Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

.

Endret av ...
  • Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet
2 minutter siden, ... skrev:

Vel, jeg er ikke så veldig misfornøyd med kroppen min. Jeg bare stusset over at jeg blir ansett for å være overvektig, men heldigvis er jeg bare litt viljestyrke unna trivselsvekten. Og siden forbrenningen min er så høy, er det fort gjort å komme tilbake til det gamle🙂

Når du sitter framoverlendt, har du magevalker?

AnonymBruker
Skrevet

Mannen min har en bmi på 24, han er 172 og 72 kilo. Det er normalvekt, men i øvre sjikt. Han ser absolutt ikke tykk ut, men har lite muskler på overkropp. Men han har muskler i lår og legger(mye her). Ellers bittelitt mage når han sitter, men det er jo også vanlig. Når han står er magen helt slank, men heller ikke trent liksom. 

Det skal med andre ord ikke så mye til for menn for å være ganske høyt på bmi, men likevel se normal ut. 

Anonymkode: bc4c5...a0f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Mannen min har en bmi på 24, han er 172 og 72 kilo. Det er normalvekt, men i øvre sjikt. Han ser absolutt ikke tykk ut, men har lite muskler på overkropp. Men han har muskler i lår og legger(mye her). Ellers bittelitt mage når han sitter, men det er jo også vanlig. Når han står er magen helt slank, men heller ikke trent liksom. 

Det skal med andre ord ikke så mye til for menn for å være ganske høyt på bmi, men likevel se normal ut. 

Anonymkode: bc4c5...a0f

AnonymBruker
Skrevet

Hei, her synes jeg du fikk mye tyn, og mange «råd» du ikke ba om. Du ser bra ut, du ser helt normalvektig ut, og slettes ikke overvektig! Ha en fin lørdagskveld😊

Anonymkode: 6c7bf...d13

• Liker 14
Skrevet
På 23.7.2018 den 19.37, ... skrev:

Litt muskler har jeg da.

Alle får en slik «muskel» når de holder armen inntil kroppen på den måten. Så det der indikerer ikke noe muskler. 

Du er det bmi sier ut i fra bildene. Akkurat over normalen. Trening og endring av kostholdet vil fikse det. 

Ps: en kan trene selvom man har en skulderskade. Mange andre muskler på kroppen som kan trenes 😊

• Liker 2
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei, her synes jeg du fikk mye tyn, og mange «råd» du ikke ba om. Du ser bra ut, du ser helt normalvektig ut, og slettes ikke overvektig! Ha en fin lørdagskveld😊

Han er tynnfeit. 

Tynn er han ikke.

• Liker 3
Skrevet
36 minutter siden, ... skrev:

Litt muskler har jeg da.

Alle har muskler, hvor synlige de er, er en annen sak ;)

• Liker 2
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Lørdag? 

• Liker 7
Skrevet (endret)

.

Endret av ...
  • Liker 1
Skrevet (endret)

.

Endret av ...
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Folk må slutte å bruke "normal" som en definisjon på overvektig. At gjennomsnittsnormannen er en dvask gris som er mer opptatt av TV og godis enn å begeve seg betyr ikke at "normal" er slank (jeg snakker for øvrig ikke om TS her). 

Normalen er kanskje det han er, men han er overhodet ikke slank. Han er normalen av nordmenn - som vil si overvektig (om enn i mindre grad enn det en mann/kvinne på 50+ er).

Anonymkode: 938b6...112

• Liker 7
Skrevet
22 minutter siden, ... skrev:

Jeg holder bare armen opp, og muskelen er ikke inntil noe. Bare håndflaten😉

Og jeg vet hva som skal til, og spurte heller ikke om noen råd i HI. Jeg har trent i mange, mange år så jeg vet at kosthold og trening har en sammenheng med kroppens utseende, ja😝

Jeg har så klart trent andre muskler i mellomtiden, men jeg er også en løper og musklene får naturligvis litt svi for det. Så jeg har trent benmusklene.

Blir uansett feil å snakke om muskler når bildet blir tatt på den måten . For det viser ingen muskel. :) men nok om det. Beklager  at du fikk noen råd på veien. 🙄 

om du er en løper , og seriøs på treningsfronten, hvordan kan du da ha det kostholdet du har? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
På 23.7.2018 den 18.56, ... skrev:

Jeg er 175 høy og veier 78 kilo, som gir en BMI på 25,5 og det regnes som lett overvekt.

Selv har jeg alltid følt meg kjempetynn, men jeg er tydeligvis ikke det? Har jo litt mage, men er tynn ellers og er ikke særlig muskuløs.

Er BMI egentlig en god nok pekepinn? Den tar jo ikke akkurat høyde for hvorvidt man har muskler eller fett som veier. Og muskler veier jo mer.

Jeg trener litt styrke, men kan ikke skjønne at det skal få meg så veldig opp i vekt heller.

Slapp av og nyt livet!!

Når du føler du trenger det så tren litt!!

Ellers, du har ingenting å bekymre deg for 🤗

Anonymkode: 10427...562

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
På 23.7.2018 den 19.37, ... skrev:

Litt muskler har jeg da.

På det forrige bildet du la ut må du jo holde inn magen? På dette bildet ser du endel større ut over magen. Ser på dette bildet at du har for mye bukfett og det er nok det som gjør at du tipper over til overvektig på bmi skalaen. 

Anonymkode: bb90d...7b4

• Liker 4
Skrevet
1 time siden, Frøken_fjong1 skrev:

Blir uansett feil å snakke om muskler når bildet blir tatt på den måten . For det viser ingen muskel. :) men nok om det. Beklager  at du fikk noen råd på veien. 🙄 

om du er en løper , og seriøs på treningsfronten, hvordan kan du da ha det kostholdet du har? 

Man har heller ikke den kroppen dersom man er seriøs på treningsfronten :)

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Du er vel det jeg ville kalt «tynnfeit». Ikke stor, men dvask og ganske utrent. Med bukfett og lav andel muskelmasse lever du nok litt i faresonen, både med tanke på hjerte- og karsykdommer, og med tanke på hvor kort veien er fra «litt ekstra» til feit på ordentlig. 

Få orden på kosthold og trening. Muskelbygging krever nok protein, umettet fett og tilstrekkelig hvile! Dropp flytende kalorier og få hjelp av en PT eller lignende for å få et skikkelig program å følge! 

Du kan nok bli en flott mann, om du bare tar kropp og helse på alvor! 

Anonymkode: 326cf...a85

• Liker 1
Skrevet

Jeg synes du er lettere overvektig. Tynne armer og bulende mage er ikke en definisjon på slank, men heller en person som ikke tar trening og kosthold på alvor. Ikke bare for utseendets del, men også for kroppens del.

• Liker 3
Skrevet

Du er ikke feit. Du du er dvask.

• Liker 3
Skrevet
26 minutter siden, FlikkFlakk skrev:

Man har heller ikke den kroppen dersom man er seriøs på treningsfronten :)

Helt sant. :) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...