waco Skrevet 31. juli 2018 #61 Skrevet 31. juli 2018 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fagfolk. Velger å stole på de som jobber på området Anonymkode: a555b...d4d Mennesker som selv ikke har prøvd?
waco Skrevet 31. juli 2018 #62 Skrevet 31. juli 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det handler om at moren gjør en kriminell handling og må ta følgene for dette Anonymkode: a6638...c49 Litt sånn som homoene som fortjente å havne i konsentrasjonsleir under krigen fordi de var homoer. De kriminelle homsene må jo bare ta følgende ikkesant! Straffelyst er lov, derfor er man straffelysten - er det så vanskelig å skjønne da? 1
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2018 #63 Skrevet 31. juli 2018 4 minutter siden, waco skrev: Mennesker som selv ikke har prøvd? Ett eksempel https://www.fmr.no/hvordan-virker-hasjroeyking-paa-hjernen-og-hvilkenkonsekvenser-faar-dette-for-dagliglivet.4588397-131527.html Har ikke tilgang til det jeg har deltatt på. Hasj er skadelig. Hvor skadelig varierer. Og ingen vet hvordan vi er innvendig, mottagelige og vi reagerer forskjellig. Ta sjansen om du vil. Jeg tar sjansen med å røyke vanlige sigaretter. 2 stk 20 pakninger i mnd, noen ganger mindre. Mange lurer på hvorfor når det er så lite, men jeg velger å gjøre det. Mitt valg, ditt valg. Anonymkode: a555b...d4d 1
waco Skrevet 31. juli 2018 #64 Skrevet 31. juli 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Ett eksempel https://www.fmr.no/hvordan-virker-hasjroeyking-paa-hjernen-og-hvilkenkonsekvenser-faar-dette-for-dagliglivet.4588397-131527.html Har ikke tilgang til det jeg har deltatt på. Hasj er skadelig. Hvor skadelig varierer. Og ingen vet hvordan vi er innvendig, mottagelige og vi reagerer forskjellig. Ta sjansen om du vil. Jeg tar sjansen med å røyke vanlige sigaretter. 2 stk 20 pakninger i mnd, noen ganger mindre. Mange lurer på hvorfor når det er så lite, men jeg velger å gjøre det. Mitt valg, ditt valg. Anonymkode: a555b...d4d Aha, du vinkler fra nettsiden til Knut Reinås, - sosiologen som mener at alle som bruker cannabis må på glattcelle! Si meg, - forstår du ikke at glattcellebruk er farlig for mennesker? 2
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2018 #65 Skrevet 31. juli 2018 1 minutt siden, waco skrev: Aha, du vinkler fra nettsiden til Knut Reinås, - sosiologen som mener at alle som bruker cannabis må på glattcelle! Si meg, - forstår du ikke at glattcellebruk er farlig for mennesker? Jeg Googlet nå. Var det jeg fant på 10 sek. Siden du er så orientert så kan vel du vise meg motbevisende kilder på at hjernen ikke blir påvirket i den graden Anonymkode: a555b...d4d 1
Yuumi Skrevet 31. juli 2018 #66 Skrevet 31. juli 2018 Dersom du er tøff nok, TS, så ville jeg snakket med henne. Å røyke i ett selskap med barn, der faren er stor for å bli oppdaget da har hun latt det gå for langt. Det kan være at alt hun trenger er at noen gir hun en real støkk, du kan si at neste gang vil du si ifra til barnevernet foreksempel. Grunnen til at jeg ikke nødvendigvis ville gått til barnevernet med engang er fordi det kan bli en ganske alvorlig sak (?), kanskje mor er en fantastisk mamma men litt vel fri. Og da hadde jo alt kunnet blitt løst med en samtale. Men ja, det krever jo at en er villig til å ta konfrontasjoner, er ikke alle som er det.
