Gå til innhold

Hver gang vi inviterer dem, svarer de med å invitere tilbake til seg selv!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi har et vennepar som vi har kjent i nokså mange år.Barn på samme alder, alle oss voksne er i 40 årene.

Men hver gang vi inviterer dem hit, så svarer de noe slikt som dette " Så hyggelig! Vi vil gjerne treffes, men kan ikke dere heller komme hit? Vi har jo fått opp trampolinen/bassenget/ny terrasse/nytt lekerom/ny spesifikk leke/ firehjuling" etc etc.....alltid noe som skal "trekke" oss dit. Også glemmer de at vi stort sett har det samme her.

Hva syns dere om slikt? Å bli invitert til dem man inviterer....i stedet for å få et "ja, så hyggelig, vi kommer!".

Hm.....jeg undrer meg. 

Anonymkode: b33b7...1cf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De er late, hjemmekjære og/eller trives ikke hos dere

Anonymkode: da39a...b30

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest making.a.mess

Noen liker seg best hjemme og det er nesten umulig å få dem derfra. Andre liker seg allerhelst borte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Si neste gang: Nå er det så lenge siden dere har vært hos oss, vi inviterer til middag *dato/klokkeslett*. Sier de nei da hadde jeg bare spurt om det var noen spesiell grunn til at de aldri vil komme til dere.

Anonymkode: dc27d...c0b

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Si neste gang: Nå er det så lenge siden dere har vært hos oss, vi inviterer til middag *dato/klokkeslett*. Sier de nei da hadde jeg bare spurt om det var noen spesiell grunn til at de aldri vil komme til dere.

Anonymkode: dc27d...c0b

Ja dette var et godt forslag, det skal vi gjøre! 😊  så får vi se. Syns det er veldig rart at de ikke vil komme seg litt ut. Skal alltid være hos dem! Det skal sies at de er veldig stolte av alt de eier og har, og har et gigantisk hus med flott utsikt. Flere ganger har de snakket ned slik vi bor (landlig /småbruk). Festlig....

Anonymkode: b33b7...1cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De gidder ikke logistikken med å skulle avgårde. Når barna er i en viss alder, er det for mange enklere å være hjemme enn borte, med tanke på for eksempel middagslur/gjeting for å passe på at barnet ikke raserer noe/skader seg.

I vår vennegjeng løser vi det slik at den som har barn i mest slitsom alder å reise med, i større grad får velge om  de vil ha besøk eller komme på besøk. Er situasjonene omtrent like, bytter vi på. 

Men kan du ikke presse dem litt, da? Si at denne gangen hadde det vært hyggelig om de tok turen til dere, og så får de eventuelt hoste opp grunnen til at det ikke er ønskelig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg måtte snu møtested ofte da jeg var på mitt verste helsemessig. Ha et åpent sinn, respekter grunnen deres dersom dere får vite det🙂

Anonymkode: 50d01...87e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...