Gå til innhold

Menn som foretrekker lave kvinner


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, hind skrev:

Hvorfor det? Ts spør om årsaker til at høye menn er ville etter petite kvinner og jeg ramset opp noen vanlige og mindre vanlige  årsaker basert på mine egne observasjoner opp gjennom årene. 

Her er HI:
Hvorfor foretrekker mange menn å bli sammen med kvinner som er "petite"? Er mange damer jeg kjenner som er svært små av høyde som alltid kun har vært sammen med høye menn.

Joda det har du rett i at du gjør. Men det er vel relativt unødvendig å trekke inn pedofile tendenser til dette. Forhåpentligvis er det marginalt antall menn som faller for damer som er lave fordi de minner dem om barn. Igjen - det er IKKE høyden som gir pekepinn på alder på vedkommende. 
Og jeg synes du omformulerer HI litt vel mye når du får innlegget til å bli "årsaker til at høye menn er ville etter..." 

Anonymkode: 4d16c...e8c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg lurer på hvor mange av dere korte kvinner, altså dere fra ca 1,55 m til 1,65 m, som har brødre på 1.90? Eller fedre på 1.90?

Jeg bare synes denne forakten dere har for egne gener er noe spesiell. Dere er kortvokste selv, for svingende, og så er liksom kortvokste menn ikke bra nok for dere? Hva med sønnene dere kanskje får i framtiden? Vil dere nekte å ha noe med dem å gjøre, dersom de (mest sannsynlig) blir korte som dere selv?

Blir litt som damer som krever at mannen har høy utdanning og alt på stell, mens dere selv er hjelpepleier el.l.

Anonymkode: 85306...2b2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg lurer på hvor mange av dere korte kvinner, altså dere fra ca 1,55 m til 1,65 m, som har brødre på 1.90? Eller fedre på 1.90?

Jeg bare synes denne forakten dere har for egne gener er noe spesiell. Dere er kortvokste selv, for svingende, og så er liksom kortvokste menn ikke bra nok for dere? Hva med sønnene dere kanskje får i framtiden? Vil dere nekte å ha noe med dem å gjøre, dersom de (mest sannsynlig) blir korte som dere selv?

Blir litt som damer som krever at mannen har høy utdanning og alt på stell, mens dere selv er hjelpepleier el.l.

Anonymkode: 85306...2b2

Jeg vet ikke om jeg skal le eller gråte!

Man har da ikke selvforakt fordi om man er lav og blir sammen med en høy person, hvor overfladisk går det ann å bli egentlig? 

Fordi om du sliter med å få høye folk til å interessere seg for deg kjære langbein, betyr nødvendigvis ikke at det er de lave damene sin skyld.

Anonymkode: a4322...998

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, jaggemor skrev:

Er vel gjerne ikke høyden en faller for 🤔

Isåfall er det temmelig påfallende at lave damer så godt som aldri blir sammen med menn som er under snittet høye. Og det til tross for at lave menn faktisk virker veldig interessert i disse damene.

Anonymkode: 85306...2b2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet ikke om jeg skal le eller gråte!

Man har da ikke selvforakt fordi om man er lav og blir sammen med en høy person, hvor overfladisk går det ann å bli egentlig? 

Fordi om du sliter med å få høye folk til å interessere seg for deg kjære langbein, betyr nødvendigvis ikke at det er de lave damene sin skyld.

Anonymkode: a4322...998

Eh, jo. Om man er kort selv, og bevisst selektere vekk andre korte, så kan det meget vel være et uttrykk for selvforakt. 

Det blir et forsøk på å bøte på den skammen man selv føler over å være kort.

Anonymkode: 85306...2b2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg lurer på hvor mange av dere korte kvinner, altså dere fra ca 1,55 m til 1,65 m, som har brødre på 1.90? Eller fedre på 1.90?

Jeg bare synes denne forakten dere har for egne gener er noe spesiell. Dere er kortvokste selv, for svingende, og så er liksom kortvokste menn ikke bra nok for dere? Hva med sønnene dere kanskje får i framtiden? Vil dere nekte å ha noe med dem å gjøre, dersom de (mest sannsynlig) blir korte som dere selv?

Blir litt som damer som krever at mannen har høy utdanning og alt på stell, mens dere selv er hjelpepleier el.l.

Anonymkode: 85306...2b2

For ordens skyld:

Kortvokst: I Norge er grensen satt til 150 centimeter for kvinner og 161 centimeter for menn. 
https://www.sunnaas.no/fag-og-forskning/kompetansesentre-og-tjenester/trs-kompetansesenter-for-sjeldne-diagnoser/sjeldne-diagnoser/kortvoksthet

 

Mao er ikke de du beskriver fra 155cm  - 165cm regnet som kortvokst. Faktisk er 165 cm kun 2 cm under gjennomsnittshøyden for kvinner i Norge.

Gjennomsnittshøyden i Norge er 181 centimeter for menn, og 167 centimeter for kvinner.
https://www.kk.no/helse/sa-hoye-er-vi-i-norge---og-dette-avgjor-hoyden-din-67805577

Denne diskusjonen begynner å bli så latterlig at jeg måtte gå inn å finne ut noen fakta. Så sånn sett har den vært lærerik siden jeg har lært noe nytt i dag også!

 

Anonymkode: 4d16c...e8c

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For ordens skyld:

Kortvokst: I Norge er grensen satt til 150 centimeter for kvinner og 161 centimeter for menn. 
https://www.sunnaas.no/fag-og-forskning/kompetansesentre-og-tjenester/trs-kompetansesenter-for-sjeldne-diagnoser/sjeldne-diagnoser/kortvoksthet

 

Mao er ikke de du beskriver fra 155cm  - 165cm regnet som kortvokst. Faktisk er 165 cm kun 2 cm under gjennomsnittshøyden for kvinner i Norge.

Gjennomsnittshøyden i Norge er 181 centimeter for menn, og 167 centimeter for kvinner.
https://www.kk.no/helse/sa-hoye-er-vi-i-norge---og-dette-avgjor-hoyden-din-67805577

Denne diskusjonen begynner å bli så latterlig at jeg måtte gå inn å finne ut noen fakta. Så sånn sett har den vært lærerik siden jeg har lært noe nytt i dag også!

 

Anonymkode: 4d16c...e8c

Er ikke kortvokst et annet ord for dverg? Da skal man slite med mye mer enn lav høyde for å bli dverg altså. Det går blandt annet på skjelett.

Anonymkode: ee5f6...31c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er ikke kortvokst et annet ord for dverg? Da skal man slite med mye mer enn lav høyde for å bli dverg altså. Det går blandt annet på skjelett.

Anonymkode: ee5f6...31c

Jo det stemmer.

Anonymkode: 4d16c...e8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Eh, jo. Om man er kort selv, og bevisst selektere vekk andre korte, så kan det meget vel være et uttrykk for selvforakt. 

Det blir et forsøk på å bøte på den skammen man selv føler over å være kort.

Anonymkode: 85306...2b2

Whatever floats your boat. Trist for deg at alle de lave damene stikker av med de høye gutta da. Du får bare lære deg å leve med det ;) 

Anonymkode: a4322...998

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det stemmer ikke.. Høyde er oftest helt tilfeldig eller en kombo. Har en kompis som er 190cm lang, og begge foreldrene er korte!

Faren min er 185cm og mamma er 157cm, selv har jeg fire søstre som alle er over 180cm. Mens jeg selv er 160cm. Hun ene lille søstra mi er høyere enn pappa, og er hele 187cm lang! Mens store søstra mi er  den eneste med ‘normal’ høyde på 171cm.

Foreldrene mine elsker og verdsetter oss på lik linje, til tross for høydeforskjellene våre. Det er helt tilfeldig hvor høye barna dine blir. For en tåpelig ankagelse å komme med.. 😕 

Anonymkode: a65de...45b

Herregud. Selvfølgelig er høyde arvelig. Tuller du? Man arver høyde fra begge sider. Men man kan også "få" høyden til en bestefar eller oldefar, selv om far er lavere. Så om du har en lav mor og en høy far så kan man få lave barn, midt på treet barn eller høye barn. Tilfeldig er det ihvertfall ikke. 

35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg lurer på hvor mange av dere korte kvinner, altså dere fra ca 1,55 m til 1,65 m, som har brødre på 1.90? Eller fedre på 1.90?

Jeg bare synes denne forakten dere har for egne gener er noe spesiell. Dere er kortvokste selv, for svingende, og så er liksom kortvokste menn ikke bra nok for dere? Hva med sønnene dere kanskje får i framtiden? Vil dere nekte å ha noe med dem å gjøre, dersom de (mest sannsynlig) blir korte som dere selv?

Blir litt som damer som krever at mannen har høy utdanning og alt på stell, mens dere selv er hjelpepleier el.l.

Anonymkode: 85306...2b2

Kortvokst faktisk. 

Jeg har ikke noen forakt for min høyde, men jeg ønsker ikke at mine barn skal blir like små, det er jo ikke praktisk. Men jeg var ikke ute etter en høy mann, det var tilfeldig. Jeg har datet lave menn også, flotte karer det også. 

Så jeg håper jo at barna har arvet høyden hans. 

Anonymkode: dbb41...495

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jo det stemmer.

Anonymkode: 4d16c...e8c

Jeg er 150 og har en godt proporsjonert kropp. Er ikke dverg. Jeg har også møtt noen som faktisk er lavere enn meg, men som heller ikke er dverger. I andre deler av verden er kvinner også veldig lave, uten at de er dverger så det er litt synd at de sprer slik feilinformasjon.

