Gå til innhold

Mor som røyker hasj

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Jeg er i ett selskap nå, og skulle bære ut noen bord fra Stabburet. Da ser jeg at ei jente sitter å ruller hasj. Hun har et barn på 4 år. 

Er det noe dere Haddeland meldt ifra om til noen?? Jeg kjenner venner ikke godt, men vet litt om henne. Hun kom ruset i selskapet i går (så det på øynene) og hadde fortalt en annen gjest at hun røyket hver morgen og hver kveld + ellers. 

To barn kom til meg i stad og sa at hun og en til hadde røyket narkotika ved lekeplassen som ligger i nærheten. 

Anonymkode: 4518d...471

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Må legge til en ting i innlegget over🙈

Jeg vet at jeg må gjøre noe, for barnets del. Men hva?? 

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Må legge til en ting i innlegget over🙈

Jeg vet at jeg må gjøre noe, for barnets del. Men hva?? 

Du får vel gå bort til henne og snakke med henne? Hva annet kan du gjøre? Husk at du må ha såpass selvrespekt at du ikke gjør noe du senere må skjule at du gjorde.

• Liker 4
Skrevet

Du varsler politiet om bruk av narkotiske stoffer så blir evt barnevernet varslet via politiet. 

AnonymBruker
Skrevet

Meld til barneverntjenesten. De vil ta jevnlige prøver av henne.

Anonymkode: ff034...9e9

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

La folk gjøre hva de vil. Herregud altså! 

Anonymkode: a5f3d...852

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Hadde bare meldt det anonymt til barnevernet. De idiotene som fortsetter å røyke daglig etter at de har fått unger, har NULL selvinnsikt og begriper bare ikke av seg selv at alle andre, en andre som røyker, merker at de er rusa og at det går ut over ungen deres. 

Anonymkode: f9e97...0e7

• Liker 24
AnonymBruker
Skrevet

Politi og barnevern

Anonymkode: 2ade6...f8b

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

La folk gjøre hva de vil. Herregud altså! 

Anonymkode: a5f3d...852

Og se gjennom fingrene for ev omsorgssvikt? Er det din alminnelige leveregel; la folk gjøre som de vil? Herregud altså...

Anonymkode: 2d748...c46

• Liker 21
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Og se gjennom fingrene for ev omsorgssvikt? Er det din alminnelige leveregel; la folk gjøre som de vil? Herregud altså...

Det er ikke andres jobb å avgjøre om dette kan regnes som omsorgssvikt. Selv om hasj er ulovlig er det mange som fungerer godt selv on de røyker iblant. 

Ikke at jeg snakker for hasj, men vi trenger ikke lage storm i vannglass her ved å dømme mor nord og ned. Dersom det ikke finnes noen andre tegn på «svakhet» ville jeg jo ikke løpt til politiet....

• Liker 9
Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei!

Jeg er i ett selskap nå, og skulle bære ut noen bord fra Stabburet. Da ser jeg at ei jente sitter å ruller hasj. Hun har et barn på 4 år. 

Er det noe dere Haddeland meldt ifra om til noen?? Jeg kjenner venner ikke godt, men vet litt om henne. Hun kom ruset i selskapet i går (så det på øynene) og hadde fortalt en annen gjest at hun røyket hver morgen og hver kveld + ellers. 

To barn kom til meg i stad og sa at hun og en til hadde røyket narkotika ved lekeplassen som ligger i nærheten. 

"To barn kom og sa til meg at hun og en til hadde røyket narkotika"...der mista du meg. 

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, Rotemor skrev:

Det er ikke andres jobb å avgjøre om dette kan regnes som omsorgssvikt. Selv om hasj er ulovlig er det mange som fungerer godt selv on de røyker iblant. 

Ikke at jeg snakker for hasj, men vi trenger ikke lage storm i vannglass her ved å dømme mor nord og ned. Dersom det ikke finnes noen andre tegn på «svakhet» ville jeg jo ikke løpt til politiet....

En skal melde dette til bv, så får de ta vurderingen

Anonymkode: a6638...c49

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, Rotemor skrev:

En ting er å røyke i blant, men denne moren røykte tydeligvis flere ganger om dagen. 

At hasj er ulovlig betyr ikke automatisk at det er omsorgssvikt. Men jeg hadde blitt bekymret om en mor drakk alkohol hver morgen og kveld + ellers, også... 

Anonymkode: 4268d...499

• Liker 11
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

En ting er å røyke i blant, men denne moren røykte tydeligvis flere ganger om dagen. 

At hasj er ulovlig betyr ikke automatisk at det er omsorgssvikt. Men jeg hadde blitt bekymret om en mor drakk alkohol hver morgen og kveld + ellers, også... 

Anonymkode: 4268d...499

Ja, men det er noe med formuleringen her som gjør det hele lite troverdig.

»To barn som sa hun røyket narkotika på lekeplassen..» -Ikke sannsynlig. I tillegg så ville ikke en mor «betrodd» at hun røyket hasj tidlig og sent til en så upålitelig person som igjen sladret videre i neste sekund.

Det hele virker veldig dramatisert. Jeg Jar venner som røyker iblant og som også har barn. De tier stille om det. Jeg har også venner som jeg selv tenker at kanskje har et overdrevent forhold til å «kose seg med vin». Jeg tenker ikke barnevern og politi uansett.

Dessuten forundrer det meg at folk er så naive at man tror man bidrar til noe, eller oppnår noe som helst ved å ringe politiet og si at «en jeg kjenner røyker hasj. Hun sier hun gjør det mye»..... 

• Liker 9
Skrevet
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Å ta informasjon helt ukritisk og kaste seg på heksejakt; er det din allminnelige leveregel?

Du har jo konkludert på vegne av denne moren basert på ørlite informasjon. Det står feks ikke at hun har barnet der. Med hva Ts viser av kunnskap så vet vi ikke om det ble «rullet hasj». Vi vet heller ikke om hun har et rusproblem som kvalifiserer til omsorgssvikt.

Det vi VET er at Ts har et naivt forhold til hva hun opplever. Det er omtrent alt. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
8 timer siden, HalldirV2 skrev:

"To barn kom og sa til meg at hun og en til hadde røyket narkotika"...der mista du meg. 

Meg og... Hvilke barn vet forskjell på vanlig rullings og hasj? 

Anonymkode: a555b...d4d

• Liker 11
Skrevet
10 hours ago, Rotemor said:

Det er barnevernets jobb å avgjøre om det er omsorgssvikt. Så ja man bør selvsagt melde i fra. 

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Lider ungen?

Anonymkode: 5fb7a...aaa

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Huff, stakkars barn 😦

Anonymkode: 44245...a6b

AnonymBruker
Skrevet

Helt ærlig? Det er vel bedre om hun driver med det enn om hun dukket opp dritings i det selskapet. Jeg ser jo at dette innlegget er tull og bare vil skape reaksjon, men ærlig talt så er det ingen som helst grunn til at noen må gå til politiet med det. Hva om barna har det helt fint og det ikke er tegn til omsorgssvikt? Da risikerer du faktisk å ødelegge en hel familie og resten av livene deres dersom du går til barnevernet og/eller politiet med det. Folk må slutte å være så hårsår i forhold til det.

Anonymkode: 30c19...14b

• Liker 3
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...