Gå til innhold

Jenta på under 10 år har begynt å snakke om slanking


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg var ute med mitt stetantebarn forrige uke og vi skulle spise is. Vi satt oss i parken og spiste. Etter dette sier hun til meg at hun må slanke seg fordi hun har så stor mage og kan ikke spise noe før hun er «mindre». Jeg ble rett og slett helt forskrekka og hadde lyst til å gråte. Jeg viste det ikke at jeg reagerte, men sa pent til henne at sånn fikk hun ikke lov til å snakke. Og jeg spurte henne hvor hun hadde det fra og hun så noen jenter i klassen min!!! Jeg bare hva faen er det foreldre lærer ungene sine om dagen. Ikke rart unge i dag blir usikre på kroppsbilde når det begynner bare tidligere og tidligere!!!

Anonymkode: 17728...cc9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Søstra mi begynte også sånn. Å hu er tynn som en strek. Heldigvis(!) gikk det over da det ble tatt tak i ganske fort. 

Anonymkode: edb9a...568

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min 9-åring har også sagt noe sånn. Ville ikke spise mer usunt (hun får godteri kun lørdag),for da ble hun kanskje tjukk. 

Hun er veldig lang,og slank, tror det er det at hun kjenner på at hun er mye høyere enn venninnene. 

 

Anonymkode: 76ca2...620

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BearMama

En på skolen min stoppet med å spise is da hun gikk på barneskolen. Fra der eskalerte det til alvorlig spiseforstyrrelse og hun døde nesten.

Ta tak i det asap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var slik da jeg var ca 10-11.. nå er jeg 28 og har ikke blitt noe bedre.. 

Anonymkode: f6c46...9e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror dessverre dette er ganske vanlig. Ungene er eksponert av selvopptatt selfiekultur og amerikanske drittserier med forskrudd kjønnsrollemønster og overdreven sminke og seksualisering. Det har ofte lite med hva foreldrene sier og gjør. Alle, bortsett fra de helt radmagre, får en liten bulk på magen når de har spist mye eller bøyer seg frem. Dette tror ungjentene er fett som må bort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...