Gå til innhold

Bondekona får endelig flere til gards!


bondekone

Anbefalte innlegg

23 minutter siden, bondekone skrev:

Måtte ta nye hcg blodprøver, så tatt første i dag, og tar ny torsdag. Så da er det bare å vente å se! 

Fikk og svar på toksoplasmose, og har ikke hatt det! (Trodde det var veldig vanlig å ha hatt det når man var så i smittekontakt som jeg er). Så da blir det skjerpings på all kontakt med jord, skrelling og vasking av grønnsaker, og generelt håndvask (spesielt etter kontakt med kattene). 

Så dumt de ikke kunne kjøre hcg på den første da! Hvor langt er du på vei? Kan ikke huske at toksoplasmose var noe jeg testet for da jeg var gravid, men er kanskje vanlig om man har katter.. jeg har fortsatt god tro på at dette skal gå bra! ☺️🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, lillemeg90 skrev:

Jeg har heller ikke hatt toxoplasmose selv om vi har hatt katter hele livet mitt. Men så lenge man bruker sinn fornuft og god håndhygiene går det nok veldig bra 😊

Ja ikke sant, bare meg som har innbilt meg at alle har hatt det😛

1 time siden, prøverpåny skrev:

Så dumt de ikke kunne kjøre hcg på den første da! Hvor langt er du på vei? Kan ikke huske at toksoplasmose var noe jeg testet for da jeg var gravid, men er kanskje vanlig om man har katter.. jeg har fortsatt god tro på at dette skal gå bra! ☺️🤞

Ja, vet ikke hvorfor, men nå blir det iallefall korrekt☺ er 5+3 nå. Tror de tester for det på vanlig 12 ukers kontroll, men fikk gjøre det tidligere når jeg spurte. Har katt, og er mye i jord og kontakt med dyr osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det testes vel bare ved behov, om man spør, å tese for toxo er ikke med i de blodprøvene man tar som rutine. Ser det også på helsekortet, det står under "ved behov" :) Det er veldig liten fare å få toxo via katter, da skal du spise infisert avføring. Katter er bare smittsomme i rundt 14 dager, om de får smitten. Det er altså større sjanse å få toxo ved å spise for lite stekt kjøtt og uvaskede grønnsaker/ frukt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, lillemeg90 skrev:

Tenker på deg 😊🤞🏻

 

1 time siden, Patriotpaula skrev:

Tenker også på deg 🤞🏻❤️

Takk for omtanken dere❤ men det ser nok ut til at mistanken og magefølelsen min har vært korrekt. 

I dag har jeg blødd en del mer, og også vært en del som har vært koagulert, i tillegg til en del smerter (menssmerter). Kommer litt rykkvis, men tenker det ikke er noe tvil. Har ikke turt å kutte ut medisinen før jeg får det svart på hvitt, men tenker det desverre ikke er noe tvil lengre. Var kommet til 5+4 i dag, men tenker jo egentlig at utviklingen stoppet før jeg bikket uke 5. Så om det kalles kjemisk eller SA vet jeg ikke (og er egentlig helt urelevant). 

Det fine med dette er at jeg har fått tid til å bearbeide det. På tross av litt hysterisk testing forrige uke, er jeg glad for at jeg gjorde det, istedet for å gå lykkelig uvitende til nå. I tillegg har jeg blitt veldig imponert over hvor godt jeg faktisk kjenner kroppen og merker når noe er annerledes! 

Neste runde blir og litt annerledes tenker jeg.

-Nå har jeg faktisk blitt gravid, noe som i seg selv er et godt tegn! At vi mistet tenker jeg er en tilfeldighet, og henger ikke sammen med IVF. 

-jeg vet faktisk hvordan «mine» graviditetssymptomer er (selv om det sikkert kan forandre seg). Det var ikke så mange dager, men det var ingen tvil de dagene jeg kjente det! Tror jeg vil roe ned litt på hysteriet og, iallefall om det ikke forløper seg likt (altså at symtpomene plutselig forsvinner så raskt). 

-tidspunktet blir og bedre ved neste innsett. Det er jo selvsagt bare en bagatell, men tenker det likevel. Nå slipper jeg stresset med fare for fødsel i jula og nyttårsbarn. Får satse på et tidlig vårbarn istedet❤ 

Regner med jeg må igjennom en naturlig syklus før oppstart nå? Får virkelig bare håpe jeg rekker innsett før ferien! 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ååh, det gjør vondt å lese 😭 Stor klem til deg bondekone ❤️💙💚

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så trist å lese 😔❤ Føler virkelig med deg! Syns det høres ut som du takler det veldig bra! Sender deg en god klem ❤

Jeg tenkte også på det med tidspunkt etter min SA. Det er som du sier, en bagatell, men det gjelder å finne noe positivt i en slik situasjon. 

Endret av Tussi2018
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig kjedelig ❤️ men det er helt sant, må vet du at du kan bli gravid. Det er godt å vite 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var veldig trist å lese, men på en måte godt at du hadde den riktige magefølelsen 💔 Som du selv sier, nå vet du at du kan bli gravid, noe som er ganske stort i seg selv. Vær god med deg selv, så krysser jeg fingrene for innsett før sommeren og en perfekt liten mars (?) baby 💕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Patriotpaula skrev:

Ååh, det gjør vondt å lese 😭 Stor klem til deg bondekone ❤️💙💚

16 timer siden, Tussi2018 skrev:

Så trist å lese 😔❤ Føler virkelig med deg! Syns det høres ut som du takler det veldig bra! Sender deg en god klem ❤

Jeg tenkte også på det med tidspunkt etter min SA. Det er som du sier, en bagatell, men det gjelder å finne noe positivt i en slik situasjon. 

