Gå til innhold

2 åring akutt slapp, nesten bevisstløs


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

To av mine tre har vært helt lik som din ved ca samme alder. Legen fant heller ikke ut hva det var, men de hadde lavt blodsukker. De kviknet begge til ila av noen timer. Dette har aldri skjedd igjen :)

Anonymkode: e15b6...a9d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det at man tisser lite kan tyde på dehydring. Det at barnet har tilgang til mat, og drikke betyr ikke nødvendigvis at barnet får i seg det de skal iløpet av dagen. Det er fryktelig varmt mange steder nå, og det er så viktig å passe på å få i seg nok drikke, og kjøle ned kroppen. Hvis barnet ikke vil drikke så finnes det ting man kan spise som inneholder godt med væske. 

Selvfølgelig helt umulig å si hva dette var/er, og virker som dere får god oppfølging på sykehuset. Man blir så redd når noe skjer med barna. Får håpe at dette var fordi det er veldig varmt, og at dere ikke opplever dette igjen. Finner ikke legen noe er hvert fall varmen en stor sjanse for at folk blir slappe osv. 

Krysser fingre for at dette var varmen, og at dere kan komme hjem friske i morgen.

Anonymkode: 10a86...2cf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blodtrykksfall? Vet ikke om små barn kan få det, men for min del når jeg hadde det, så føltes det ut som du beskriver. Svimte av, borte en stund, kom meg gradvis etterpå. Legen min antok det var det, for han fikk ikke opp noe annet på prøver.

Anonymkode: 13976...9c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BearMama
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har tenkt på om det kan være varme kombinert med lite mat og drikke. Men det er ikke kjempevarmt hos oss, kanskje rundt 20 grader. Men han har hatt litt dårlig matlyst de siste dagene, og jeg synes bleiene har vært tørrere enn normalt. Men at han skulle bli så akutt slapp at han nesten virker besvisstløs, trodde jeg ikke skulle være mulig? Eller kan han reagere sånn på det? Han er jo liten så det skal kanskje ikke mye til? 

Anonymkode: b3ba2...e9b

Det er derfor det er så farlig for små kropper tåler mindre dehydrering ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...