Gå til innhold

Savner deeeesperat alenetid

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Oiiiiioioi. Ja reality sucks. Jeg trodde unger var en dans på roser! Hahahah!

Herregud. Mine unger har folkeskikk, jeg har regler, jeg er den strenge mora. Men de er fortsatt barn. De er aktive barn, de er temperamentsfulle barn, de er vant med å være på SFO og i barnehagen. Jeg er bare et menneske, med mine egne mangler og behov - det er flere sider til meg enn Å BARE VÆRE MAMMA. Selvfølgelig er det nydelig å ha masse tid sammen, men det er ikke udelt fantastisk. Hvor mange alenemødre her orker å stå på huet HVER DAG I TRE UKER? Er dere alene dere som sier at jeg skal skjerpe meg? Eller har det som regel en annen voksenperson i hverdagen å spille på?

Jeg er ikke supermom. Jeg blir sliten av barna mine. De er aktive barn, de sitter ikke stille lenge av gangen. Vi pleier å gå fjellturer og toppturer og dra på hytta. Men jeg har ikke orket en dritt i denne varmen, ærlig talt. Og ikke liker jeg å bruke tv-en som barnevakt hele tiden heller. Ungene blir totalt apatiske og enda mer utagerende opplever jeg...

Og angående dusjen - ungene sovner 22. Da sovner jeg og. Jeg har ikke akkurat dratt på middager og møtt andre folk, behovet for å være strigla har utgått litt kan man si...

Anonymkode: f50eb...0ec

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Gjest Lucius
Skrevet
56 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå skal det sies at han har en genfeil og vi skal til genetisk veiledning på Ullevål. Ville bare teste hvordan enkelte på KG reagerer, og tror at alle har friske barn og dermed er dårlige oppdragere når sånt skjer. 

Anonymkode: 2b16d...148

Hver. eneste. gang. 

Så kommer det lenger ute i tråden en ting som kunne ha blitt sagt i HI. 🙄

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Lucius skrev:

Hver. eneste. gang. 

Problemet er bare at det kunne umulig bli sagt i HI.

Anonymkode: d6042...812

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du er ikke alene. Mine barn på 8 og 10 år har ikke noen diagnose, men har vært et helsikke i hele sommer likevel 🤣

Skulle virkelig ønske jeg fikk ferie fra ferien, men nå starter hverdagen med jobb på mor og dagmanna til barna. Vanskelig kabal når ikke bhg/skole/sfo er åpen. Ferien varer for lenge til de små...

Anonymkode: d236d...64d

AnonymBruker
Skrevet

Jeg blir litt trist når ferien nærmer seg slutten. Vi har 3 uker igjen. De skal nytes sammen. Elsker ferie sammen med barna. 

Anonymkode: 6f6b0...a7a

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Axl skrev:

Jeg visste det. Med en gang dere får barn så rømmer dere på jobb for å få fri og barna blir kastet i en barnehage. Endelig noen som innrømmet det.

Hvorfor får dere barn når det er så jævlig slitsomt og dere vil være på jobb i stedet for å oppdra barna? Visste dere ikke hvor slitsomt det er før dere fikk barn? 

Eh, nå er ikke mine så vanskelige, men som svar til ditt spørsmål- NEI, de fleste vet ikke hvor travelt det er å ha barn før de får barn....🙄😂

Anonymkode: 31f8d...44a

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
39 minutter siden, Lucius skrev:

Hver. eneste. gang. 

Hvorfor og hvordan skulle en annen bruker opplyst om sine ting i HI?? 🙄

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Oiiiiioioi. Ja reality sucks. Jeg trodde unger var en dans på roser! Hahahah!

Herregud. Mine unger har folkeskikk, jeg har regler, jeg er den strenge mora. Men de er fortsatt barn. De er aktive barn, de er temperamentsfulle barn, de er vant med å være på SFO og i barnehagen. Jeg er bare et menneske, med mine egne mangler og behov - det er flere sider til meg enn Å BARE VÆRE MAMMA. Selvfølgelig er det nydelig å ha masse tid sammen, men det er ikke udelt fantastisk. Hvor mange alenemødre her orker å stå på huet HVER DAG I TRE UKER? Er dere alene dere som sier at jeg skal skjerpe meg? Eller har det som regel en annen voksenperson i hverdagen å spille på?

Jeg er ikke supermom. Jeg blir sliten av barna mine. De er aktive barn, de sitter ikke stille lenge av gangen. Vi pleier å gå fjellturer og toppturer og dra på hytta. Men jeg har ikke orket en dritt i denne varmen, ærlig talt. Og ikke liker jeg å bruke tv-en som barnevakt hele tiden heller. Ungene blir totalt apatiske og enda mer utagerende opplever jeg...

Og angående dusjen - ungene sovner 22. Da sovner jeg og. Jeg har ikke akkurat dratt på middager og møtt andre folk, behovet for å være strigla har utgått litt kan man si...

Enig i første avsnitt, det er utrolig hvor mange belærende og kjipe kommentarer det kommer i slike tråder. Skulle tro verden består av supermammaer med barn som var veloppdragne og rolige til enhver tid. Alle som har øyne i hodet vet jo at det ikke stemmer.

Når det er sagt, er det såklart tøft å stå på fra morgen til kveld, men tre uker er ikke så lenge egentlig. Og min erfaring er at hvis jeg ikke finner på noe, så blir det desto dårligere stemning og mer småkrangling. Jeg har som deg hatt en slitsom ferie, men vi har hatt det veldig hyggelig sammen (enkelte episoder har det selvfølgelig vært), og det tror jeg delvis skyldes at jeg har lagt opp et løp der vi gjør noe hver dag. Trenger ikke være så stort og flott, men hvis vi blir sittende hjemme er det idyllisk i et par timer, greit i et par timer til, og så er helvete løs :ler:

Ta med deg det positive, du får en uke alenetid. Jeg skal rett på jobb igjen, etter en ferie som har vært null prosent avslappende.

Anonymkode: a3924...4e3

Gjest Lucius
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Problemet er bare at det kunne umulig bli sagt i HI.

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor og hvordan skulle en annen bruker opplyst om sine ting i HI?? 🙄

My bad. Jeg ser ikke alltid på anonymkoden. 

Gjest Lucius
Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

det er utrolig hvor mange belærende og kjipe kommentarer det kommer i slike tråder. 

Anonymkode: a3924...4e3

Som regel fra AnonymBruker. 

Skrevet

Du er ikke alene. Mine barn på 8 og 10 år har ikke noen diagnose, men har vært et helsikke i hele sommer likevel 🤣

Skulle virkelig ønske jeg fikk ferie fra ferien, men nå starter hverdagen med jobb på mor og dagmanna til barna. Vanskelig kabal når ikke bhg/skole/sfo er åpen. Ferien varer for lenge til de små...

Anonymkode: d236d...64d

Ferien varer for lite. Skal dere ha barn så vær hjemme med de og oppdra de selv. 

47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Eh, nå er ikke mine så vanskelige, men som svar til ditt spørsmål- NEI, de fleste vet ikke hvor travelt det er å ha barn før de får barn....🙄😂

Kanskje smart å vite hvordan det er før en velger å få barn. IKke bare få barn for å få barn som mange gjør. "Jammen alle andre har barn, da må jeg også".

AnonymBruker
Skrevet

Det er så trist å lese om alle som synes ferie med barna sine er slitsomt og gleder seg til jobb. News flash: barn trenger også ferie på lik linje som deg! Og de trenger tid med deg som foreldre.  

Håper du til neste ferie/sommer har endret innstilling og nyter tiden med dine barn, før de er for store og ikke gidder å dra på ferie med deg.... 

Anonymkode: f8549...801

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er så trist å lese om alle som synes ferie med barna sine er slitsomt og gleder seg til jobb. News flash: barn trenger også ferie på lik linje som deg! Og de trenger tid med deg som foreldre.  

Håper du til neste ferie/sommer har endret innstilling og nyter tiden med dine barn, før de er for store og ikke gidder å dra på ferie med deg.... 