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2018 #67 Skrevet 31. juli 2018 Ta en tur på gata så er det plenti historier fra brukerer og tidligere brukere som kan gi sin erfaring. Ingen vet om de selv klarer å kontrollere bruket sitt når de først starter. Alle tar en sjanse. Dem det går bra med har vunnet lotteriet. Alle tar sjanser i livet som kan skade, men å tulle med hjernen er uforståelig. Anonymkode: a555b...d4d
waco Skrevet 31. juli 2018 #68 Skrevet 31. juli 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg Googlet nå. Var det jeg fant på 10 sek. Siden du er så orientert så kan vel du vise meg motbevisende kilder på at hjernen ikke blir påvirket i den graden Anonymkode: a555b...d4d Du må da prøve selv! Jeg lurer på hvordan det er å bowle. Da kan jeg velge mellom å forsøke bowling selv, eller "stole på fagfolk" som kan bowling. For meg så er du som ei jomfru som skal diskutere gruppesex.
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2018 #69 Skrevet 31. juli 2018 De som er skadet har også gjerne tullet med andre ting. Det finnes begge varianter, men at det startet med hasj er ikke sjokkerende. Anonymkode: a555b...d4d
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2018 #70 Skrevet 31. juli 2018 1 minutt siden, waco skrev: Du må da prøve selv! Jeg lurer på hvordan det er å bowle. Da kan jeg velge mellom å forsøke bowling selv, eller "stole på fagfolk" som kan bowling. For meg så er du som ei jomfru som skal diskutere gruppesex. Så du har selv erfaring med gjevnlig og langvarig forbruk som kun har påvirket deg positivt. Og alle som står frem med sine historier er blitt hjernevasket. Man skal altså ikke tro på forskere som forsker på hjernesktivitet og tidligere brukere som velger å dele sin histore Anonymkode: a555b...d4d 1
waco Skrevet 31. juli 2018 #71 Skrevet 31. juli 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: De som er skadet har også gjerne tullet med andre ting. Det finnes begge varianter, men at det startet med hasj er ikke sjokkerende. Anonymkode: a555b...d4d Startet med alkohol og tobakk! Du må slutte å være så overtroisk. Tobakksrøyking gir psykoserisiko. Du røyker tobakk, - ergo har du satt deg selv i denne risikoen. Overlevde du eller tok tobakken overhånd på livet ditt?
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2018 #72 Skrevet 31. juli 2018 Akkurat nå, waco skrev: Startet med alkohol og tobakk! Du må slutte å være så overtroisk. Tobakksrøyking gir psykoserisiko. Du røyker tobakk, - ergo har du satt deg selv i denne risikoen. Overlevde du eller tok tobakken overhånd på livet ditt? Har jeg sagt at det ene eller det andre overtar alles liv uansett eller ikke? Man kan ikke rettferdiggjøre eller sammenligne disse 2 tingene. Samme med alkohol. Alle 3 er ett problem. Anonymkode: a555b...d4d
Snaskesnusken Skrevet 31. juli 2018 #73 Skrevet 31. juli 2018 (endret) 7 minutter siden, waco skrev: Du må da prøve selv! Jeg lurer på hvordan det er å bowle. Da kan jeg velge mellom å forsøke bowling selv, eller "stole på fagfolk" som kan bowling. For meg så er du som ei jomfru som skal diskutere gruppesex. Det er påvist at cannabis endrer den kjemiske strukturen i hjernen og at langvarig bruk er skadelig. Det er mer kreftfremkallende enn vanlige sigaretter dersom du røyker svineriet. Du øker også risikoen for å få KOLS og hjerte- og karsykdommer. Endret 31. juli 2018 av Snaskesnusken 2
waco Skrevet 31. juli 2018 #74 Skrevet 31. juli 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Og derfor anbefaler man tobakk? Nei. Anonymkode: a555b...d4d Bruk av tobakk er et valg. Det er bare du som kan bestemme om du skal bruke tobakk eller ikke. Jeg bruker ikke tobakk. Liker ikke røyklukt.
