burgersjapper/"norsk" meny, kun går i de mest kjente områdene osv. 

De som klager på annen kultur, språk, utseende på byen. Altså ikke setter seg inn i stedet de reiser til. 

Anonymkode: eb47f...b9a

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det som irriterer meg mest er venninner som vil sove bort dagen og ikke er presise

Anonymkode: 1b19b...3b4

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest JeSuisLouise

Må være de som er veldig dømmende, som ikke vil teste lokal mat men bare spise hamburger f.eks. Og som klager på lokale forhold man ikke får gjort noe med, som at det er litt fattig og slitt enkelte steder i forhold til Norge. Heldigvis har jeg ikke sånne venner, men har hørt andre oppleve det. 

Blir også fascinert over de som ikke setter seg inn i hva slags reisemål de skal til. Som en dame jeg kjenner som dro på familietur til Magaluf og klagde på at det var så mange fulle folk der.. Vil ha man ha en rolig familieferie finnes det utrolig mange andre steder å velge i, og i dagens samfunn tar det kanskje 2 klikk å finne ut av det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min aller første sydentur med bestevenninnen lærte meg at man må avklare forventninger på forhånd.  Det viste seg at vi var mer forskjellige enn vi trodde.  Hun sov halve dagen, og forventet at jeg ventet på henne før vi kunne dra på stranden.  Og hun avsluttet kvelden tidlig og forventet at jeg dro hjem samtidig som henne.  Ganske irriterende, ja!

Neste ferietur med venninne var alt avklart!  Regelen var at vi skulle gjøre det vi selv ville.  Hun fant sin livs kjæreste første kveld :)  Det var helt greit for meg at de to var opptatt med hverandre.  Dette hadde vi jo avklart på forhånd. 

Har også vært på ferietur med mange venninner, hvor vi bodde to og to sammen.  Da er det enda enklere om man ønsker tid for seg slev, slik som jeg ofte gjør :) 


 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, Zienna skrev:

Min aller første sydentur med bestevenninnen lærte meg at man må avklare forventninger på forhånd.  Det viste seg at vi var mer forskjellige enn vi trodde.  Hun sov halve dagen, og forventet at jeg ventet på henne før vi kunne dra på stranden.  Og hun avsluttet kvelden tidlig og forventet at jeg dro hjem samtidig som henne.  Ganske irriterende, ja!

Neste ferietur med venninne var alt avklart!  Regelen var at vi skulle gjøre det vi selv ville.  Hun fant sin livs kjæreste første kveld :)  Det var helt greit for meg at de to var opptatt med hverandre.  Dette hadde vi jo avklart på forhånd. 

Har også vært på ferietur med mange venninner, hvor vi bodde to og to sammen.  Da er det enda enklere om man ønsker tid for seg slev, slik som jeg ofte gjør :) 


 

Helt enig! 

Jeg klarer ikke reise med noen som er uselvstendige og må gjøre ALT sammen med meg. 🙄

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det som irriterer meg mest på reiser og som jeg lurer litt på at folk orker er de som drasser rundt på skrikerunger. Jeg skjønner ikke at de kan kalle dette ferie. Gå rundt i varmen med unger som bare griner i ett! Og særlig å sitte på et fly med en unge som ikke holder kjeften! Haha, jeg har vært den ungen som grein på fly og mamma fikk stygge blikk fra en mann fra nabosetet 😛 

Ellers må det være nordmenn som ødelegger ryktet til oss "ordentlige". Ikke rart at spanjolene, grekerne og tyrkerne tror at vi sprer beina i løpet av en kveld, med slik oppførsel mange har. 

Anonymkode: c561d...83a

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk som påstår at de ikke har råd til å reise på ferietur. Men de løper til media for å sutre over hvor dårlig råd de har, og så får de velsig mye penger / sympati fra veldig mange fremmede mennesker. 

Slike folk kaster sannsynligvis bort temmelig store summer på for eksempel alkohol og sigaretter / snus iløpet av ett år, isteden for å spare disse pengene på ferietur. 

Anonymkode: b2fa9...b38

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det irriterer meg med mennesker som har ønsker og som ønsker å få gjennomført ønskene sine uten å fortelle i klartekst eller å liksom underholde andre underveis når de gjør tingene de selv liker. At man bare skal dilte etter dem som en eller annen idiot.

Og når det er min tur reagerer de på at de må være en idiot, da kommer det plutselig krav om innhold og substans. At jeg skal være guiden deres, holde motet deres oppe slik at de liksom skal tørre å ha troen på det.

UNNSKYLD MEG DA? Du har signalisert at andre ikke trenger underholdning, hvorfor skal jeg da underholde deg ... Dessuten er du et kjedelig publikum.

Anonymkode: e89c0...d86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurt å snakke sammen før man drar dersom man ikke har reist sammen før, så man vet hva slags ferie den andre ser for seg. 

Jeg har en venninne som aldri får bestemt seg for hvor hun vil spise, og man blir gående hele kvelden og se på menyer mens hun griner på nesa over alt. Det er litt irriterende, særlig når man er sulten. 

Synes også det kan være irriterende med de som aldri klarer å holde tida og er for sent til alt, så man bruker mye av ferien på å vente. 

Anonymkode: 86d21...245

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Lurt å snakke sammen før man drar dersom man ikke har reist sammen før, så man vet hva slags ferie den andre ser for seg. 

Anonymkode: 86d21...245

Dette.- Angrer på et par ferieturer der vi ikke snakket sammen på forhånd fex ang dette med soving, alkohol, alenetid og hva tiden skulle brukes på. Ei var sur, gjerrig og vanskelig å more. Ei anna drakk seg snytens og lå til sengs et par dager så jeg måtte drive roomservice.

Anonymkode: 2dd26...694

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Peanut

Når jeg drar steder liker jeg å prøve lokal mat. Å dra steder for å spise «same old, same old» på McD eller BK er liksom litt «høl i hue» for min del :sjenert:  

Eller for den saks skyld- dra et sted, og sove bort halve dagen. Da kunne man like gjerne vært hjemme :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linaria

Det som irriterer meg mest er folk som ikke tar de rette forhåndsreglene, og heller ikke greier å takle konsekvensene av at de ikke forberedte seg godt nok. For eksempel om folk ikke gidder å passe på tingene sine i en by full av lommetyver, og så må jeg hjelpe dem å dra på politistasjonen og anmelde og sånt fordi de ikke skjønner hvordan det funker. Folk som ikke gidder å finne ut av hvordan man kjøper billett på offentlig transport, og så blir dritforbanna om de får bot og vi ikke kan gjøre noe gøy resten av turen pga. det. 

Og generelt folk som ikke er selvstendige, som må følges rundt, og som ikke vet hva de vil gjøre, men likevel blir irriterte fordi det jeg finner på ikke er gøy nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Folk som påstår at de ikke har råd til å reise på ferietur. Men de løper til media for å sutre over hvor dårlig råd de har, og så får de velsig mye penger / sympati fra veldig mange fremmede mennesker. 

Slike folk kaster sannsynligvis bort temmelig store summer på for eksempel alkohol og sigaretter / snus iløpet av ett år, isteden for å spare disse pengene på ferietur. 

Anonymkode: b2fa9...b38

Enig. Og ferie betyr ikke alltid å reise til utlandet/syden. Man kan gjøre mye "gratis"/billig i Norge. Gå fra hytte til hytte, fiske, telte, tur, bade osv. Jeg tenker ferie er en tid hvor man kan gjøre ting man ellers ikke har tid til som lengre fjellturer osv. Man kan finne på mye gøy underveis også om man har barn: grille ulike ting, lage bål, leke, ta med venner osv. 

Ellers gjør jeg det jeg vil på ferie. Jeg har betalt og lar ikke andre bestemme hva jeg skal gjøre. Jeg blir gjerne med på ting andre vil, men ikke om det er noe som er skikkelig kjedelig eller koster for mye penger til at det er gøy. Når man er voksen får en selv ta ansvar for å ha det gøy. Alle må ikke gjøre det samme hele tiden. Og hvertfall ikke forvente at andre skal fikse opp hele tiden (feks feilbestillinger, undersøke priser, finne veien osv). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jævligste med å reise utenlands er andre nordmenn. Tror de eier hele sulamitten, tipser som om de var på strippeklubb og er dritafulle med ungene på slep.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som blir eksperter og verdensmestre bare fordi de har kommet seg utenlands. 

Anonymkode: e9358...b6e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Reiste til en europeisk storby med en venninne. Hun hadde vært der før og skrøt av at hun var godt kjent. Det viste seg ganske raskt at det hun var kjent med var turistfellene rundt de store severdighetene. Å bevege seg litt "off the beaten track" for å se og oppleve litt mer autentiske ting. Og hun ville absolutt ikke spise på annet enn på kjederestauranter hun kjente fra før (Hard Rock Cafe, Friday's, Jamie's Italian etc) eller fastfoodsjapper som f.eks. McDonalds, KFC og Burger King. 

Anonymkode: 9ccec...4b8

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barn på flyeet. Fy faen. Hater det.

 

Anonymkode: 06256...9e7

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det å ta hensyn er jo litt kjipt. Jeg liker å fotografere og kan gjerne rusle rundt i en by på jakt etter motiver og gjerne bruke lang tid hvis jeg finner et motiv. Da er det alltid kjipt å vite at det er andre som er med som overhode ikke deler samme interessen og vil videre.

Anonymkode: 39b0c...35a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...