AnonymBruker Skrevet 30. juli 2018 #41 Skrevet 30. juli 2018 Røker hver kveld for å slippe smerter og få sove. Har tre barn, fra 14 til 18 nå som er oppvokst med min omsorgssvikt......... men går jævli bra med de tross alt, populære, flinke på skolen, høflige, alltid rene, fine klær og helt utrolig....ingen av de er spesielt opptatt av alkohol og festing. Alt er ikke svart hvitt! Jeg er og har vært alene med de, men de har aldri manglet noe og jeg har alltid vært der for de om noe har skjedd. Kan ikke se at jeg hadde vært en bedre mor om jeg ikke røket, med smerter som gjør at jeg ikke fikk sove. Anonymkode: 34add...c41 3
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2018 #42 Skrevet 30. juli 2018 På 28.7.2018 den 15.46, AnonymBruker skrev: Må legge til en ting i innlegget over🙈 Jeg vet at jeg må gjøre noe, for barnets del. Men hva?? Anonymkode: 4518d...471 Melde til barnevernet!! Det er deres jobb å sjekke forholdene for barnet! Anonymkode: 719dc...52b
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2018 #43 Skrevet 30. juli 2018 5 minutter siden, AnonymBruker said: Melde til barnevernet!! Det er deres jobb å sjekke forholdene for barnet! Anonymkode: 719dc...52b Dummeste jeg har hørt. Får vel gjøre det med alle som tar et glass vin til maten også. Anonymkode: 30c19...14b 2
Elaine Marley Skrevet 30. juli 2018 #44 Skrevet 30. juli 2018 Tråden er ryddet for avsporinger og forherligelse av brudd på norsk lov. Elaine Marley, mod.
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2018 #45 Skrevet 30. juli 2018 On 7/29/2018 at 12:29 PM, Rotemor said: Å ta informasjon helt ukritisk og kaste seg på heksejakt; er det din allminnelige leveregel? Du har jo konkludert på vegne av denne moren basert på ørlite informasjon. Det står feks ikke at hun har barnet der. Med hva Ts viser av kunnskap så vet vi ikke om det ble «rullet hasj». Vi vet heller ikke om hun har et rusproblem som kvalifiserer til omsorgssvikt. Det vi VET er at Ts har et naivt forhold til hva hun opplever. Det er omtrent alt. Jeg har ikke konkludert på noe som helst, annet enn at din kommentar var fullstendig malplassert og et ekko fra 70-tallet. Det er ikke varslernes ansvar å undersøke eller etterforske en sak før man leverer en bekymringsmelding. Heller en melding for mye enn for lite. Har barna det bra, så er ingen skade skjedd. Hva er ditt problem med det? At du røyker hssj selv? Hasj er ulovlig, og denne moren ikke bare bryter loven, men gjør det såpass ukritisk og åpenlyst at det er grunn til å tro at hun er dreven. Men det er ikke Ts din oppgave å kartlegge konsekvenser eller vente på at det åpenbarer seh tegn på omsorgssvikt. Du bør seriøst ta innover deg at barn ikke er foreldres eiendom og om voksne skal lukke øynenevfor å beskytte andre voksne, vil det være barn som betaler prisen. Anonymkode: 2d748...c46
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2018 #46 Skrevet 30. juli 2018 3 hours ago, AnonymBruker said: Dummeste jeg har hørt. Får vel gjøre det med alle som tar et glass vin til maten også. Anonymkode: 30c19...14b Vin er lovlig å drikke, det omsettes lovlig, det er ikke hasj. Hvorfor må kvinnen bryte loven, kan hun ikke nøye seh med et glass vin da? Anonymkode: 2d748...c46 1
Rotemor Skrevet 30. juli 2018 #47 Skrevet 30. juli 2018 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har ikke konkludert på noe som helst, annet enn at din kommentar var fullstendig malplassert og et ekko fra 70-tallet. Det er ikke varslernes ansvar å undersøke eller etterforske en sak før man leverer en bekymringsmelding. Heller en melding for mye enn for lite. Har barna det bra, så er ingen skade skjedd. Hva er ditt problem med det? At du røyker hssj selv? Hasj er ulovlig, og denne moren ikke bare bryter loven, men gjør det såpass ukritisk og åpenlyst at det er grunn til å tro at hun er dreven. Men det er ikke Ts din oppgave å kartlegge konsekvenser eller vente på at det åpenbarer seh tegn på omsorgssvikt. Du bør seriøst ta innover deg at barn ikke er foreldres eiendom og om voksne skal lukke øynenevfor å beskytte andre voksne, vil det være barn som betaler prisen. Anonymkode: 2d748...c46 Jeg håper ikke du forventer at jeg skal ta dette svaret på alvor. Du tillegger meg masse tull...Jeg trenger ikke «ta innover meg at barn ikke er foreldres eiendom.» Dette fant du bare på-på samme måte som TS har funnet på innlegget sitt, antagelig. 1
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2018 #48 Skrevet 31. juli 2018 En jeg kjenner røyka hasj daglig og hadde små barn. Da kom det bekymringsmelding til barnevernet, og han slutta på dagen. Og etter en stund henla bv saken, og han røyker fortsatt aldri. Det var det dyttet han trengte. Så jeg ville meldt bekymring til bv. Anonymkode: 5dafc...305
