Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

hehe flere år siden jeg sluttet å streve med å tilpasse meg alt i annonsetekster. har ikke såå mange personligheter! driver heller eget firma, så slipper jeg å personlighetsprostituere meg-får angst av tanken!

Anonymkode: 11d2d...8d8

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet

Biter meg merke i at man MÅ være utadvendt uansett om man skal jobbe alene på et lager. Og selvsagt blid og positiv absolutt HELE tiden. 😊 

Anonymkode: 4ea23...6fa

• Liker 28
Skrevet

Enig med deg TS, det er helt idiotisk. I tillegg skal man kunne ha mange baller i luften samtidig mens man skal kunne snu om raskt og være tilpasningsdyktig i en raskt skiftende bransje. Hei utbrenthet!

• Liker 21
AnonymBruker
Skrevet

Sånn er det når høyrevridde HR-mennesker får definere aller roller i næringslivet. Og verre skal det bli, om 10-20 år jobber de fleste 24/7, slik det er i min bransje. Bare å glede seg :) 

Anonymkode: 5cdb6...411

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sånn er det når høyrevridde HR-mennesker får definere aller roller i næringslivet. Og verre skal det bli, om 10-20 år jobber de fleste 24/7, slik det er i min bransje. Bare å glede seg :) 

Går bra sålenge posten kommer i skranken.

Anonymkode: a4193...c40

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Går bra sålenge posten kommer i skranken.

Anonymkode: a4193...c40

Hva mener du?

AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Biter meg merke i at man MÅ være utadvendt uansett om man skal jobbe alene på et lager. Og selvsagt blid og positiv absolutt HELE tiden. 😊 

Ja, krampeaktig og jævelig. Høres mest ut som de burde ansatt en robot, med de latterlige kravene sine. Jeg blir også kvalm, TS. 

Anonymkode: 9a21e...331

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
2 hours ago, Susalabim said:

Enig med deg TS, det er helt idiotisk. I tillegg skal man kunne ha mange baller i luften samtidig mens man skal kunne snu om raskt og være tilpasningsdyktig i en raskt skiftende bransje. Hei utbrenthet!

Hadde følt meg så dum og flau om jeg skrev slike stillingsannonser, vel vitende om at slike annonser ofte tiltrekker seg slimåler  som har det i kjeften men ikke i hodet. 

Anonymkode: 9a21e...331

• Liker 17
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det artigste jeg ser, som står i de fleste annonser for tiden, er at de ønsker en person som er svært selvstendig, og som simpelthen eeeeelsker å jobbe i team. Flotters! :sarkasme: 

Anonymkode: 17eb0...02f

Vis meg ett menneske som liker å jobbe i team. Det kan kun være de som sluntrer unna og later som de gjør ting ved å skjule seg bak innsatsen til teamet. For oss andre så er det bortkastede møter, en konstant dialog på chat, masing på de som aldri gjør det de skal til riktig tid, og diskusjoner du føler du må ta for å late som om alle bidrag vurderes likt.. 

Jeg får også motvilje til å søke på stillinger når kun 1 type personlighet er godtatt. Alle team trenger en rasjonell og mutt person, men ingen får den rollen når alle skal være positive ja-mennesker. I tillegg skal man gjerne være nyutdannet (og billig i drift), men ha 7 års erfaring sånn egentlig. Man skal ikke ha skiftet jobb for ofte, men man skal ha prøvd 5 ulike roller og hatt 10 ulike ansvarsområder. Du skal være et såkalt "geni" på det de egentlig søker etter. Man skal kunne ei bøtte med ulike systemer, utviklingsstandarder, arbeidsmetodikker og eeeelske å bruke hele fritiden på å lese om nye teknologier, selv om man ikke skal utvikle og designe systemene selv en gang. 

Blir ganske matt.

