Oddy Skrevet 26. juli 2018 #41 Skrevet 26. juli 2018 Kjøttdeig, salsa, ananas, paprika, agurk og mais
Wenda Skrevet 26. juli 2018 #42 Skrevet 26. juli 2018 Hva jeg bruker kommer helt an på hva jeg har i skapene og hva jeg har lyst på. Som regel bruker jeg alltid tortilla. Lager jeg tacosuppe/gryte/grateng så skjærer jeg noen ganger opp tortillaen og steker den så den blir crispy og bruker som tilbehør Av kjøtt så blir det som oftest kjøttdeig, men innimellom bruker jeg biff, kylling, fisk eller soyakjøtt. Lager stort sett alltid en salsa og en guacamole. Stapper disse gjerne fulle av chili, jalapeños eller lignende også Av salat så blir det forskjellig fra gang til gang, men iallefall litt agurk, revet gulrot, vårløk og noe grønt Bruker som regel aldri revet ost, men om jeg har så bruker jeg fetaost
annebanane Skrevet 26. juli 2018 #43 Skrevet 26. juli 2018 Den jeg lager mest består av lefse, tacokjøttdeig, knust skjell, løk, tomat, avocadoskiver, rømme og ost. Innimellom bytter jeg ut med pitabrød (som er så godt, men bruker det mest til kylling) Legger også til flere ingredienser om jeg gidder, eller steker noen av grønnsakene litt.
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2018 #44 Skrevet 26. juli 2018 51 minutter siden, AnonymBruker skrev: Aldri hørt om dette landet 😂😂 Anonymkode: 15a1b...85d Tex-mex er ikke noe land da! Tex-mex er de som har aner fra Texas og Mexico. Taco som vi kjenner det her er mat som er tex-mex, ikke mexicansk. Muligens du ikke er særlig bereist i verden og blitt kjent med mennesker med forskjellig bakgrunn. Men det får så være! Anonymkode: 8e676...d94 1
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2018 #45 Skrevet 26. juli 2018 Vi pleier som regel å ha tortillabåter og kjøttdeig av svin. Av tilbehør har vi agurk, avocado, cherrytomater, kinakål, mais og paprika Jeg liker det best sånn sammen med taco spice mix, men samboer har løk, rømme, tacosaus og vanlig tomat i stedet for/i tillegg. Anonymkode: d2fda...862
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2018 #46 Skrevet 26. juli 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Vi pleier som regel å ha tortillabåter og kjøttdeig av svin. Av tilbehør har vi agurk, avocado, cherrytomater, kinakål, mais og paprika Jeg liker det best sånn sammen med taco spice mix, men samboer har løk, rømme, tacosaus og vanlig tomat i stedet for/i tillegg. Anonymkode: d2fda...862 Og selvfølgelig ost da Anonymkode: d2fda...862
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2018 #47 Skrevet 26. juli 2018 Hvordan funker det? Altså bare guacamole sammen med rødløk? Eller trengs det flere indegridienser? Som en tacodip. Anonymkode: 31923...0be
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2018 #48 Skrevet 26. juli 2018 1 time siden, Lisanna skrev: Tacoskjell, salatblad, vårløk, rødløk, paprika, agurk, mais, guacamole, tomat og kjøttdeig Hvordan lager du guacamolen? Anonymkode: 31923...0be
TulleJenny Skrevet 26. juli 2018 #49 Skrevet 26. juli 2018 (endret) 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvordan funker det? Altså bare guacamole sammen med rødløk? Eller trengs det flere indegridienser? Som en tacodip. Anonymkode: 31923...0be Jeg lager guacamole med rødløk, litt chili, hvitløk, salt, pepper og litt rømme. Tilslutt skvis en halv/hel lime i. Er også godt med tomat i 😊 Endret 26. juli 2018 av TulleJenny
Miklo Velka Skrevet 26. juli 2018 #50 Skrevet 26. juli 2018 Guacamole, tacosaus, salat (noen ganger), mais, paprika, agurk, eple og kjøttdeig.
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2018 #51 Skrevet 26. juli 2018 Jeg pleier å ha kjøttdeig, salat, ost, paprika, agurk, salsa, rømme og guacamole. Av og til sniker jeg inn løk, mais og nachochips. Anonymkode: 0023c...d8b
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2018 #52 Skrevet 26. juli 2018 7 minutter siden, TulleJenny skrev: Jeg lager guacamole med rødløk, litt chili, hvitløk, salt, pepper og litt rømme. Tilslutt skvis en halv/hel lime i. Er også godt med tomat i 😊 Må man ha lime oppi? Anonymkode: 31923...0be
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2018 #53 Skrevet 26. juli 2018 Kjøttdeig, salat, cherrytomater, løk og maispure👍 Anonymkode: 500ec...150
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2018 #54 Skrevet 26. juli 2018 Noen vil påstå at min versjon av taco.. ikke er taco. Men de tar feil, fordi det er taco. Bruker standard kjøttdeig med tacokrydder. Legg til sjampinjong og bacon i blandingen. Bruker så klart tacolefse. Først tar jeg hvitost over hele tacolefsen og varmer den i micro. Så legger jeg kjøttdeig, bacon og sjampinjong-blanding i lefsen, så ost, rømme og hvitløkdressing. Noen ganger så tar jeg kjøttdeigblanding + ost inni lefsen. Ruller sammen, legger lefsen i en ildfastform. Drysser over mer ost og smelter i ovnen. Tar da rømme og hvitløkdressing oppå der igjen når det er ferdig i ovnen. Ja du leser riktig, ost x3! Mmmm nå fikk jeg lyst på taco. Fuck sunt, livet er for kort til å spise gress! Anonymkode: 56d27...9c9
Jolene Skrevet 26. juli 2018 #55 Skrevet 26. juli 2018 Dersom lefse eller skjell: Kjøtt, ost, avocado, salat, tomat, agurk, tacosaus Dersom taco-salat: salat, agurk, tomat, fetaost, oliven, avocado, tacosaus, rømme
bopera Skrevet 26. juli 2018 #56 Skrevet 26. juli 2018 I rekkefølge fra nederst til øverst: Lefse, kjøttdeig, ruccola, agurk, cherrytomat, mais, rødløk, guacamole, salsa. Spiser det nokså sjeldent, men nå fikk jeg skikkelig lyst på, så i morgen blir det taco!
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2018 #57 Skrevet 26. juli 2018 Sjukt harde disse avokadoene er! Hvordan modne? Putte den i ovnen på 200 grader med folie rundt? Anonymkode: 31923...0be
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2018 #58 Skrevet 26. juli 2018 Vi bruker både lefser og shell. Rømme, guacamole, kjøttdeig, cheddarost, salat, paprika, agurk, cherrytomater, løk og mais, salsa. Presser litt lime over det hele. Yum! Anonymkode: 33e6e...922 1
Strikkagenser Skrevet 26. juli 2018 #59 Skrevet 26. juli 2018 Min optimale taco er en tortilla som inneholder guacamole, hjertesalat, karbonadedeig, ost, salsa, mais, tomat, agurk, mango, rødløk, rømme og nachoschips 🤩
Hollie Skrevet 26. juli 2018 #60 Skrevet 26. juli 2018 Kjøttdeig/kylling, hjemmelaget tacokrydder og guacamole, salat, jalapeños, agurk og salsa. Spiser det enten som en salat, eller så bruker jeg lavkarbo tortillalefser.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå