Gjest Axl Skrevet 31. juli 2018 #61 Skrevet 31. juli 2018 9 timer siden, Harlekin skrev: Du kan da ikke sammenligne det å passe barn som ikke er dine egne, med det å være forelder 24/7! Det er overhodet ikke det samme. Du kan bli fortalt alt mulig og lese all mulig teori om emnet, men det er noe helt annet i praksis. Det er faktisk umulig å vite før du står oppi det selv, og vet at nå er du forelder for alltid. Til og med dumme jeg visste fra tenåra at det å få barn er jævlig slitsomt. Kanskje på tide å slutte å få barn bare for alle andre får det og tenke hvordan det faktisk kan bli. Ikke klage når det er for sent. Da må du bite i det sure eple og nei det er ikke synd på de som klager så lenge de har valgt det selv.
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2018 #62 Skrevet 31. juli 2018 2 timer siden, Axl skrev: Til og med dumme jeg visste fra tenåra at det å få barn er jævlig slitsomt. Kanskje på tide å slutte å få barn bare for alle andre får det og tenke hvordan det faktisk kan bli. Ikke klage når det er for sent. Da må du bite i det sure eple og nei det er ikke synd på de som klager så lenge de har valgt det selv. Du har skjønt det du! Betyr det at du ikke fikk barn (ennå) ? Anonymkode: 8b9fa...d51
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2018 #63 Skrevet 31. juli 2018 Ser det var noen tidligere her som mente at hvis man spurte foreldrene til de av oss som var mye ute og lekte, så ville de mene at det ikke var så lett osv. Jeg har pratet med mamma om dette mange ganger. Jeg begynte tidlig å leke ute da jeg var heldig å bo i en liten og rolig gate med masse unger. Spesielt i 7års alderen så var jeg ute med venner eller alene i timesvis. Den gang kom jeg av og til hjem til barnetv og vi samlet oss som familie foran tven en stund. Så lekte jeg på rommet mitt om kvelden eller ute i hagen. Noen år senere var jeg ute til sent på natt, knapt innom for å spise. Mora mi forteller at ingen av ungene hennes klenget noe særlig, og hvis vi ble slitsomme så fikk vi beskjed om å gå ut/på rommet. Mamma har aldri skjønt dette med at foreldre skal sitte og se på og "hjelpe" med ting som å leke med lego (uten sett-byggging), male og fargelegge osv. Hun kjente seg ikke igjen i at det var så voldsomt slitsomt, både de periodene hun jobbet og ikke jobbet. Uansett, TS, det hørtes slitsomt ut! Jeg er veldig glad i alenetid så kan forstå den. Men at ungene klenger og ikke kan underholde seg selv er vel noe du har lagt opp til selv? Kan ikke en 7 åring leke ute eller på rommet sitt? Anonymkode: 0d038...5f8 3
AnonymBruker Skrevet 1. august 2018 #64 Skrevet 1. august 2018 På 30.7.2018 den 12.40, AnonymBruker skrev: Jeg lurer også på dette. "Da jeg var liten var vi ute hele dagen, vi passet oss selv og foreldrene våre løftet ikke en finger" er en gjennomgangstone på KG. Skulle vært interessant å vite om foreldrene er helt enige i den fremstillingen. Jeg tror kanskje de løftet flere fingre enn barna var klar over. Klart barn har godt av å finne på ting alene og kjede seg litt. Men de kan ikke gjøre det hele ferien, slik enkelte synes å forvente. Det er ikke realistisk. Anonymkode: a3924...4e3 Jeg kan vel egentlig bare henvise til innlegget rett over meg. Foreldre på den tiden jeg vokste opp (slutten av 70 tallet) var ikke helikopterforeldre på samme måte som nå. Mamma var aldri en som involverte seg i lek, og det visste vi. Nå hadde jeg et søsken så har man enebarn skjønner jeg problemstillingen mye bedre. Min mor var ganske "streng" så vi måtte være ute minst noen timer hver dag. Inne lekte vi i stua, playmo, bilbaner osv. Pappa jobbet mye så han så vi lite til. Jeg har ikke barn men ser stor forskjell på hvordan søsken og venner med barn oppdrar ungene. Noen har unger som maser konstant om lek, fordi foreldrene aldri sier nei eller har lært dem til å leke selv. Så har jeg venner som er ganske "strenge" (i dagens forstand), blir det krangling er det enten rett på rommet eller ut. De ungene er skikkelig veloppdragne og vet at når mamma sier en ting blir det konsekvenser, så der er det lite mas, men likevel unger som er veldig harmoniske og trygge. Mor er med på lek av og til, men som oftest leker de alene eller sammen. Det blir hva enn gjør det til. Anonymkode: 4f4bc...045 3
AnonymBruker Skrevet 1. august 2018 #65 Skrevet 1. august 2018 Finnes det ikke andre barn i nabolaget dine kan være sammen med? Så underholder de hverandre. Om dere bor i de delene av landet som har hatt varmt, fint vær er det vel slik at de kan være ute mye av tiden også. Den største ungen klarer seg vel mye selv? Anonymkode: ea965...681 1
AnonymBruker Skrevet 1. august 2018 #66 Skrevet 1. august 2018 På 29.7.2018 den 23.53, AnonymBruker skrev: Ikke gjør det mer vanskelig for deg nå. Anonymkode: f8549...801 Neida. Jeg bare gjør som deg. Synser om folk baser på kommentarer på et forum. Anonymkode: d6042...812
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå