Gå til innhold

Sammenheng mellom selvtillit, avvising og det å "få det til" med motsatt kjønn?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har lest en del tråder her hvor folk mener deres selvtillit er på bunn fordi de aldri får napp? Er det da fraværende selvtillit fra før som gjør at de ikke er tiltrekkende eller er det hvordan folk møter en? Mobbing gjør jo også noe med en... 
Jeg har lav selvtillit, men har likevel hatt sjans hos mange menn. Det er jeg som avviser fordi jeg ikke liker dem godt nok eller jeg ikke tør å ta steget med de jeg liker. Men hadde selvtilliten blitt bedre om jeg faktisk godtok meg å bli forelska og prøve å bli sammen med vedkommede?
Hilsen k 26

Anonymkode: 1ca6b...3b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Minesveiper
39 minutter siden, AnonymBruker said:

Har lest en del tråder her hvor folk mener deres selvtillit er på bunn fordi de aldri får napp? Er det da fraværende selvtillit fra før som gjør at de ikke er tiltrekkende eller er det hvordan folk møter en? Mobbing gjør jo også noe med en... 
Jeg har lav selvtillit, men har likevel hatt sjans hos mange menn. Det er jeg som avviser fordi jeg ikke liker dem godt nok eller jeg ikke tør å ta steget med de jeg liker. Men hadde selvtilliten blitt bedre om jeg faktisk godtok meg å bli forelska og prøve å bli sammen med vedkommede?
Hilsen k 26

Anonymkode: 1ca6b...3b1

Det er nok annerledes for menn og kvinner her samtidig som det er variasjon innad hos kjønnene. Som en helt normal mann er jeg avhengig av å ha grei selvtillit fordi hvis jeg ikke har det blir det vanskelig for meg å ta initiativ, og ikke minst fremstå bra når jeg først tar initiativ. Hvis jeg ikke er frempå er det vanskelig for meg å møte noen siden kvinner generelt ikke tar initiativ til menn i det daglige. Her er din virkelighet helt annerledes fordi du kan ha dårlig selvtillit, slippe å ta initiativ og likevel ha beilere. Veldig kjekke menn for eksempel trenger ikke å ha all verdens selvtillit gitt at de har status og eller har en sosial sirkel som gjør at de enkelt kan møte damer. Damene vil prøve seg på dem, og de trenger derfor ikke å god selvtillit for å måtte ta initiativ osv. For normale menn er det annerledes sånn generelt.

Se på for eksempel denne tråden. 

Hvor da ts snakker om en mann som er "redd for henne" fordi hun er pen og har god selvtillit. Hun skriver blant annet om fyren hun liker, som da er sjenert og som tydeligvis ikke har verdens beste selvtillit:

"han oppfører seg som en tulling når vi møtes. Han kan plutselig "sovne" når vi står og har blikkontakt. Jeg må liksom "vekke ham opp" med hendene mine når han står nærmest døren og jeg skal gå, for å i det hele tatt komme meg ut. Han sier "hadet" med en fjollete stemme mens han liksom lener seg mot meg. Av og til skal han være "gentleman" og åpne døren for meg, men han gjør det med en slik voldsom kraft at det er litt skummelt. Slenger døren opp og inn i veggen på den andre siden.

Jeg har snakket med andre om denne oppførselen og de mener han er sjenert og ikke vant til å omgås veldig pene kvinner. At han er tiltrukket av meg. Men han nærmer seg aldri. Og jeg synes denne oppførselen er såpass avvikende at jeg nesten mister min betatthet også."

Forstår du da hvor viktig det er for oss å ha grei selvtillit? Kvinner mister interessen om vi ikke klarer å oppføre oss og presentere oss selv på en bra måte. Det er vanskelig om selvtilliten er på bånn. 

Jeg tror nok ikke nødvendigvis selvtilliten din hadde blitt bedre om du hadde fått deg kjæreste ts. Hvis du har opplevd ting som har satt psykiske spor, så er det kanskje bedre å gå til psykolog. Du må få bearbeidet tingene. 

Endret av Minesveiper
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...