waco Skrevet 31. juli 2018 #75 Skrevet 31. juli 2018 Akkurat nå, Snaskesnusken skrev: Det er påvist at cannabis endrer den kjemiske strukturen og at langvarig bruk er skadelig. Det er mer kreftfremkallende enn vanlige sigaretter dersom du røyker svineriet. Du øker også risikoen for å få KOLS og hjerte- og karsykdommer. Og det er påvist at anoreksia kan føre til dødsfall. La meg gjette, - derfor ønsker du å forby anoreksia? Fortell? Det må vel være lurt å forby anoreksia for å forebygge undervekt og at mennesker slanker seg for mye eller hva? Siden det å forby cannabis forhindrer cannabisproblemer så må vel det å forby anoreksia forebygge slankeproblemer? 3
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2018 #76 Skrevet 31. juli 2018 31 minutter siden, AnonymBruker said: Det handler om at moren gjør en kriminell handling og må ta følgene for dette Anonymkode: a6638...c49 Så du er politi? Gud vet hvor mange saker som florerer rundt i mange byer, men de er jo helst ute etter å ta noen 16 år gamle hasjrøykere enn innbruddstyver, voldtektsmenn, speedracers og hva enn annet. Det betyr ikke nødvendigvis at det MÅ bli prioritert. Har ingen tatt skade av det, hvorfor da ødelegge livet til et fungerende menneske kun fordi du selv har en personlig mening om at det ikke er greit? Det er jo fullstendig bak mål. Anonymkode: 30c19...14b 1
Snaskesnusken Skrevet 31. juli 2018 #77 Skrevet 31. juli 2018 2 minutter siden, waco skrev: Bruk av tobakk er et valg. Det er bare du som kan bestemme om du skal bruke tobakk eller ikke. Jeg bruker ikke tobakk. Liker ikke røyklukt. Bruk av cannabis er også et valg. Å ruse seg i barns åsyn er også et valg. Tar en forelder det valgt er vedkommende ikke skikket til å ha barn!
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2018 #78 Skrevet 31. juli 2018 1 minutt siden, waco skrev: Bruk av tobakk er et valg. Det er bare du som kan bestemme om du skal bruke tobakk eller ikke. Jeg bruker ikke tobakk. Liker ikke røyklukt. Ok. Å starte med tobakk er like risikofylt som hasj. Ok. Da er det slik. Ok. Hvis mine barn starter med å røyke tobakk så kan de like greit bytte det ut med hasj og det er ikke noe å bry seg om. Viktigste er at den ikke blir tatt. Ok. Anonymkode: a555b...d4d 1
waco Skrevet 31. juli 2018 #79 Skrevet 31. juli 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Så du er politi? Gud vet hvor mange saker som florerer rundt i mange byer, men de er jo helst ute etter å ta noen 16 år gamle hasjrøykere enn innbruddstyver, voldtektsmenn, speedracers og hva enn annet. Det betyr ikke nødvendigvis at det MÅ bli prioritert. Har ingen tatt skade av det, hvorfor da ødelegge livet til et fungerende menneske kun fordi du selv har en personlig mening om at det ikke er greit? Det er jo fullstendig bak mål. Anonymkode: 30c19...14b De er motivert av straffelyst. Ikke av hva som er bra og hva som er dårlig.
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2018 #80 Skrevet 31. juli 2018 2 minutter siden, waco skrev: Og det er påvist at anoreksia kan føre til dødsfall. La meg gjette, - derfor ønsker du å forby anoreksia? Fortell? Det må vel være lurt å forby anoreksia for å forebygge undervekt og at mennesker slanker seg for mye eller hva? Siden det å forby cannabis forhindrer cannabisproblemer så må vel det å forby anoreksia forebygge slankeproblemer? Så hvis man kan minske risiko i hverdagen så er det ingen poeng å begrense mulighetene siden man i utgangspunktet kan bli skadet av alt. Anonymkode: a555b...d4d
Fremhevede innlegg