Anonymkode: 57061...fc5

• Liker 36
AnonymBruker
Skrevet

mhmm..blir sick av de…mennesker er nå engang mennesker---ikke superduper 24.7 hipp hurrraaaaaa …….:pinar:

Anonymkode: 4e077...e6d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vis meg ett menneske som liker å jobbe i team. Det kan kun være de som sluntrer unna og later som de gjør ting ved å skjule seg bak innsatsen til teamet. For oss andre så er det bortkastede møter, en konstant dialog på chat, masing på de som aldri gjør det de skal til riktig tid, og diskusjoner du føler du må ta for å late som om alle bidrag vurderes likt.. 

Jeg får også motvilje til å søke på stillinger når kun 1 type personlighet er godtatt. Alle team trenger en rasjonell og mutt person, men ingen får den rollen når alle skal være positive ja-mennesker. I tillegg skal man gjerne være nyutdannet (og billig i drift), men ha 7 års erfaring sånn egentlig. Man skal ikke ha skiftet jobb for ofte, men man skal ha prøvd 5 ulike roller og hatt 10 ulike ansvarsområder. Du skal være et såkalt "geni" på det de egentlig søker etter. Man skal kunne ei bøtte med ulike systemer, utviklingsstandarder, arbeidsmetodikker og eeeelske å bruke hele fritiden på å lese om nye teknologier, selv om man ikke skal utvikle og designe systemene selv en gang. 

Blir ganske matt.

Anonymkode: 57061...fc5

Du jobber også med teknologi ja? Ønsker velkommen til en jobb som krever 24/7 innsats opptil 365 dager i året :) Fritid trenger du ikke bekymre deg over, for det får du ikke. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

huff, uten at jeg har greie på det høres ikke den bransjen særlig human ut! må da bli mye sykemeldte,utbrente mm.

det er jo mennesker; ikke maskiner en har med å gjøre. sørgelig at arbeidslivet skal være så kynisk, der man nesten blir en taper uansett

Anonymkode: 11d2d...8d8

AnonymBruker
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Og så fremoverlent at det er like før nesa subber i bakken! 

Anonymkode: a3112...151

• Liker 13
Skrevet

Slike standardutrykk bryr jeg meg ikke om. Blir omtrent like klisje som "liker turer i skog og mark" på kontaktannonser.

Jeg er mer kritisk til annonser som krever mastergrad, men åpenbart kan utføres av feks faglærte.

• Liker 11
Gjest making.a.mess
Skrevet

Man må lyve like mye i intevjuet som firmaet gjør i stillingsannonsen. Virker som et sosialt spill. Alle disse gode egenskapene de sier trengs ville vært helt bortkastet på over halvparten av disse komajobbene. En så bra person som de sier de vil ha, har en lederstilling med høy lønn og er ikke intetessert i å nisse rundt for så godt som ingenting. Eventuelt kan de få en bra person som trenger en kort periode med sysselsetting på sin vei oppover, men det er de heller ikke interessert i. Har sett mange missfornøyde mennesker på arbeidsplasser pga dette. 

Personlig mangler jeg endel av disse egenskapene, og men kunne godt gjort disse lavtlønnede komajobbene for dårlig lønn om jeg hadde vært frisk nok. Problemet er at søkere som passer til stillingene ikke tør å søke pga dette svadaet. Hvorfor ikke kalle en spade for en spade? 

Gjest Peanut
Skrevet

Oppi søking og slikt er jeg. Er så gøy atte :sukk:

AnonymBruker
Skrevet

Det verste jeg leser er de som kommer med tullete og uoppnåelig krav og samtidig oppgir lønna på stillingsannonsen. 

Du må ha master og minimum 10års erfaring og lønna er liksom på 390k🙄

Jeg søkte faktisk på en sånn stilling bare for å bekrefte at persone som skrev stillingsannonsen var en hjernedød tulling. 

Jeg var nedlatende og sarkastisk under intervjuet og likevel ringte de neste dag. De ville de ha meg videre til 2.gangsintervju. 

Anonymkode: 15a3e...47a

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

«Vinnerpersonlighet», for noe tull! 😂 

Det er sånt svada som de fyller annonsene med. Ta det helt med ro, ingen er bare glad hele tiden. Det de egentlig vil ha, er en person som ikke er er fullstendig umulig å samarbeide med. Så lenge du ikke er det, går det helt fint.

Anonymkode: 52b1f...36c

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...