Gå til innhold

Ekstremt fra Kari Jaquesson


Gjest Tuxy

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hun hyller Assads regime og påstår at De Hvite Hjelmene er terrorister også. 

Jeg er skuffet over Dagbladet som åpenbart bryter Vær Varsom-plakatens paragraf 3.9

Opptre hensynsfullt i den journalistiske arbeidsprosessen. Vis særlig hensyn overfor personer som ikke kan ventes å være klar over virkningen av sine uttalelser. Misbruk ikke andres følelser, uvitenhet eller sviktende dømmekraft. Husk at mennesker i sjokk eller sorg er mer sårbare enn andre.

Damen bør åpenbart beskyttes mot seg selv, men Dagbladet lar henne drite seg ut igjen og igjen fordi det genererer høyere lesertall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, bue said:

Hun hyller Assads regime og påstår at De Hvite Hjelmene er terrorister også. 

Jeg er skuffet over Dagbladet som åpenbart bryter Vær Varsom-plakatens paragraf 3.9

Opptre hensynsfullt i den journalistiske arbeidsprosessen. Vis særlig hensyn overfor personer som ikke kan ventes å være klar over virkningen av sine uttalelser. Misbruk ikke andres følelser, uvitenhet eller sviktende dømmekraft. Husk at mennesker i sjokk eller sorg er mer sårbare enn andre.

Damen bør åpenbart beskyttes mot seg selv, men Dagbladet lar henne drite seg ut igjen og igjen fordi det genererer høyere lesertall.

Synes det var merkelig at DB offentliggjorde dette. Forstår egentlig ikke motivet og agendaen hennes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk skikkelig avsmak fra den dama når hun var på farmen! Men dette..tar kaka!

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns Kari Jaquesson er en litt snurpete dame, hun har dratt på årene og skjønner at eneste måten hun får oppmerksomhet av er å være i opposisjon mot alt og alle. Jeg oppfatter hun som en som alltid må ha rett og andre skal ikke få komme her å "lære" henne noe annet.

 

Når det kommer til selve saken TS har linket til, er jeg for at folk skal få lov å være transer, men at vi skal ha ett nytt kjønn (hen) er jeg faktisk imot. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig nok enig med henne i enkelte ting hun skriver her, men langt ifra alt, og absolutt ikke bakgrunnen fordi hun mener som hun gjør. 

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

"Per er ikke «egentlig» jente fordi han liker kjoler og neglelakk. Å snekre, ha kort hår og være «butch» gjør ikke en pike til gutt." Er det virkelig noen som er uenig i dette?

"Nå kan menn beholde helskjegget og juridisk sett «bli» kvinner ved å fylle ut et skjema, men selv ved amputasjon av penis og testikler, hormontilskudd, klær og sminke vil en mann aldri bli til en kvinne. Det de gjør er å etterligne det de tror er en kvinne og det står de jo fritt til å gjøre. En DNA-prøve vil dog alltid vise at han er en mann." 

Dette er helt riktig og ikke noe å hisse seg opp over.

  • Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Testosteron skrev:

"Per er ikke «egentlig» jente fordi han liker kjoler og neglelakk. Å snekre, ha kort hår og være «butch» gjør ikke en pike til gutt." Er det virkelig noen som er uenig i dette?

"Nå kan menn beholde helskjegget og juridisk sett «bli» kvinner ved å fylle ut et skjema, men selv ved amputasjon av penis og testikler, hormontilskudd, klær og sminke vil en mann aldri bli til en kvinne. Det de gjør er å etterligne det de tror er en kvinne og det står de jo fritt til å gjøre. En DNA-prøve vil dog alltid vise at han er en mann." 

Dette er helt riktig og ikke noe å hisse seg opp over.

Jeg er enig med det første, men synes ikke DNA skal avgjøre kjønn, om kropp, kjønn og ønske er et annet (av to) kjønn. 

Om man ikke skal kunne se ut som en kvinne og være en kvinne, men avlegge DNA.. Da har ting gått for langt. Man må ikke være fertil for å være kvinne. Man må ikke ha bryster. Man må ikke ha en skjede som fungerer optimalt (tenk fremfall, vestibutt, og andre diagnoser). Man er ikke mindre kvinne fordi man trenger glidemiddel. 

Man er ikke mindre kvinne fordi man har store føtter.. Man er ikke mindre kvinne fordi man er høy, mister håret eller må fjerne en mørk bart eller til og med skjegg vekst. 

Så om penis er borte, og man ellers har kvinnekropp og ønsker å være kvinne, er mannen da mindre kvinne enn en kvinne som er født slik, har amputert begge brystene og mistet alt håret til alopecia? 

Hun legger lista til sorteringsamfunn. Men det overrasket meg ikke med den dama ut fra det jeg har lest hittil. 

Jeg synes ikke man trenger flere kjønn, men synes vi kan respektere at noen ønsker å skifte kjønn og føler seg feil i kroppen sin. Det må vi kunne korrigere lik vi korrigerer andre kosmetiske medfødtheter som gir sosiale problemer til "pasienten". 

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tragisk syn på livet om hun mener dette, og tragisk for Dagbladet at hun får spalteplass hvor hun diskriminerer mange millioner mennesker som har endelig fått endret til sitt rette kjønn.

Jeg har slitt veldig med det samme, men har ikke gått gjennom prosessen men jeg føler at å bare si "mann kan ikke bli kvinne" er helt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trenger ikke å være enig med alt som skrives, men de har rett til å skrive og mene hva de vil, så lenge de ikke oppfordrer til kriminelle handlinger, som vold, mot transpersoner. Jeg kan ikke se at KJ gjør det.

Hun ytrer sitt syn, og jeg tror hun er fullstendig klar over virkningen av det hun sier.

Dagbladet kunne selvsagt nekte å skrive det hun sier, men ikke på grunn av Vær Varsom - plakaten.

Bryter man ned det hun sier i segmenter, så vil hun ha støtte av mange. For eksempel det hun sier om at menn som identifiserer seg som kvinne, har rett til å delta i kvinneidrett i USA. Ønsker man det?

Eller at en som har voldtatt, får sone i et kvinnefengsel. Ønsker man det?

Hvor skal grensen gå, når individets frihet går på bekostning av andre? Kvinnelige atleter som har trent siden barndommen, taper for en mann, som er fysisk overlegen.

Man setter kvinner i fare for å bli voldtatt, ved å tvinge de til å omgås en dømt voldtektsforbryter.

"Nå kan menn kreve å konkurrere i kvinneklassen i all idrett, dette har vi sett grove eksempler på i USA og England. Menn kan oppta plasser på kvinnelister i politiske partier, kreve å sone i kvinnefengsler, også om de skal sone for seksuelle overgrep mot kvinner. Forbrytelsen registreres som begått av en kvinne, til tross for at gjerningsmannen har brukt sin penis til å gjennomføre voldtekten. "

Individets rettigheter skal ikke brukes som et verktøy for å krenke andres rettigheter, mener jeg.

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken voldtektsmann som har skiftet kjønn til kvinne blir tvunget til å omgås kvinner? Jeg forstår ikke alt i innlegget over. 

En født mann som skifter kjønn til kvinne er vel statistisk mer utsatt for vold fra (andre) menn enn han/hun er for å voldta? 

Om idrett er det vel snakk om å innføre grenser basert på testosteron etter et tilfelle med friidrettsatleten jeg ikke nå husker navnet på. 

Om sikkerhet i et kvinnefengsel så soner jeg heller blant 14 kvinner som ble født menn, for varierte kriminelle grunner, enn med 14 kvinner som har utført grov vold og drap. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Zoey said:

Hvilken voldtektsmann som har skiftet kjønn til kvinne blir tvunget til å omgås kvinner? Jeg forstår ikke alt i innlegget over. 

En født mann som skifter kjønn til kvinne er vel statistisk mer utsatt for vold fra (andre) menn enn han/hun er for å voldta? 

Om idrett er det vel snakk om å innføre grenser basert på testosteron etter et tilfelle med friidrettsatleten jeg ikke nå husker navnet på. 

Om sikkerhet i et kvinnefengsel så soner jeg heller blant 14 kvinner som ble født menn, for varierte kriminelle grunner, enn med 14 kvinner som har utført grov vold og drap. 

Jeg skal prøve å klargjøre:

-En mann som er dømt for å ha voldtatt kvinner, sier nå at han identifiserer seg som kvinne, og krever å sone i kvinnefengsel. Uten å ha fjernet sin penis, og uten å gå på hormoner.

Riktig eller galt?

https://www.thetimes.co.uk/article/up-to-half-of-trans-inmates-may-be-sex-offenders-26rz2crhs

"Dragging on her king-sized cigarette in front of a no-smoking sign, her long, red-dyed hair falling over her silver fur coat, Davina Ayrton smiled at the camera just before she was sentenced to eight years in prison for raping a schoolgirl.

For anyone asking how a woman can be convicted of rape — which in law requires the use of a penis — the answer is Ayrton, previously known as David, was a man when she pinned down her 15-year-old victim in a Portsmouth garage. She still has her male genitalia."

For menn som deltar i sportsarrangement, er det nok at de har testosteronnivå lavt som en kvinne når de blir testet. Biologiske fødte kvinner har brukt det mannlig hormonet testosteron for å prestere bedre lenge før noen fant opp betegnelsen "cis". Selv om de sluttet før konkurransene for å unngå å bli tatt i doping, hadde testosteronet gitt de mer muskler enn kvinner som ikke var dopet.

En biologisk født mann har hatt naturlig testosteron siden han ble unnfanget, og har derfor en kropp som er sterkere og større enn en kvinnes.

" Biological males are joining women’s teams, smashing records and dominating in sports such as weightlifting, softball, cycling, track, wrestling, football, volleyball, dodgeball, handball, cricket, golf, basketball and mixed martial arts. "

https://www.wnd.com/2017/03/female-athletes-crushed-by-women-who-were-once-men/

Endret av ops2
  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enkelt tilfeller hvor folk misbruker systemet vil alltid finnes. Mange tilregnelige forsøker seg på å bli dømt som utilregnelig også. Å la denne ene eller disse få ødelegge for titusenvis, er å la seg manipulere. 

Man får heller la mannen dømmes til kvinnefengsel og settes i isolat. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skjønner ikke greia. Kjønn er bestemt av hva du har mellom bena. Vi har to kjønn. Ferdig. 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaquesson er generelt et snurrig fruktfat, der hun mesker seg i konspirasjonsteorier og radikalfeminisme, samtidig som hun ikke er fremmed for å be ungjenter "suge pikk". 

I denne saken er jeg i utgangspunktet litt enig i at en i mange tilfeller går for langt i å omdefinere i utgangspunktet målbare og verifiserbare begreper til at "alle er det de føler for", og det er også påfallende hvor lite aksept det er for, og mye sinne det rettes mot, de som mener en mann med penis ikke blir en kvinne av kosmetiske operasjoner og medisiner. 

Samtidig har Jaquesson, også i denne saken, en veldig ensidig analyse og er ekstremt opptatt av kvinner, i en sak som strengt tatt burde være noenlunde kjønsnøytral. Eksempelvis påstår hun, selvfølgelig uten kilder, at det er kvinner som utsettes for trusler eller vold, kun kvinner, noe som virker temmelig fjernt. Hun velger konsekvent å ikke nevnte kvinner som ønsker å være menn, som er en enda større gruppe i Norge enn motsatt, men er som vanlig ekstremt navle, og kanskje lenger ned, beskuende og sliter med å løfte blikket. 

I tillegg virker hun å ha missforstått noen av argumentene til de hun angriper, rett og slett fordi hun er så ensporet at hun ikke klarer å la være å angripe menn. Hun skriver at en ikke kan snakke om gravide kvinner lenger, fordi det kan ekskludere menn som vil være kvinner. Her er jo realiteten motsatt, at de som kan føle seg ekskludert er kvinner som ønsker å være menn, men som blir gravide. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, herzeleid skrev:

det er også påfallende hvor lite aksept det er for, og mye sinne det rettes mot, de som mener en mann med penis ikke blir en kvinne av kosmetiske operasjoner og medisiner. 

Du har helt rett. Det er helt påfallende hvor trangsynte trans-ekstremistene er overfor dem som ikke sier seg enige med dem. De tåler absolutt ikke å bli motsagt. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Men koker egentlig ikke alle argumentene hennes ned til at transer egentlig er menn som hater og er sjalu på "piker" og kvinner? Det er det hun skriver i innledningen som hovedargumentet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...