Gå til innhold

Savner deeeesperat alenetid

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har hatt ungene med meg i tre uker i strekk, annet enn en helg på tre døgn hvor pappaen tok de. Altså jeg er sliten jeg!! De er fire og syv, og jeg er en mamma som trenger alenetid! Jeg trenger ferie fra denne ferien! Si at det er flere av dere!

Jeg teller dager frem til en uke alene fra og med neste helg 🤪🤪 jeg tror ikke jeg er skapt for å være en sånn hjemmeværende mamma som pusler og sysler med ungene 24/7. Jeg føler meg helt kvææælt, og de sovner jo ærlig talt ikke før 21-22 på kveldene med denne varmen. Jeg tror ikke jeg har dusjet siden tirsdag... 

Anonymkode: f50eb...0ec

• Liker 7
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du er ikke alene....................

Anonymkode: 99ce9...ca2

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

You are not alone...... 

Anonymkode: ef275...a47

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Elsker ungene mine altså, men:

Jeg synes faktisk at ferien var travlere enn å gå på jobb... 

Så du er ikke alene😀 

Anonymkode: 50eb0...057

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har hatt ungene med meg i tre uker i strekk, annet enn en helg på tre døgn hvor pappaen tok de. Altså jeg er sliten jeg!! De er fire og syv, og jeg er en mamma som trenger alenetid! Jeg trenger ferie fra denne ferien! Si at det er flere av dere!

Jeg teller dager frem til en uke alene fra og med neste helg 🤪🤪 jeg tror ikke jeg er skapt for å være en sånn hjemmeværende mamma som pusler og sysler med ungene 24/7. Jeg føler meg helt kvææælt, og de sovner jo ærlig talt ikke før 21-22 på kveldene med denne varmen. Jeg tror ikke jeg har dusjet siden tirsdag... 

Anonymkode: f50eb...0ec

4 og 7 år, og du får ikke gått og dusjet? Si rett ut, nå skal mamma ha en pause, nå må dere leke selv. Gå og ta deg en dusj, og legg deg på rommet med en god bok en halvtime :) Ta deg alenetid. Barn har ikke vondt av å finne på noe på egenhånd, ungene dine er jo store! Jeg hadde aldri orket å ha ungene hengende etter meg hele tiden. Jeg sier titt og ofte at nå skal mamma ta en kaffekopp på kjøkkenet i fred og ro, og nå skal jeg ikke forstyrres. Det er det jeg MÅ ha for å fungere, jeg må ha pauser. 

Anonymkode: f6da5...bc2

• Liker 49
AnonymBruker
Skrevet

Med unger som "går oppå hverandre" og ikke får den samme stimulien som bhg/skole så er det ikke rart at man blir sliten. Jeg skjønner deg veldig godt og jeg er så glad for at alle mine tre nå er store. 

Det går over. Snart er ferien over, snart er helvetesvarmen over og så er det bhg/skole og jobb igjen. Det blir deilig. :) 

Anonymkode: 33fc1...cbb

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Du/ dere er absolutt ikke alene! Føler meg utslitt etter snart 5-ukers ferie med to barn (mannen måtte jobbe mye i sommer), så det ble bare noen dagers hyttetur på oss i nå i juli. Resten av ferien har vi vært mye ute og funnet på ting, og dagene går i ett. Barna er snart 6 og 3 her. 

Anonymkode: 8b9fa...d51

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

stakkars barn som har mødre/fedre som klager når de har de 3-4 uker i strekk.  Ta deg sammen.  De sikkert synes ikke det er noe koselig å pendle frem og tilbake til deg og pappaen heller.  4 og7 og klarer ikke å ta en dusj engang? Seriøs. 

Anonymkode: f2cc5...999

• Liker 19
AnonymBruker
Skrevet

Slår meg gang på gang at det er mange som har tatt seg vann over hodet og forherliget foreldretilværelsen før de fikk barn.

Jaja, reality hits:-)

Anonymkode: d6042...812

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en veninne som er lærer og dermed har laaaaang sommerferie/ avspasering. Dere skulle hørt hvor mye hun klager.. Men så må det alltid skje noe, være en aktivitet. Regner med ungene hennes gleder seg til skolestart 😆

Anonymkode: 5fecc...49e

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Kan ikke far ta seg mer av ungene?

Anonymkode: 00534...f06

• Liker 1
Skrevet

Ikke dusja siden tirsdag? De er 4 og 7! Bare gå inn i dusjen. Hva er problemet? 

Om ikke mange dagene skal du ha en hel uke alene.. Har ikke hatt det på 10 år jeg, men det går helt fint. Nydusja er jeg også :)

• Liker 21
AnonymBruker
Skrevet

Det er jo ikke så lett å dusje om de står og hamrer på døra, som min kan gjøre.... 

Mulig de kan se på TV/nettbrett mens du dusjer, om det går...

Jeg pleier å dusje når han sover, som regel om morgenen.

Anonymkode: 2b16d...148

AnonymBruker
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Det er jo ikke så lett å dusje om de står og hamrer på døra, som min kan gjøre.... 

Helt enig!.......hvis du er en hønemor som klarer ikke å oppdra barna med regler.  

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Synes sommer med barna er helt fantastisk. Jeg og barne har vært på farten hele ferien og vi koser oss 😍

Anonymkode: ae9d6...d8c

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Eh, hvis en unge står og hamrer på døra, så åpner man døra, sier strengt "Det der er ikke lov, mamma må få dusje i fred!!" og så lukker man døra og dusjer. Kjære vene, unger er da ikke laget av porselen, de tåler å høre nei! 

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Helt enig!.......hvis du er en hønemor som klarer ikke å oppdra barna med regler.  

Eh, SELVFØLGELIG sier jeg ifra! Jeg tolererer ikke sånt, men det hjelper ikke.

Nå skal det sies at han har en genfeil og vi skal til genetisk veiledning på Ullevål. Ville bare teste hvordan enkelte på KG reagerer, og tror at alle har friske barn og dermed er dårlige oppdragere når sånt skjer. 

• Liker 2
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Elsker ungene mine altså, men:

Jeg synes faktisk at ferien var travlere enn å gå på jobb... 

Så du er ikke alene😀 

Anonymkode: 50eb0...057

Jeg visste det. Med en gang dere får barn så rømmer dere på jobb for å få fri og barna blir kastet i en barnehage. Endelig noen som innrømmet det.

Hvorfor får dere barn når det er så jævlig slitsomt og dere vil være på jobb i stedet for å oppdra barna? Visste dere ikke hvor slitsomt det er før dere fikk barn? 

AnonymBruker
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå skal det sies at han har en genfeil og vi skal til genetisk veiledning på Ullevål. Ville bare teste hvordan enkelte på KG reagerer, og tror at alle har friske barn og dermed er dårlige oppdragere når sånt skjer. 

I call bullshit.

• Liker 17
AnonymBruker
Skrevet
39 minutter siden, AnonymBruker said:

Aha - selvfølgelig har din uoppdragelig barn en diagnose 🙄

• Liker 10

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...