waco Skrevet 31. juli 2018 #49 Skrevet 31. juli 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: En jeg kjenner røyka hasj daglig og hadde små barn. Da kom det bekymringsmelding til barnevernet, og han slutta på dagen. Og etter en stund henla bv saken, og han røyker fortsatt aldri. Det var det dyttet han trengte. Så jeg ville meldt bekymring til bv. Anonymkode: 5dafc...305 Det å gjøre en dårlig handling med tanke på at det blir en god handling er en kjennetegn for destruktive og dårlige mennesker. Hvorfor kan du ikke snakke med den det gjelder selv da, hvis du er så bekymret, i stedet for å melde fra til barnevernet? 2
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2018 #50 Skrevet 31. juli 2018 17 minutter siden, waco skrev: Det å gjøre en dårlig handling med tanke på at det blir en god handling er en kjennetegn for destruktive og dårlige mennesker. Hvorfor kan du ikke snakke med den det gjelder selv da, hvis du er så bekymret, i stedet for å melde fra til barnevernet? Fordi det ikke er hennes jobb.. Det hjelper ikke å snakke med narkotika-misbrukere, da de er fullt klar over hva de gjør og konsekvensene av dette. Anonymkode: a6638...c49 2
waco Skrevet 31. juli 2018 #51 Skrevet 31. juli 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Fordi det ikke er hennes jobb.. Det hjelper ikke å snakke med narkotika-misbrukere, da de er fullt klar over hva de gjør og konsekvensene av dette. Anonymkode: a6638...c49 Er det derfor du liker å være et dårlig menneske? Fordi at det ikke nytter å snakke med narkotika-misbrukere, da de er full klar over hva de gjør og konsekvensene av dette her? Hvorfor skal du melde dem til barnevernet da, - om de vet hva de gjør og at det ikke nytter å snakke med dem? - La meg gjette? Det er for å skade dem litt, ikkesant? 2
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2018 #52 Skrevet 31. juli 2018 Så hvis hun tok en drink så hadde det vært greit? Alkohol er mye, mye værre. Anonymkode: 64424...e27 2
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2018 #53 Skrevet 31. juli 2018 Altså.... Fatter ikke at folk tar sjansen på å røyke. Se hva den gjør med hjernen. Står man mellom ett smertefritt liv for ingenting har fungert så kan jeg forstå at man utsetter seg for røyken, men ellers lite forståelse. Man vet aldri hvordan den vil påvirke deg uansett hvor mye kontroll en har først. Rulett Anonymkode: a555b...d4d 3
waco Skrevet 31. juli 2018 #54 Skrevet 31. juli 2018 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Altså.... Fatter ikke at folk tar sjansen på å røyke. Se hva den gjør med hjernen. Står man mellom ett smertefritt liv for ingenting har fungert så kan jeg forstå at man utsetter seg for røyken, men ellers lite forståelse. Man vet aldri hvordan den vil påvirke deg uansett hvor mye kontroll en har først. Rulett Anonymkode: a555b...d4d Er dette her ting du har blitt fortalt eller snakker du av egen erfaring? Altså at du ikke vet hvor mye kontroll du har? 2
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2018 #55 Skrevet 31. juli 2018 52 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så hvis hun tok en drink så hadde det vært greit? Alkohol er mye, mye værre. Anonymkode: 64424...e27 Vin, drinker og øl er ikke ulovlig. Fatter ikke at det skal være så vanskelig å forstå Anonymkode: a6638...c49 1
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2018 #56 Skrevet 31. juli 2018 38 minutter siden, waco skrev: Er dette her ting du har blitt fortalt eller snakker du av egen erfaring? Altså at du ikke vet hvor mye kontroll du har? Fagfolk. Velger å stole på de som jobber på området Anonymkode: a555b...d4d 1
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2018 #57 Skrevet 31. juli 2018 58 minutter siden, waco skrev: Er det derfor du liker å være et dårlig menneske? Fordi at det ikke nytter å snakke med narkotika-misbrukere, da de er full klar over hva de gjør og konsekvensene av dette her? Hvorfor skal du melde dem til barnevernet da, - om de vet hva de gjør og at det ikke nytter å snakke med dem? - La meg gjette? Det er for å skade dem litt, ikkesant? De bruker narkotika og det passer ikke sammen med barn. Hvis du er uenig i dette, får du melde deg inn i et parti og forsøke å bli valgt inn på Stortinget, slik at du kan slås mot forbudet Anonymkode: a6638...c49 1
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2018 #58 Skrevet 31. juli 2018 On 7/28/2018 at 5:08 PM, AnonymBruker said: La folk gjøre hva de vil. Herregud altså! Anonymkode: a5f3d...852 Nå får alle dere dophoder jaggu meg gi dere! Man sitter ikke MED BARNET SITT PÅ 4 ÅR og røyker hasj!! Anonymkode: b65e1...028 3
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2018 #59 Skrevet 31. juli 2018 8 minutter siden, AnonymBruker said: Vin, drinker og øl er ikke ulovlig. Fatter ikke at det skal være så vanskelig å forstå Anonymkode: a6638...c49 Det handler ikke om hva som er lovlig og ikke, det handler om hva som tar mest skade. Anonymkode: 30c19...14b 1
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2018 #60 Skrevet 31. juli 2018 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det handler ikke om hva som er lovlig og ikke, det handler om hva som tar mest skade. Anonymkode: 30c19...14b Det handler om at moren gjør en kriminell handling og må ta følgene for dette Anonymkode: a6638...c49
Fremhevede innlegg