Gå til innhold

Røyking i naturen når det er forbud mot åpen ild


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvor dumme er folk egentlig? Ser stadig folk som røyker ute i skogen til tross for at det er totalforbud mot åpen ild. Skjønner dem det ikke, eller er de så egoistiske at de ikke bryr seg? Og hvorfor tør ikke brannvesenet snakke konkret om sigarettrøyk? 

Får helt angst når folk kaster sneiper i skogen nå. 

Anonymkode: 62a26...ba1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vel, jeg har vært på tur i skogen og tatt meg en røyk eller to. Jeg har da vett nok, til å sette meg på huk for å stumpe røyken ordentlig og å helle vann fra vannflasken over stumpen. Ta den opp - og kaste den våte sneipen i nærmeste søplebøtte.

Har du vært vitne til at noen kaster fra seg en glødende sneip i skogen? Hvorfor klager du da her inne, og ikke tar ansvar som borger ved å si ifra og informere om at det ikke er OK å gjøre i denne situasjonen?

Anonymkode: 6369d...e48

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er klar over at det blåser veldig mye aske fra røyken mens du røyker også? 

Ikke røyk i skogen! 

Og selvsagt sier man jo i fra, men det finnes jo idioter overalt.

Anonymkode: 62a26...ba1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tenkt på dette i mange måneder og røyker faktisk selv. Jeg hverken asker eller kaster sneiper ute pga brannfaren. Bruker konsekvent askebeger med vann i. Jeg vet ikke hva andre røykere gjør, men jeg tror ikke alle er hjernedøde. 

Anonymkode: 109d7...41c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der skal så ekstremt lite til om dagen. En liten glo er nok. 

Anonymkode: f4f72...7fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det vel en kobling mellom det å røyke og ikke helt se konsekvensene av det man gjør? 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, stan said:

Nå er det vel en kobling mellom det å røyke og ikke helt se konsekvensene av det man gjør? 

Ikke nødvendigvis. Men snakker vi om tatoverte folk som røyker, er nok koblingen absolutt tilstede.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vel, jeg har vært på tur i skogen og tatt meg en røyk eller to. Jeg har da vett nok, til å sette meg på huk for å stumpe røyken ordentlig og å helle vann fra vannflasken over stumpen. Ta den opp - og kaste den våte sneipen i nærmeste søplebøtte.

Har du vært vitne til at noen kaster fra seg en glødende sneip i skogen? Hvorfor klager du da her inne, og ikke tar ansvar som borger ved å si ifra og informere om at det ikke er OK å gjøre i denne situasjonen?

Anonymkode: 6369d...e48

Asken fra røyken kan være nok. Bruk hue,for faen! Skulle vanka en saftig bot for idioter som tar sjanser nå som det er så tørt at bare en gnist er nok. 

Anonymkode: 17387...e06

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg røyker. Men nå de siste fire ukene så røyker jeg kun ute ved bord med askebeger tilgjengelig, og brostein, støpt platting eller asfalt under meg. Aldri I verden om jeg røyker i skogen eller langs veikanten, ved busstoppet osv. 

Anonymkode: 68d11...907

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...