Gå til innhold

Lesbisk men liker kirka. Men presten er veldig homofob!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvis man er lesbisk men liker å gå i kirken! Skal man ikke få lov til det da?? Kirken der jeg bor er presten en som ikke respekterer homofili overhode. Dette vet jeg da en jeg kjenner jobber sammen med han. Jeg respekterer fult å holdent at han er i mot dette, men jeg skal ha lov å bevege meg inni kirken hvis jeg ønsker det.

Andre meninger?

Anonymkode: cc10b...205

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Reputation

Ja det skal du få lov til. Heldigvis så er det flertall i kirken som er for homofili, mem mam kan fortsatt møte på noen som har andre meninger. Hvis du bor i en større by så kan du dra til hvilken som helst kirke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger da ikke si til presten at du er homofil? 😛 Jeg har aldri snakket med presten i det hele tatt når jeg har vært i kirken... 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Reputation skrev:

Ja det skal du få lov til. Heldigvis så er det flertall i kirken som er for homofili, mem mam kan fortsatt møte på noen som har andre meninger. Hvis du bor i en større by så kan du dra til hvilken som helst kirke.

Jeg bor på en liten plass på landet.

Her ser jeg ofte presten og kjerringa på butikken. Han har 4 barn. Skulle likt hvis unga hans er homofile eller noen av de. Ville sett utrykket hans da.

En herifra ble banket opp av som far å kastet ut på gata da han var 15 år. Han lever fint i dag å er gift.

Anonymkode: cc10b...205

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, boblevann skrev:

Du trenger da ikke si til presten at du er homofil? 😛 Jeg har aldri snakket med presten i det hele tatt når jeg har vært i kirken... 

Hadde du sett meg så hadde du fort skjønt det. Jeg ser så lesbisk ut som fy 😅

Anonymkode: cc10b...205

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hadde du sett meg så hadde du fort skjønt det. Jeg ser så lesbisk ut som fy 😅

Anonymkode: cc10b...205

Hvordan ser man lesbisk ut? Sikker på at ikke bare du syns det selv, fordi du vet at du er lesbisk? Hvis det var forståelig...

Alle har lov å gå i kirken :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor gidde å gå i den kirka. Hvis presten er en homofob stakkar; hvilke andre reflekterte meninger kan han komme med? Trangsyntheten begrenser seg neppe bare til et område.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Reputation
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg bor på en liten plass på landet.

Her ser jeg ofte presten og kjerringa på butikken. Han har 4 barn. Skulle likt hvis unga hans er homofile eller noen av de. Ville sett utrykket hans da.

En herifra ble banket opp av som far å kastet ut på gata da han var 15 år. Han lever fint i dag å er gift.

Anonymkode: cc10b...205

Det er bare å dra i kirken. Skjer det reaksjoner så er det bare å ta videre. Helt ærlig så tror jeg ikke at du kommer til å bli latt merke til, og kanskje du har et annet inntrykk av han enn hva som er korrekt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke kristen og jeg har absolutt ikke noe som helst i mot homofile i det hele tatt!

Men jeg synes det er respektløst av homofile å ville gifte seg i kirken f.eks. altså hvorfor?! Hvorfor tråkke på religionen og andres meninger ved å gifte seg i kirken når presten mener det ikke er rett i følge bibelen? Som sagt så tror ikke jeg på Gud, jeg føler ingen grunn til å være i kirken og kommer heller aldri til å gifte meg i kirken. Hva bibelen sier er ikke det jeg mener er riktig. 

Og som sagt, jeg har absolutt ikke noe imot homofile!

Anonymkode: 9c1be...2e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Jeg er ikke kristen og jeg har absolutt ikke noe som helst i mot homofile i det hele tatt!

Men jeg synes det er respektløst av homofile å ville gifte seg i kirken f.eks. altså hvorfor?! Hvorfor tråkke på religionen og andres meninger ved å gifte seg i kirken når presten mener det ikke er rett i følge bibelen? Som sagt så tror ikke jeg på Gud, jeg føler ingen grunn til å være i kirken og kommer heller aldri til å gifte meg i kirken. Hva bibelen sier er ikke det jeg mener er riktig. 

Og som sagt, jeg har absolutt ikke noe imot homofile!

Anonymkode: 9c1be...2e5

Om kirken ikke ønsker å inkludere homofile så kan de takk nei til sugerøret i statskassa! 

Anonymkode: 3291e...57d

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri forstått meg på folk som vil være religiøse når religionen ikke aksepterer dem. Hva er poenget? Alle står fritt til å be til hvem som helst ved sin egen sengekant. Hva er appellerende med å delta i felles, religiøse arrangement når du vet at mange der ikke kan fordra deg? Er det en slags omvendt variant av det gamle Marx-sitatet "I don't want to me a member of a club that wants me as a member" - jeg må bli medlem der de ikke vil ha meg? Eller en mulighet til å skape litt oppmerksomhet rundt seg selv og deres intoleranse ved å stadig poengtere hvor lite ønsket man er?

Anonymkode: ba131...385

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har alltid likt å være i kirka. Jeg er fortsatt medlem av statskirka å har heller ikke tenkt å melle meg ut. Jeg har full respekt for de som er i mot homofili for det har dem rett til.. Vi kan ikke tvinge folk til å tolerere homofili om de ikke liker det. Ingen kan heller tvinge noen til å gå i kirka eller bli kristne hvis dem ikke liker eller ønsker det.

Jeg mener jeg har full rett til å bevege meg i kirken uansett hetro eller ikke. Men kommer ikke til å gifte meg i kirken..

Anonymkode: cc10b...205

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Om kirken ikke ønsker å inkludere homofile så kan de takk nei til sugerøret i statskassa! 

Anonymkode: 3291e...57d

Hvis prester ønsker og ikke har noe i mot homofile så er jo bare flott. 

Nå er ikke jeg den beste til å formulere meg. Men mener mer som at man burde respektere at enkelte prester og kirker ikke ønsker homofile der. 

Blir feil at homofile skal presse seg inn i det miljøet når mange mener det ikke er riktig ut i fra dems tro.

Anonymkode: 9c1be...2e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er ikke kristen og jeg har absolutt ikke noe som helst i mot homofile i det hele tatt!

Men jeg synes det er respektløst av homofile å ville gifte seg i kirken f.eks. altså hvorfor?! Hvorfor tråkke på religionen og andres meninger ved å gifte seg i kirken når presten mener det ikke er rett i følge bibelen? Som sagt så tror ikke jeg på Gud, jeg føler ingen grunn til å være i kirken og kommer heller aldri til å gifte meg i kirken. Hva bibelen sier er ikke det jeg mener er riktig. 

Og som sagt, jeg har absolutt ikke noe imot homofile!

Anonymkode: 9c1be...2e5

Hvorfor synes du det er respektløst av to kristne å ville gifte seg i kirka?

Synes at det som er respektløst, er for en representant av en religion som tilsynelatende står for nestekjærlighet og at kun Gud skal dømme, å ekskludere homofile.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har aldri forstått meg på folk som vil være religiøse når religionen ikke aksepterer dem. Hva er poenget? Alle står fritt til å be til hvem som helst ved sin egen sengekant. Hva er appellerende med å delta i felles, religiøse arrangement når du vet at mange der ikke kan fordra deg? Er det en slags omvendt variant av det gamle Marx-sitatet "I don't want to me a member of a club that wants me as a member" - jeg må bli medlem der de ikke vil ha meg? Eller en mulighet til å skape litt oppmerksomhet rundt seg selv og deres intoleranse ved å stadig poengtere hvor lite ønsket man er?

Anonymkode: ba131...385

Nå er jo kristendommen ganske tvetydig når det gjelder homofili.

På den ene siden er visstnok homofili en synd (det er forresten også det å spise skalldyr). På den andre siden heter det at Gud elsker alle.

Jeg forstår ikke engang det å være religiøs. Men jeg tror at mange velger ikke tro eller ikke-tro selv. For mange er det helt naturlig å tro, på lik linje som det for meg er helt unaturlig.

Og hvis man da først tror, da vil noen være aktiv i sin tros institusjon.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Guppy88 skrev:

Hvorfor synes du det er respektløst av to kristne å ville gifte seg i kirka?

Synes at det som er respektløst, er for en representant av en religion som tilsynelatende står for nestekjærlighet og at kun Gud skal dømme, å ekskludere homofile.

At "kun Gud skal dømme" kan man si om alt, også overgrep mot små barn, så det argumentet holder ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er klart du kan gå i kirken. 

Presten fordømmer homofile handlinger, fordi han følger Bibelen.

Men alle er velkommen i kirken. Hvordan du vil leve livet ditt, er ditt valg. 

Du sier du liker å gå i kirken, er det bare for stemningens del?

Anonymkode: 98bb1...23f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvis prester ønsker og ikke har noe i mot homofile så er jo bare flott. 

Nå er ikke jeg den beste til å formulere meg. Men mener mer som at man burde respektere at enkelte prester og kirker ikke ønsker homofile der. 

Blir feil at homofile skal presse seg inn i det miljøet når mange mener det ikke er riktig ut i fra dems tro.

Anonymkode: 9c1be...2e5

Hva om en homofil person dør og en homofob prest skal lede begravelsen. Hva da? Blir ganske paradoksalt at en person som egentlig var uønsket og vedkommendes familie skal høre fagre ord fra en prest som mente den døde var en feil.

Anonymkode: 40322...4ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...