Anonymkode: ee5f6...31c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mange tenker sitt, men er for høflige til å si noe 🙂

Anonymkode: 85306...2b2

«Tenker sitt», tviler egentlig på at de fleste tenker noe og i det hele tatt bryr seg, untatt sånne som deg da. Har faktisk aldri tenkt over det selv, ikke hørt noen av vennene mine har gjort det heller. Du får kose deg med å analysere og dømme folk hvis det er det som får deg til å føle deg bedre, mens resten lever livet sitt og koser seg med sin 1.90 høye mann! :) 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er 150 og har en godt proporsjonert kropp. Er ikke dverg. Jeg har også møtt noen som faktisk er lavere enn meg, men som heller ikke er dverger. I andre deler av verden er kvinner også veldig lave, uten at de er dverger så det er litt synd at de sprer slik feilinformasjon.

Anonymkode: ee5f6...31c

Feilinformalsjon? Jeg linket til det som er skrevet om gjennomsnittshøyde i Norge. Den er SELVFØLGELIG annerledes i andre land! Se gjerne på linkene så ser du. Google det så ser du landene som har høyest og lavest gjennomsnittshøyder. Så det er joikke feilinformasjon å skrive hva som er i Norge.

Jeg er selv halvt asiatisk og jeg og min famillie er heller ikke særlig høye i forhold til norsk gjennomsnittshøyde.

Anonymkode: 4d16c...e8c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er 150 og har en godt proporsjonert kropp. Er ikke dverg. Jeg har også møtt noen som faktisk er lavere enn meg, men som heller ikke er dverger. I andre deler av verden er kvinner også veldig lave, uten at de er dverger så det er litt synd at de sprer slik feilinformasjon.

Anonymkode: ee5f6...31c

Enig. I sørlige og østlige deler av verden er det svært mange som er på din høyde og ingen av de damene regnes som kortvokste. Kan forøvrige også nevne en hel del Hollywood/reality-stjerner (Eva Longoria, Kim Kardashian, Olsen-tvillingene, Reese Witherspoon m.fl.) som er veldig lave og heller ikke regnes som kortvokste! Enkelte her er virkelig tragiske som skal blande inn kortvoksthet oppi dette, uten og vite hva det egentlig betyr.

Anonymkode: a4322...998

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Feilinformalsjon? Jeg linket til det som er skrevet om gjennomsnittshøyde i Norge. Den er SELVFØLGELIG annerledes i andre land! Se gjerne på linkene så ser du. Google det så ser du landene som har høyest og lavest gjennomsnittshøyder. Så det er joikke feilinformasjon å skrive hva som er i Norge.

Jeg er selv halvt asiatisk og jeg og min famillie er heller ikke særlig høye i forhold til norsk gjennomsnittshøyde.

Anonymkode: 4d16c...e8c

Jeg tenker da på at man som 150 eller lavere blir betegnet som dverg når man slettes ikke er dverg. Man er bare unormalt liten i forhold til resten av landet, men det betyr ikke at man er dverg.

Anonymkode: ee5f6...31c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg tenker da på at man som 150 eller lavere blir betegnet som dverg når man slettes ikke er dverg. Man er bare unormalt liten i forhold til resten av landet, men det betyr ikke at man er dverg.

Anonymkode: ee5f6...31c

Neida jeg kan være enig i noe av det du sier. Du får ta det opp med myndighetene og helsesektoren.
https://www.sunnaas.no/fag-og-forskning/kompetansesentre-og-tjenester/trs-kompetansesenter-for-sjeldne-diagnoser/sjeldne-diagnoser/kortvoksthet#familiær-kortvoksthet

Anonymkode: 4d16c...e8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Enig. I sørlige og østlige deler av verden er det svært mange som er på din høyde og ingen av de damene regnes som kortvokste. Kan forøvrige også nevne en hel del Hollywood/reality-stjerner (Eva Longoria, Kim Kardashian, Olsen-tvillingene, Reese Witherspoon m.fl.) som er veldig lave og heller ikke regnes som kortvokste! Enkelte her er virkelig tragiske som skal blande inn kortvoksthet oppi dette, uten og vite hva det egentlig betyr.

Anonymkode: a4322...998

Takk!:blomst: De er jo superflotte og har heller ikke hørt at de er blitt omtalt som kortvokst nei :) Nå er vel de fleste 152-158 da av de lave kjendisene. Tror Tila Tequila og hun ene I Big Bang Theory også er 150 :)

Anonymkode: ee5f6...31c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Isåfall er det temmelig påfallende at lave damer så godt som aldri blir sammen med menn som er under snittet høye. Og det til tross for at lave menn faktisk virker veldig interessert i disse damene.

Anonymkode: 85306...2b2

Må være spesiell jeg da, for jeg fant meg en lav en

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Takk!:blomst: De er jo superflotte og har heller ikke hørt at de er blitt omtalt som kortvokst nei :) Nå er vel de fleste 152-158 da av de lave kjendisene. Tror Tila Tequila og hun ene I Big Bang Theory også er 150 :)

Anonymkode: ee5f6...31c

Hvilket jo er riktig i følge den norske betegnelsen for kortvokste som er under 150.

Anonymkode: 4d16c...e8c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...