Ja, det er innstillingen min det står på 🤪 jeg tror jeg skal ta til deg tipset mitt og bare selge ungene. Så får jeg all barnefri jeg ønsker, og ungene kan få en ny mamma som elsker dem!

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det er innstillingen min det står på 🤪 jeg tror jeg skal ta til deg tipset mitt og bare selge ungene. Så får jeg all barnefri jeg ønsker, og ungene kan få en ny mamma som elsker dem!

Tenker dette sier mye om deg som person og oppdrager. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tenker dette sier mye om deg som person og oppdrager. 

Tenker dette sier mye om deg generelt.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

men ungen din er 7år- kan h*n ikke leke ut med andre barn ute? Jeg ble sendt ut i flere timer da jeg var på den alderen, vi fikk ikke lov å sitte inne hele dagen. jeg og mitt søsken storkoste oss med naboungene. Spilte fotball, syklet. Hva med å sende eldste ut og ha 4åringen inne litt, legg frem lego, puslespill, malesaker. Jeg har flere søsken og aldri om min mor sto på pinne for dem som det virker som om du gjør .De måtte finne på ting selv. Ikke rart dagens foreldre går i veggen, dagens unger kjenner ikke til konseptet "kjede seg"  og det er helt og holdent foreldrenes skyld. 

Anonymkode: 4f4bc...045

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Tenker dette sier mye om deg generelt.

Ikke gjør det mer vanskelig for deg nå. 

AnonymBruker
Skrevet

men ungen din er 7år- kan h*n ikke leke ut med andre barn ute? Jeg ble sendt ut i flere timer da jeg var på den alderen, vi fikk ikke lov å sitte inne hele dagen. jeg og mitt søsken storkoste oss med naboungene. Spilte fotball, syklet. Hva med å sende eldste ut og ha 4åringen inne litt, legg frem lego, puslespill, malesaker. Jeg har flere søsken og aldri om min mor sto på pinne for dem som det virker som om du gjør .De måtte finne på ting selv. Ikke rart dagens foreldre går i veggen, dagens unger kjenner ikke til konseptet "kjede seg"  og det er helt og holdent foreldrenes skyld. 

Anonymkode: 4f4bc...045

Enig. Her har oppdragelsen feilet når man er møkkalei barna sine etter noen ukers ferie

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Sjeleglad for at jeg ikke har barn når jeg leser tråder som dette.

Høres ut som mange mister seg selv, ja rett og slett selvutslettende...Hvem er du liksom, utenom å være mor?

Det å aldri ha egentid høres forferdelig ut! Må jo føle dere totalt fanget...

Anonymkode: 215be...91e

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sjeleglad for at jeg ikke har barn når jeg leser tråder som dette.

Høres ut som mange mister seg selv, ja rett og slett selvutslettende...Hvem er du liksom, utenom å være mor?

Det å aldri ha egentid høres forferdelig ut! Må jo føle dere totalt fanget...

Anonymkode: 215be...91e

De fleste av oss finner en balanse mellom dette :) Det er ikke normalt å føle seg som kun mamma, og aldri ha egentid, selv om man er alene med barn. Har vært alenemor i 9 år, og jeg prioriterer meg selv også, både med å ta meg en hvil om jeg ønsker, sende ungene på rommet for å leke så jeg får stua alene litt, sende de ut, ta med meg en bok på rommet mitt, rett og slett ta noen pauser. 

Dessverre virker det som noen foreldre i dag tror man må være perfekte foreldre som hele tiden gir alt, med andre ord, det er ikke rart mange er slitne! For meg er det feks. uakseptabelt at ungene blir sittende og "lytte" til voksensamtaler om jeg har besøk av en venninne. Ungene får da beskjed om å gå og leke et annet sted. Det er ikke mange andre familier jeg opplever det hos, og resulatet er at jeg gidder jo ikke dra på venninnebesøk til noen hvor alt omhandler unger. 

Anonymkode: f6da5...bc2

• Liker 9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...