Gå til innhold

jeg tror livet på jorden er helvete!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ikke fordi jeg har det så forbanna jævlig, altså. Men jeg føler at vi sliter uten mening, også uten å oppnå noe av det vi ønsker men lever i evig nedstemthet og følelse av tomhet.
kloden blir overbefolket og i takt med dette blir det mer teknologi som overtar jobbene. Det blir mindre arb.plasser, mer deprimerte og arb.ledige mennesker. Det blir heller ikke nok mat og ressurser til folk. Jeg ser litt med skrekken på fremtiden våres. 
Vi har også religioner som er til hinder for både kjærlighet og verdige liv. 
Synes liksom alt er så meningsløst. Livet byr liksom bare må masse hinder, men mange fristelser. 

Anonymkode: 5377a...890

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

og så er det all urettferdigheten man må være vitne til. Sykdommer og sånt.

Anonymkode: 5377a...890

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker meg i helvete.

Anonymkode: c6961...9ec

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spoiler

Har tenkt det samme av og til ja.

 

Anonymkode: 3aea2...506

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men hvorfor gidde å ta livet så høytidelig da egentlig? Og alt vi liker er det som er mest skadelig for oss. Alt som frister mest er minst miljøvennlig osv. Alt vi ikke vil ha er det vi får.

Anonymkode: 5377a...890

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

men hvorfor gidde å ta livet så høytidelig da egentlig? Og alt vi liker er det som er mest skadelig for oss. Alt som frister mest er minst miljøvennlig osv. Alt vi ikke vil ha er det vi får.

Anonymkode: 5377a...890

Spør du, spør jeg.

Anonymkode: c6961...9ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Spør du, spør jeg.

Anonymkode: c6961...9ec

svarer jeg, svar du?

Anonymkode: 5377a...890

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

svarer jeg, svar du?

Anonymkode: 5377a...890

Det at livet suger og alt er meningsløst er faktumet vi forsøker å endre ved å  konstant leve i håpet om å få endret det. 

Anonymkode: c6961...9ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det at livet suger og alt er meningsløst er faktumet vi forsøker å endre ved å  konstant leve i håpet om å få endret det. 

Anonymkode: c6961...9ec

mener du at det er feil å leve i håpet? 

Anonymkode: 5377a...890

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes ikke vi mennesker sliter uten mening. Dessverre vet vi ikke hvilken mening vi har her på jorden. Men vi kan prøve å lage vår egen mening.

Det er fullt mulig å oppnå det en ønsker hvis en prøver hardt nok med de ressursene en har. Og hvis ikke må en prøve å tenke positivt å være glad for det vi faktisk har.

Kloden vil bli overbefolket og det er en fakta. Men vi mennesker har oppnådd fantastiske ting og vi vil fullt mulig klare å komme på noe. Vi har hatt planer om å sende rundt 20 mennesker til en planet for å starte noe eget. 

Vi har også en planet som heter kepler 22 som er identisk til jorden. Vi skal nok klare å få plass på andre planeter en gang I fremtiden. Men tviler på vi lever da. 

Teknologi vil ta over for nåtidens jobber men det vil også resultere med nye jobber og arbeidstitler.

Mat og ressurser vil nok også bli et problem men de har jo hatt I tankene at vi skal spise insekter og greier. Og noen prøver eller har funnet opp piller/sprøyter som skal dekke dagsbehovet vårt

Men I konklusjon. Livet skal ikke være lett. Det skal ikke alltid være gøy. Ofte kan det være forrvirrende og skremmende. Men vi mennesker er bygget opp til å slåss I en verden for lykke og verdighet I en verden til tider som misliker det 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

mener du at det er feil å leve i håpet? 

Anonymkode: 5377a...890

Definitivt! Det skjer ikke en jævla dritt. Det er like naivt som å tro/prøve et cetera, et cetera. 

Anonymkode: ea1dc...258

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Oddy skrev:

Jeg syntes ikke vi mennesker sliter uten mening. Dessverre vet vi ikke hvilken mening vi har her på jorden. Men vi kan prøve å lage vår egen mening.

Det er fullt mulig å oppnå det en ønsker hvis en prøver hardt nok med de ressursene en har. Og hvis ikke må en prøve å tenke positivt å være glad for det vi faktisk har.

Kloden vil bli overbefolket og det er en fakta. Men vi mennesker har oppnådd fantastiske ting og vi vil fullt mulig klare å komme på noe. Vi har hatt planer om å sende rundt 20 mennesker til en planet for å starte noe eget. 

Vi har også en planet som heter kepler 22 som er identisk til jorden. Vi skal nok klare å få plass på andre planeter en gang I fremtiden. Men tviler på vi lever da. 

Teknologi vil ta over for nåtidens jobber men det vil også resultere med nye jobber og arbeidstitler.

Mat og ressurser vil nok også bli et problem men de har jo hatt I tankene at vi skal spise insekter og greier. Og noen prøver eller har funnet opp piller/sprøyter som skal dekke dagsbehovet vårt

Men I konklusjon. Livet skal ikke være lett. Det skal ikke alltid være gøy. Ofte kan det være forrvirrende og skremmende. Men vi mennesker er bygget opp til å slåss I en verden for lykke og verdighet I en verden til tider som misliker det 

Skal vi dra til Kepler 22 og ødelegge den og da? og HVEM må dra? hvem er gal nok til å dra til en annen planet og starte eget?? Hvordan skal det gå? Kan vi puste der? 

Anonymkode: 5377a...890

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og vi er utstyrt med hjerner som kan ha svært vanskelig for å lære, for eksmepl..

Anonymkode: 5377a...890

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Og vi er utstyrt med hjerner som kan ha svært vanskelig for å lære, for eksmepl..

Anonymkode: 5377a...890

🤔 Haha! 😂

Anonymkode: ea1dc...258

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

🤔 Haha! 😂

Anonymkode: ea1dc...258

Ja, det er jo et hinder det....

Anonymkode: 5377a...890

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror "Gud" er noe menneskeheten har funnet opp, bare fordi de kan legge skylden for sine egne feil over på noen andre... 

Anonymkode: f6576...d7c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det begynner å bli helvete nå, ja. Men global oppvarming, Putin, Kim jong-klin kokos, Trump, Listhaug og SD. 

Anonymkode: 7b72d...be6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enhver er sin egen lykkes smed.

Anonymkode: a32b1...776

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du burde se tv serien The good place

Anonymkode: d0374...7fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man er sin egen lykkes smed. Jeg syntes livet her minner mest om beskrivelsen av himmelen jeg. ER overlykkelig, og setter pris på hver dag med familien min <3

Anonymkode: 95099...fd9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...