Gå til innhold

Hvor finnes det hjelp å få?


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Hvor kan man få hjelp i et like lokalsamfunn når man selv har vært del av hjelpeapparatet? Jeg har ingen kontakt med de jeg jobbet sammen med lenger. Og jeg tror de misliker meg like sterkt nå som da....De hilser aldri på meg, later som de ikke ser meg..Fikk en jobb jeg ikke var "kvalifisert" til, men jeg ansatte tross alt ikke meg selv. Har heller aldri trodd jeg var faglig sterk nok - tvert imot. Jeg har ingen tiltro til dem, vet at det er mye "baksnakking" på bakrommene. Og syns heller ikke de jeg jobbet sammen med alltid viste så mye forståelse for folks problemer..

Dessuten skulle jeg gjerne ha tatt opp noe om akkurat denne situasjonen..

Tror ikke det er så mye bedre i nabobygdene, og de prater jo med hverandre...Dessuten føler jeg - selv om de har taushetsplikt - sterkt ubehag ved å benytte meg av f.eks samme psykologer som også ble benyttet av hjelpepparatet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Høres ut som en HMS-sak.

Hvis du er organisert kan du kontakte fornundet ditt - de har ikke bare lokallag, vet du, men også et sentralt ledd, så du kunne få snakke med noen helt utenfor det systemet du er en del av

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hmm, jeg er litt usikker på dette..jeg er jo ikke ansatt i denne sektoren lenger. Det er bare det at jeg har vurdert å kanskje få litt hjelp til å få sortert ut noen tanker..få høre andres mening..Men det er ikke så enkelt å kontakte det lokale hjelpeapparatet, pga det ovennevnte. Trenger å snakke med noen "utenforstående", men hvor skal jeg gå? Tror heller ikke legen er den rette å spørre, virker ikke så interessert i "psykiske spørsmål"....og andre fagfolk er for langt unna..

De er heldige de som bor i byen og kan velge og vrake blandt ukjente...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje det finnes en telefon-tjesteste som kan hjelpe deg?

Vet ikke helt hva problemet ditt går ut på, men det virker som om du trenger å lufte litt problemer med noen som ikke "sladrer".

Sjekk telefonkatalogen, - tror de har en oversikt over ulike hjelpe-organisasjoner med telefontjeneste. Helt gratis og helt ufarlig.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...