Gå til innhold

Når far ikke møter til avtalt tid (glemt samvær)


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Far til mitt barn er lærer på barneskole. Sååå fantastisk med barn, utrolig bra mann osv. Han glemmer, kutter og avlyser samvær over en lav sko. Han skulle ha 50/50 men han gidder ikke engang 20/80.

Anonymkode: 20d5d...421

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trist situasjon for både deg og barnet, og utrolig frustrerende.

Jeg ville prøvd familievernkontoret først. Møter han ikke opp til timen så kan du bruke tiden din å snakke med de om det. 

Deretter ville jeg spurt han med en vennlig tone om det var en spesifikk grunn til at han glemmer, og deretter fortelle han hva det gjør med barnet og deg når han glemmer samvær. For å avslutte med at han må hente barnet selv, så kan dere møtes halvveis når barnet skal hjem, ihvertfall for en periode. 

Uansett hvor frustrerende og irritert på han du blir, prøv å hold en hyggelig tone, det kommer man lengst med. Ofte setter folk seg i forsvarsposisjon så fort man blir sint, og der ønsker man ikke å ha en eks og far til barnet. Det betyr ikke at man ikke skal sette ned foten, men på en allright måte uansett hvor ille barnefaren er. 

Glemmer han å hente barnet kaller du inn til et meklingsmøte hvor dere kan diskutere å redusere samværet, slik at det "blir lettere for han" å overholde samværet. Eller lage en avtale at vis han ikke henter barnet innen den og den tid, så faller samværshelgen bort. Men det kan fort bli slitsomt for både deg og barnet og leve i den uvissheten. 

Dushbag av en fyr, og håper det ordner seg for dere. 

 

Anonymkode: 7bdb6...929

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...