Takk❤ viktig å finne noe positivt, helt klart! 

15 timer siden, lillemeg90 skrev:

Så utrolig kjedelig ❤️ men det er helt sant, må vet du at du kan bli gravid. Det er godt å vite 🙂

Veldig❤

7 timer siden, Bokdamen skrev:

Dette var veldig trist å lese, men på en måte godt at du hadde den riktige magefølelsen 💔 Som du selv sier, nå vet du at du kan bli gravid, noe som er ganske stort i seg selv. Vær god med deg selv, så krysser jeg fingrene for innsett før sommeren og en perfekt liten mars (?) baby 💕

Takk❤ 

-----

Fikk svar på hcg prøven. 150 på tirsdag, rett under 200 på torsdag. Så noe stigninf, men alt for lite, og alt for lavt. Porsgrunn sa det ikke så bra ut, men ønsker jeg skal ta en ny blodprøve til mandag. Sååå, enda mer venting🙄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noe man ikke trenger i en IVF-prosess, så er det mer venting 😬 Det er det mer enn nok av fra før av... Håper helgen din/deres blir så bra som den kan bli under omstendighetene som er ❤️ Du kan jo bli gravid i hvert fall, og det på første forsøk 🙏

Endret av Patriotpaula
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det var virkelig leit å høre at stigningen ikke var som den ikke skulle. 😔 Selv om du har vært forberedt på det, så er det alltid vondt å få ting svart på hvitt.. Om ikke mirakelet skjer på mandag da! Men siden du har kommet såpass kort, kanskje du kan få nytt forsøk på neste syklus? En av blastoene dine skal være en baby, helst den neste ❤️ Sender en god varm klem! Vær snille med hverandre i tiden fremover :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Atziri skrev:

Sender deg en klem ❤️

Takk❤

6 timer siden, Patriotpaula skrev:

Er det noe man ikke trenger i en IVF-prosess, så er det mer venting 😬 Det er det mer enn nok av fra før av... Håper helgen din/deres blir så bra som den kan bli under omstendighetene som er ❤️ Du kan jo bli gravid i hvert fall, og det på første forsøk 🙏

Nei, guri så mye venting! Det er et godt tegn at jeg ble gravid, uten tvil☺

5 timer siden, prøverpåny skrev:

Det var virkelig leit å høre at stigningen ikke var som den ikke skulle. 😔 Selv om du har vært forberedt på det, så er det alltid vondt å få ting svart på hvitt.. Om ikke mirakelet skjer på mandag da! Men siden du har kommet såpass kort, kanskje du kan få nytt forsøk på neste syklus? En av blastoene dine skal være en baby, helst den neste ❤️ Sender en god varm klem! Vær snille med hverandre i tiden fremover :klem:

Har ikke snakket med porsgrunn om mulig vei videre, så aner faktisk ikke når neste forsøk blir aktuelt, har bare regnet med jeg må vente en syklus! Takk❤

-------

Smertene tiltok kraftig utover ettermiddagen, veldig vondt etter all bevegelse, og kom veldig støtvis. Blødde mye store klumper, før det roet seg ned. Regner med det værste er over? Ikke sørlig vondt nå lengre, men blør enda da. Spørsmålet er jo om jeg skal vente helt til neste uke med å slutte på medisiner? Tenker jo det er ingen tvil om hva dette er, føles så unødvendig å ta de nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, bondekone skrev:

Takk❤

Nei, guri så mye venting! Det er et godt tegn at jeg ble gravid, uten tvil☺

Har ikke snakket med porsgrunn om mulig vei videre, så aner faktisk ikke når neste forsøk blir aktuelt, har bare regnet med jeg må vente en syklus! Takk❤

-------

Smertene tiltok kraftig utover ettermiddagen, veldig vondt etter all bevegelse, og kom veldig støtvis. Blødde mye store klumper, før det roet seg ned. Regner med det værste er over? Ikke sørlig vondt nå lengre, men blør enda da. Spørsmålet er jo om jeg skal vente helt til neste uke med å slutte på medisiner? Tenker jo det er ingen tvil om hva dette er, føles så unødvendig å ta de nå...

Det høres jo ut som det verste er over ja.. ❤️ Er det mulig å ringe de i dag? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, lillemeg90 skrev:

Det høres jo ut som det verste er over ja.. ❤️ Er det mulig å ringe de i dag? 

Nei, de har fri i helga🙄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, bondekone skrev:

Nei, de har fri i helga🙄

Er medisinene såkalte svangerskapsbevarende? Jeg har jo ikke peiling, men spørs om jeg hadde fortsatt å tatt etter dårlig stigning og så en del blødning med klumper. I hvertfall ikke om det å ta de gir deg noen ulempe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, lillemeg90 skrev:

Er medisinene såkalte svangerskapsbevarende? Jeg har jo ikke peiling, men spørs om jeg hadde fortsatt å tatt etter dårlig stigning og så en del blødning med klumper. I hvertfall ikke om det å ta de gir deg noen ulempe. 

Ja, er progesteron og østrogen, for å opprettholde og bygge slimhinne i livmora. Er et kjass å ta de (vaginaltablett). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, bondekone skrev:

Ja, er progesteron og østrogen, for å opprettholde og bygge slimhinne i livmora. Er et kjass å ta de (vaginaltablett). 

Håper noen med egne erfaringer svarer deg ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...