Lurerpådette Skrevet 24. juli 2018 #1 Del Skrevet 24. juli 2018 Hei Hei. Skulle så gjerne fått forklart hva man bruker disse tegnene til og skriv gjerne tallet ved forklaring og så enkelt som dere klarer 😬 Takker på forhånd. 1. « » 2. " 3. „ 4. * 5. { 6. ^ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2018 #2 Del Skrevet 25. juli 2018 På 24.7.2018 den 8.44, Lurerpådette skrev: Hei Hei. Skulle så gjerne fått forklart hva man bruker disse tegnene til og skriv gjerne tallet ved forklaring og så enkelt som dere klarer 😬 Takker på forhånd. 1. « » 2. " 3. „ 4. * 5. { 6. ^ 1, 2 og 3 er varianter av anførselstegn. Anførselstegn eller sitattegn er tegn som brukes for å uttrykke tale eller sitater eller for å vise noe som blir omtalt på en spesiell måte. 4 er en asterisk. Den kan brukes til forskjellige ting, blant annet å markere en fotnote eller for å markere noe. 5 er en av to krøllparenteser. Disse er et alternativ til andre parenteser. 6 er en cirkumfleks. På norsk brukes den for å angi lukket uttale. Anonymkode: 03185...602 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lurerpådette Skrevet 25. juli 2018 Forfatter #3 Del Skrevet 25. juli 2018 7 timer siden, AnonymBruker skrev: 1, 2 og 3 er varianter av anførselstegn. Anførselstegn eller sitattegn er tegn som brukes for å uttrykke tale eller sitater eller for å vise noe som blir omtalt på en spesiell måte. 4 er en asterisk. Den kan brukes til forskjellige ting, blant annet å markere en fotnote eller for å markere noe. 5 er en av to krøllparenteser. Disse er et alternativ til andre parenteser. 6 er en cirkumfleks. På norsk brukes den for å angi lukket uttale. Anonymkode: 03185...602 Ok så hvis man skal fortelle hva en sa så kan man bruke 1,2 og 3? Feks, jeg hadde hvisket " ....." og da sa hun «.......» tusen takk for svar. Setter stor pris på hjelpen. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2018 #4 Del Skrevet 25. juli 2018 1 time siden, Lurerpådette skrev: Ok så hvis man skal fortelle hva en sa så kan man bruke 1,2 og 3? Feks, jeg hadde hvisket " ....." og da sa hun «.......» tusen takk for svar. Setter stor pris på hjelpen. Det stemmer. Det varierer hvilken variant som er vanlig og oppfattes som "riktig" på forskjellige språk, men det står det om i linken jeg ga deg. Hyggelig å kunne hjelpe! Anonymkode: 03185...602 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lurerpådette Skrevet 26. juli 2018 Forfatter #5 Del Skrevet 26. juli 2018 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Det stemmer. Det varierer hvilken variant som er vanlig og oppfattes som "riktig" på forskjellige språk, men det står det om i linken jeg ga deg. Hyggelig å kunne hjelpe! Anonymkode: 03185...602 Ja for det er det som har vært forvirrende for jeg har brukt " som en uttalelse og som feks- Mhm du "GJORDE" vel det ja Mhm. Beklager at jeg må ha dette inn med ei teskje 😬 har vansker med å forstå når det ikke gir mye mening så sitter da som et spørsmålstegn selv om det kanskje er lett for andre. Takk igjen for at du tok deg tid til å hjelpe. Ha en fin dag 🙂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå