Testosteron Skrevet 30. juli 2018 #81 Del Skrevet 30. juli 2018 5 timer siden, Husmusa70 skrev: Jeg lurer på om dere som er uenige med henne vet hva dere er uenige i? Flere av de som er uenige med henne, drar fram hennes standpunkter i andre saker, så man kan jammen begynne å lure på hva de egentlig er uenige i 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miklo Velka Skrevet 30. juli 2018 #82 Del Skrevet 30. juli 2018 (endret) On 7/25/2018 at 6:26 PM, Tuxy said: Må si Kari Jaquesson overrasker meg litt med sine ekstreme holdninger. Kari Jacquesson har vært ufordragelig i mange år. Endret 30. juli 2018 av Miklo Velka Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hummingbird2 Skrevet 30. juli 2018 #83 Del Skrevet 30. juli 2018 Kari Jacquesson er med i en gruppe ekstrem-feminister. De angriper en liten og sårbar gruppe, og de sprer hat og feilinformasjon. De av oss som har et familiemedlem eller en venn som er trans, vet at dette ikke er et valg de tar. De er født sånn. Jeg kan ikke forstå at ikke bare disse menneskene kan få leve i fred! De topper alt av selmordsstatistikker. Alle som jobber med denne gruppen vet at har man autisme er det 8x større sjanse for å være født i feil kropp. Selvfølgelig skal også denne gruppen få hjelp hvis de kommer gjennom nåløyet på Rikshospitalet. Kari er livsfarlig med sine hatefulle ytringer. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mari Y Skrevet 30. juli 2018 #84 Del Skrevet 30. juli 2018 4 timer siden, Hårstrikk79 skrev: Akkurat dette var jeg fullstendig enig med henne i. Men hun kunne kanskje ha ordlagt seg litt annerledes . Det er mest valg av ord jeg reagerer på, egentlig. Synes det blir fordummende og hun viser ikke mye empati Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dævendøtte Skrevet 30. juli 2018 #85 Del Skrevet 30. juli 2018 På 26.7.2018 den 9.27, Klink skrev: Jeg skjønner ikke greia. Kjønn er bestemt av hva du har mellom bena. Vi har to kjønn. Ferdig. Nettopp, du skjønner ikke greia. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Husmusa70 Skrevet 30. juli 2018 #86 Del Skrevet 30. juli 2018 4 hours ago, Testosteron said: Flere av de som er uenige med henne, drar fram hennes standpunkter i andre saker, så man kan jammen begynne å lure på hva de egentlig er uenige i Tror det er ganske vanlig på KG å mene før man leser noe.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elaine Marley Skrevet 30. juli 2018 #87 Del Skrevet 30. juli 2018 Tråden er ryddet for brukerdebatt og personangrep. Elaine Marley, mod. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tuxy Skrevet 30. juli 2018 #88 Del Skrevet 30. juli 2018 18 hours ago, Lothlorien- said: Så lenge hun ikke truer noen eller oppfordrer til vold, så kan hun da si og mene hva hun vil. Noe annet er å kriminalisere meninger og tanker, og det er sykt, tyrannisk og ondt. Men da er det merkverdig hvor lite hun selv tåler...det blotte nærvær av en transe får henne til å skrive sinte innlegg i DB. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tuxy Skrevet 30. juli 2018 #89 Del Skrevet 30. juli 2018 5 hours ago, Miklo Velka said: Kari Jacquesson har vært ufordragelig i mange år. Hun virket som et sympatisk menneske da hun drev med trening på TV2, men jeg tok hvis feil. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Husmusa70 Skrevet 30. juli 2018 #90 Del Skrevet 30. juli 2018 6 minutter siden, Tuxy said: Men da er det merkverdig hvor lite hun selv tåler...det blotte nærvær av en transe får henne til å skrive sinte innlegg i DB. Det er det blotte nærvær av en eller flere selverklærte kvinner med penis i damegarderoben som får henne til å skrive sinte innlegg. Selv har jeg absolutt ingenting imot transer, jeg vet at det finnes flere kjønn, og opplever at transer stort sett er ikke-invaderende når det gjelder kvinner, at de har flere aspekter og er mere intelligente enn mange andre. MEN, jeg ønsker ikke dele garderobe med en hvilken som helst mann som har fyllt ut et skjema for å "bli kvinne". Dette er ikke greit på noen som helst slags måte, og har ingenting med å hate på transer å gjøre. Jeg syns det er tragisk at man "må" velge kjønn og at man ikke bare kan være som man er. Mange tar operasjoner og hormoner fordi det ikke er akseptert å være noe annet enn mann eller kvinne. Samfunnsnormene er for snevre når det gjelder kjønn, men kvinner skal ikke måtte lide på grunn av det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bananbøy Skrevet 30. juli 2018 #91 Del Skrevet 30. juli 2018 Hun er jo en feminist. Det kan vel ikke akkurat være en overaskelse at hun er en frådende gæren mannehater da. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tuxy Skrevet 30. juli 2018 #92 Del Skrevet 30. juli 2018 3 minutter siden, Husmusa70 said: Det er det blotte nærvær av en eller flere selverklærte kvinner med penis i damegarderoben som får henne til å skrive sinte innlegg. Selv har jeg absolutt ingenting imot transer, jeg vet at det finnes flere kjønn, og opplever at transer stort sett er ikke-invaderende når det gjelder kvinner, at de har flere aspekter og er mere intelligente enn mange andre. MEN, jeg ønsker ikke dele garderobe med en hvilken som helst mann som har fyllt ut et skjema for å "bli kvinne". Dette er ikke greit på noen som helst slags måte, og har ingenting med å hate på transer å gjøre. Jeg syns det er tragisk at man "må" velge kjønn og at man ikke bare kan være som man er. Mange tar operasjoner og hormoner fordi det ikke er akseptert å være noe annet enn mann eller kvinne. Samfunnsnormene er for snevre når det gjelder kjønn, men kvinner skal ikke måtte lide på grunn av det. Ville du hatt problemer med å dele treningsgarederobe med vedkommende på bildet? Ville du som kvinne lidd av "hennes" nærvær? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miklo Velka Skrevet 30. juli 2018 #93 Del Skrevet 30. juli 2018 40 minutter siden, Tuxy said: Hun virket som et sympatisk menneske da hun drev med trening på TV2, men jeg tok hvis feil. Ja, da hadde jeg sansen for henne, men nå fremstår hun bare uspiselig de gangene hun får en trang for å stikke hodet frem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Husmusa70 Skrevet 30. juli 2018 #94 Del Skrevet 30. juli 2018 1 minutt siden, Tuxy said: Ville du hatt problemer med å dele treningsgarederobe med vedkommende på bildet? Ville du som kvinne lidd av "hennes" nærvær? Sa jeg at jeg ville lidd av alle transers nærvær i garderoben? For alt jeg vet kan det være en overgriper som er der for å sikle på kvinner. Kvinner har blitt utsatt for overgrep fra menn i uminnelige tider, så det potensielle nærværet av et slikt kryp i garderoben skal de jammen spares for. Syns du det er ok at en tidligere voldtektsmann fyller ut et skjema og får fri tilgang til alle kvinners garderober? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tuxy Skrevet 30. juli 2018 #95 Del Skrevet 30. juli 2018 5 minutter siden, Husmusa70 said: Sa jeg at jeg ville lidd av alle transers nærvær i garderoben? For alt jeg vet kan det være en overgriper som er der for å sikle på kvinner. Kvinner har blitt utsatt for overgrep fra menn i uminnelige tider, så det potensielle nærværet av et slikt kryp i garderoben skal de jammen spares for. Syns du det er ok at en tidligere voldtektsmann fyller ut et skjema og får fri tilgang til alle kvinners garderober? Det er ikke slik at hvem som helst bare kan fylle ut et skjema og plutselig være en kvinne. Det er ikke sånn det funker. Dessuten hvor reelt er det at en mann gjennomgår hormonbehandling, fjerning av skjeggvekst og muligens en operasjon for å få tilgang til en damegarderrobe? Så interessante er ikke kvinner selv for en overgriper. Den argumentasjonen er helt på jordet.Ingen behandler i verden ville skrevet ut hormoner til en slik person og motivene eller manglende genuine motiver hadde blitt rimelig kjapt avslørt. Personlig hadde jeg ikke hatt noe problemer med en transe i garderoben som ser ut som eller opplagt lever som en kvinne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Svartfugl Skrevet 30. juli 2018 #96 Del Skrevet 30. juli 2018 Jeg sluttet litt å ta henne alvorlig da hun hadde skjelt ut to unge damer fra Venstre for å være uenig med henne i 8.marskomiteen. Når hun deretter, noen år etterpå, reiser til Syria, besøker Assads menn og klarer å uttale at det ikke er noe galt med Assad-regimet og at alle soldatene der var "kjempehyggelige", da sluttet jeg helt å ta henne alvorlig. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
T-Rex Skrevet 30. juli 2018 #97 Del Skrevet 30. juli 2018 57 minutter siden, Tuxy said: Ville du hatt problemer med å dele treningsgarederobe med vedkommende på bildet? Ville du som kvinne lidd av "hennes" nærvær? Som tolvåring, om jeg hadde sett utstyret, ja. På mine eldre dager, nei. Kanskje vi rett og slett skal droppe kjønnsskillene, og innse at vi alle er mennesker, uavhengig av kjønn? Muligens er det det enkleste. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Rosetelys Skrevet 30. juli 2018 #98 Del Skrevet 30. juli 2018 (endret) 1 time siden, Tuxy skrev: Det er ikke slik at hvem som helst bare kan fylle ut et skjema og plutselig være en kvinne Lauren Southern gjorde dette. I Canada da, men likevel, det viser at det faktisk er så enkelt. Edit: Hun er selvfølgelig kvinne som "ble" mann da. Endret 30. juli 2018 av Rosetelys Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hårstrikk79 Skrevet 30. juli 2018 #99 Del Skrevet 30. juli 2018 7 minutter siden, Rosetelys skrev: Lauren Southern gjorde dette. I Canada da, men likevel, det viser at det faktisk er så enkelt. Edit: Hun er selvfølgelig kvinne som "ble" mann da. Dette var jo helt sykt. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thyra Skrevet 30. juli 2018 #100 Del Skrevet 30. juli 2018 2 timer siden, Husmusa70 skrev: Sa jeg at jeg ville lidd av alle transers nærvær i garderoben? For alt jeg vet kan det være en overgriper som er der for å sikle på kvinner. Kvinner har blitt utsatt for overgrep fra menn i uminnelige tider, så det potensielle nærværet av et slikt kryp i garderoben skal de jammen spares for. Syns du det er ok at en tidligere voldtektsmann fyller ut et skjema og får fri tilgang til alle kvinners garderober? I praksis er det vel de som også har et kvinnelig uttrykk, som vil bruke damegarderoben. Ikke bare vanlige menn som har fylt ut et skjema for å få adgang. De som oppfører seg på en måte som er til sjenanse vil vel også fort bli kastet ut av garderoben. Om noen planlegger å begå en voldtekt er vel heller ikke en offentlig garderobe det første stedet de vil velge. Det er ikke et sted de kan utfolde seg uforstyrret og usett. Det vil som regel være flere til stede, eller ihvertfall stor sannsynlighet for at noen kan dukke opp når som helst. Dette føler jeg er mer en teoretisk problemstilling enn en reell fare for kvinner som bruker offentlige garderober. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg